news08.net/ads.txt

אורות בתי הכנסת בגדרה יהיו דלוקים כל הלילה לציון 81 שנה לאירועי ליל הבדולח

כ-40 בתי כנסת בגדרה יוארו במהלך ליל השבעה בנובמבר לציון 81 שנה לליל הבדולח בגרמניה ואוסטריה, שסימל את תחילתה של התקופה החשוכה בהיסטוריה. המיזם מגיע למושבה ביוזמת חברת המועצה ענת טל ובשיתוף המועצה הדתית בגדרה. ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל: “ציון 81 שנה לליל הבדולח יתקיים לראשונה במושבה, שמסמלת, יותר מהכל את תחילת ההתיישבות היהודית, את בניין הארץ ואת צמד המילים מגלות לקוממיות- שיבת היהודים אל ארץ האבות”.

ביום חמישי ט’ בחשוון תש”ף 7 בנובמבר 2019 יודלקו האורות כל הלילה בבתי הכנסת בגדרה לציון הלילה ההוא בו כובו האורות בבתי הכנסת בגולה.

באירועי ליל הבדולח הותקפו ונשרפו מאות בתי כנסת ברחבי הרייך השלישי (גרמניה ואוסטריה) ונשדדו בתי-עסק של יהודים. מדובר באירוע משמעותי, שסימן את תחילתה של התקופה החשוכה בהיסטוריה היהודית בפרט ובהיסטוריה העולמית בכלל- השואה ומלחמת העולם השנייה.

היוזמה של הרב יחיאל וסרמן, ראש המרכז לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית,  שהחלה במקומות שונים בעולם לפני מספר שנים אומצה על ידי חברת המועצה ענת טל ובשיתוף פעולה עם מרכז “אופק” ועם שלמה תנעמי, ראש המועצה הדתית בגדרה, יוצאת לפועל לראשונה בגדרה.

חברת המועצה,ענת טל: “ככל שעוברות השנים, יש צורך להמשיך ולהזכיר, בעיקר לדור הצעיר, את האירועים המשמעותיים כל כך בהיסטוריה של עם ישראל. הדלקת האורות בבתי הכנסת דווקא מסמלת את החוזק של העם וכבת לניצול שואה, הפרויקט הזה מרגש אותי עד מאוד”.

יואל גמליאל ראש המועצה המקומית גדרה, יואל גמליאל, בירך על היוזמה ואמר: “אני מברך על היוזמה החשובה שהמושבה לוקחת בה חלק תוך הנחלת הערכים לשמירה על המורשת היהודית. ציון 81 שנה לליל הבדולח יתקיים לראשונה במושבה, שמסמלת יותר מהכל את תחילת ההתיישבות היהודית ולבסוף את בניין הארץ ושיבת היהודים מגלות לקוממיות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן