אושרה להפקדה התוכנית להרחבת הישוב הקהילתי נהורה בלכיש

הבנייה מתוכננת תוך שמירה על אופיו הכפרי של הישוב ומאופיינת במבני מגורים בני 3 קומות צמודי קרקע בצפיפות של כ-6 יח”ד לדונם נטו

תוכנית ‘נהורה-הרחבה דרומית’ שקידמה רשות מקרקעי ישראל אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה-מחוז דרום

התוכנית עוסקת בהרחבה הישוב הקהילתי ‘נהורה’ לכדי 500 יח”ד למגורים באמצעות תוספת של 120 יח”ד תוך שמירה על אופיו הכפרי של הישוב. במסגרתה, מוצע תוספת של תשתית דרכים, ספורט ונופש וכן התאמת מערכות תשתית הנדרשות להרחבת הישוב.

התוכנית, ביוזמה של רשות  ישראל, ממוקמת בחלקו הדרומי של נהורה אשר במועצה אזורית ‘לכיש’ בסמוך לקרית גת בשטח כולל של כ-617 דונם.

הרחבת הישוב כוללת תוספת של כ-120 יח”ד חדשות למגורים, מתוכן כ-20 דירות קטנות המהוות כ-20% מסה”כ יח”ד המוצעות בתוכנית. הבנייה מתוכננת תוך שמירה על אופיו הכפרי של הישוב ומאופיינת במבני מגורים בני 3 קומות צמודי קרקע בצפיפות של כ-6 יח”ד לדונם נטו.

התוכנית ממירה כ-700 מ”ר קרקע חקלאית לייעודים של מגורים ודרכים. במסגרתה, מוצע הוספת כביש בישוב, התאמת שטח מגרש הכדורגל הקיים ותכנון מערכות התשתית הנדרשות.

התוכנית מתפרשת על שטח כולל של כ-617 דונם, מתוכם מיועדים כ-20,000 מ”ר למגורים בהרחבה (120 יח”ד), כ-15,000 מ”ר לספורט ונופש, כ-10,000 מ”ר לתשתית דרכים, כ-2,900 מ”ר לחניון וכ-13,300 מ”ר לשטחים ציבוריים פתוחים.

התוכנית תוכננה ע”י האדריכל עמיקם ודעי ממשרד “גיורא גור ושות’ אדריכלים בע”מ” שגם ניהל את הפרוייקט.

שקמה סיג מתכננת מרחב ירושלים ברשות מקרקעי ישראל בירכה על ההחלטה להפקיד את תכנית נהורה- הרחבה דרומית – וציינה כי התכנית המרחיבה את הישוב ומוסיפה לו 120 יח”ד בנוסף  לשטחי נופש וספורט  תביא לרווחת התושבים ותהווה  חיזוק  משמעותי לישוב.

 

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הדמיות נהורה-הרחבה דרומית. קרדיט: 'גיורא גור ושות' אדריכלים בע"מ'

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן