אומנות בגיל השלישי: תערוכת ציורים ייחודית ‘זיכרון ותקווה’ במגדלי הים התיכון ירושלים

התערוכה הינה פרי יצירותיהם של דיירי מגדלי הים התיכון ירושלים המשתתפים בחוג לציור בהובלת המורה דפנה זמר

בית של אומנות. לרגל יום העצמאות ה-76 של ישראל, נפתחה במגדלי הים התיכון ירושלים, הממוקם בשכונה ארנונה, תערוכת ציורים מיוחדת ‘זיכרון ותקווה’ שהוצגה בלובי המרכזי.

שלום בנינו – תערוכה “זכרון ותקווה”

תערוכה זו, מצטרפת לשורת ארוכה של תערוכות ומייצגי אומנות בנושאים רחבים ומגוונים, המוצגים בבית לאורך כל השנה.

ארץ הצבר – תערוכה “זכרון ותקווה”

התערוכה, שכולה פרי יצירותיהם של דיירי מגדלי הים התיכון ירושלים המשתתפים בחוג לציור בהובלת המורה דפנה זמר, העניקה ביטוי חזותי לרגשות הרבים המציפים את הדיירים נוכח המציאות המורכבת והטעונה בישראל מאז ה-7.10.

כלניות – תערוכה “זכרון ותקווה”

אותן רגשות אישיות קיבלו מקום ביצירות המחברות בין תמונה, מילה ושיר, כאשר אל הציורים הייחודים התחברו מילים המבטאות את הרגשות העולות מהמציאות בת ימינו כדוגמת אחדות, שלום, זיכרון, כלניות, דרום אדום, מולדת, ארץ הצבר ועוד. אותן מילים מצאו את מקומם גם בתוך שירים מתוך הזמן העברי , מה שהשלים את המשולש היצירתי המיוחד המרכיב את התערוכה: תמונות-מילים-שירים.

תערוכת “זכרון ותקווה”

בין היצירות המוצגות בתערוכה:

פריחות, ציירת : שולה הראל. שולה, יצרה שתי תמונות של פריחות, המתחברות לשיר “באב אל וואד” של חיים גורי. “יום אביב יבוא הרקפות תפרחנה, אודם כלנית בהר ובמורד”. משפט המבטא את התקווה לימים טובים יותר.

אור קטן, ציירת : מזל ריבלין. מזל מבטא ביצירתה את האור הנובע מתוך החושך עם החיבור לשירו של אביב גפן “תשאירו איזה אור קטן בלב”.

אחדות, ציירת: שושנה גלוברמן. שושנה, מצאה ביטוי חזותי לחשיבותה של האחדות, באמצעות שני עצים שורשיים המתחברים בגזעים שלהם. עצים אלו מבטאים את הגשר בין חלקי העם השונים . ליצירה היא חיברה את השיר ‘שורשים’ של אברהם לוי.

שריפה, ציירת: ססיל פנצר. ססיל הביעה את התחושות שלה מהתקופה בה אנו נמצאים ומבטא מלחמה, זעקה , הרס וחורבן. היא בחרה לחבר ליצירה את שיר שנכתב לזכר השואה “שריפה בעיירה” של מרדכי גבירטיג.

תקווה, ציירת: רוז פלדמן. רוז מעבירה דרך יצירתה את תחושות התקווה וצפייה לימים טובים יותר וחיברה לכך את ההמנון הלאומי ‘התקווה’ של נפתלי הרץ אימבר.

כלניות לפני הגשם , פסלת: חנה אהרנשטם. חנה יצרה בחוג קרמיקה בהשראת הפרויקט הארצי “כלניות אחרי הגשם”, שהחל אחרי 7.10.23. יצירתה מסמלת את המצב הקשה שהיה בדרום ועם זאת מסמל את פריחת הכלניות ב’דרום אדום’. חנה חיברה אל היצירה את השיר ‘כלניות’ של נתן אלתרמן בביצוע שושנה דמארי.

ארץ הצבר, ציירת: רחל מזרחי. רחל ציירה את שיח הצבר המבטא את הישראליות על כל רבדיה וחיברה לציור את השיר “ארץ הצבר” של עוזי חיטמן, המבטא את הצורך לשמור על ארץ הצבר ועל כל היופי שבה.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: מגדלי הים התיכון ירושלים 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן