news08.net/ads.txt

אושרה בהליך מהיר תוכנית הס-גולדברג שתוסיף 2,400 דירות ללוד

מתיחת פנים משמעותית בלוד: הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ”ל) אישרה בהליך מהיר, תוכנית התחדשות עירונית במתחם הס-גולדברג בעיר. זאת לצד החלטת הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (ות”ל) להעביר את תוכנית התוואי למסילת הרכבת פלשת שורק – עוקף לוד להערות הציבור.

לוד יכולה לחייך: תכנית ההתחדשות העירונית הגדולה במרכז העיר, תצא לדרך יחד עם הפרדה מפלסית (גשר) מעל פסי מסילת הרכבת. תוכנית מתחם הס נמצאת בלב העיר לוד ממזרח למפגש מסילות הרכבת ומשתרעת על שטח של 180 דונם. בשטח התוכנית קיימים מבני תעשייה, תעסוקה ומסחר שיפונו לטובת הקמה של כ-2,400 יחידות דיור חדשות. הדירות ייבנו בבניינים שיכללו 10-23 קומות מעל שימושי מסחר ותעסוקה.

חלק מהדירות יהיו קטנות בשטח של עד 80 מ”ר. הפרויקט יכלול עירוב שימושים של מגורים, 52 אלף מ”ר של שטחי מסחר ותעסוקה, כ-14 דונם שטחי ציבור וכ-30 דונם של שטחים פתוחים. עוד כוללת התוכנית פארק לצד מסילת הרכבת.

התוכנית מיועדת לשכונות הס ולאה גולדברג במרכז העיר, בין הרחובות שלמה המלך ממזרח, אבו חצירא ודוד ברוך מדרום, מסילות רכבת ישראל ממערב ורחוב אליהו גולומב מצפון. שכונת לאה גולדברג (ליד הספרייה לדורות) כוללת תשעה בניינים, ספרייה עירונית, מעונות סטודנטים של עמותת איילים, מועדון קשישים, שלושה בתי כנסת וחמישה גני ילדים. מתחם הס נמצא מצפון לשכונת לאה גולדברג וכולל אזור תעשייה ותעסוקה, בו פועלים בין היתר מפעל עלית, מוסכים, משרדים, מחסני לוגיסטיקה עירוניים, תחנת דלק וכן מגורים בלתי מוסדרים. התוכנית כוללת גם את התוואי הקבוע והזמני של ההפרדה המפלסית, המתוכננת לחבר בין רחוב דוד המלך לרחוב מיכה רייסר בגני אביב.

בנוסף, כוללת התכנית כאמור, יצירת פארק גדול לאורכה של מסילת הרכבת במתחם, הקמת הפרדה מפלסית מתחת לפסי הרכבת שתחבר את מרכז העיר למערבה, דבר עליו דובר 20 שנה, הוספת שטחי מסחר ותעסוקה ומיגון אקוסטי ייחודי. בתוך כך, מתוכננת רשת של עורקי תחבורה בלב העיר באמצעות תחבורה ציבורית , שבילי אופניים והולכי רגל לתחנת הרכבת החדשה.

כן החליטה הות”ל לקדם תוכנית שתוכננה כבר ב-2015 לתוואי מסילה של רכבת ישראל במטרה להסיט רכבות משא העוברות כיום בסמוך לשכונות מגורים בלוד. בין היתר מטרתה לפעול לקליטת העלייה הצפויה בשינוע מטענים לנמלי חיפה ואשדוד.

התוכנית היא יוזמה של עיריית לוד וכלכלית לוד באמצעות מנהלת ההתחדשות העירונית בעיר (“המבואה”), והיא קודמה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בתכנון של HQ אדריכלים. התוכנית קודמה בשיתוף דיירי המתחם ולאחר תהליך מקצועי ורציף של שיתוף הציבור, וכן גובשו הסכמות עם בעלי העסקים באזור התעשייה, לצד בדיקות כלכליות במסגרת מתווה פינוי בינוי.

שר הפנים, אריה דרעי, מסר: “העיר לוד עוברת תהליכים רבים של התחדשות עירונית, במסגרתן תוכניות רבות עולות לדיון בותמ”ל, שהיא כלי ראשון במעלה לתוספת יחידות הדיור הנדרשות במרכז הארץ, באמצעות התחדשות עירונית ופינוי בינוי. התוכנית שאושרה, לצד קידום פרויקט הסטת מסילת הרכבת שתעקוף את לוד באופן שישפר את איכות חייהם של תושבי השכונות החלשות שסבלו עד כה בעיקר מרעש הקרונות, הן נדבך נוסף להפיכתה של העיר לוד לעיר משגשגת ומתחדשת. כל זאת, מבלי לשכוח את החלשים מאחור ובמטרה לצמצם פערים”.

מרדכי כהן, מנכ”ל משרד הפנים ויור הות”ל, הוסיף: “פעלנו במסגרת הות”ל על מנת להביא להסכמות בין רכבת ישראל לעיריית לוד על אישור תוכנית מסילת פלשת שורק-עוקף לוד, שתביא להקלה משמעותית על תושבי לוד הקיימים והעתידיים שיצטרפו לעיר בעקבות ההתחדשות העירונית המואצת. זוהי בדיוק הייתה מטרתנו כשהתעקשנו על החזרת מינהל התכנון למשרד הפנים – לשלב בין תכנון תשתיות לאומיות לצרכים המוניציפליים של השלטון המקומי במסגרת ראייה כוללת וחזון אחד משותף”.

אדית בר, ראש מינהל הפיתוח במשרד הפנים ויו”ר הותמ”ל, ציינה: “הוועדה אישרה תוכנית משמעותית, המאפשרת התחדשות עירונית של אזור תעשייה במרכז העירוני בלוד, ותביא לשינוי המיוחל בשטח זה. התוכנית עתידה להפוך אותו לאזור מגורים איכותי, תוך הוספת פארק עירוני ומתן מענה לאתגרים הנובעים מקרבת המתחם למסילת הרכבת. היא מצטרפת לתנופת פיתוח המתרחשת בעיר לוד ואני מקווה שהמתחם יקרום עור וגידים בטווח זמן קצר וייתן מענה לביקושים הקיימים למגורים במרכז הארץ בכלל ובעיר לוד בפרט”.

מנכ”ל כלכלית לוד, עו”ד בן מיוסט: “העיר לוד מובילה את ההתחדשות העירונית ומהווה אלטרנטיבה נגישה, מעורבת שימושים וקהילתית לזוגות צעירים מגוש דן תוך קידום מוצלח של 7 תכניות ענק בותמ”ל. המנהיגות העירונית, התיאום בין העירייה לכלכלית לוד, שיתוף התושבים וכמובן התיאום עם המדינה הביאו לכך שיזמים רבים כבר הגיעו ללוד ובהם אזורים, שיכון ובינוי, אפריקה ישראל, רוטשטיין ועוד. נמשיך במגמה חיובית זו גם בשנה החדשה”.

ראש העיר לוד, עו”ד יאיר רביבו, אמר כי “לוד הופכת למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה ראשי בלב ישראל, וממנפת את המיקום יוצא הדופן שלה. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי, הרשות המקומית, עסקים חדשים ותושבים ותיקים וחדשים, שמביעים אמון בעיר. לצד מהלכים רבים שאנחנו מקדמים, ההתחדשות העירונית מהווה כלי משמעותי לצמיחת האוכלוסייה הוותיקה בעיר. המהלך במתחם הס-גולדברג יתרום לקפיצת המדרגה של העיר, גם ברמת הבינוי וגם ברמה החברתית. התכניות שאושרו ותוקצבו, לצד מהלכים נוספים, יהפכו את לוד לאחד היעדים המועדפים עבור ארגונים גדולים ומשפחות צעירות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן