אושר מתווה ייחודי ומיידי לעסקים באילת

ועדת הכספים של הכנסת אישרה לגבש מתווה ייחודי ומיידי לעסקים בעיר אילת. בתוך 4 ימים יציג משרד האוצר את המתווה עם מעמד מיוחד לעיר.

אילת זכתה לתמיכה גורפת מצד חברי ועדת הכספים וחברי כנסת נוספים, בדיון מיוחד שקיימה השבוע (ג׳) ועדת הכספים על רקע השלכות המלחמה על אילת כעיר הקולטת הגדולה במדינה וכעיר שכל כלכתה נשענת על תיירות. יו״ר הוועדה, חה״כ משה גפני דרש ממשרד האוצר להציג תוך 4 ימים מתווה ייחודי ומיידי לסיוע לעסקים בעיר אילת וקבע, כי לאילת נדרש מעמד מיוחד. 

 ועדת הכספים בראשות חה״כ משה גפני התכנסה אתמול (ג׳) לדיון מיוחד בעניין סיוע לעיר אילת על רקע השלכות מלחמת ״חרבות ברזל״. בדיון השתתפו חברי הוועדה ינון אזולאי, ולדימיר בליאק, אלי דלל, משה סולומון, אורית הכהן פרקש, מיכל שיר סיגמן, אתי חוה עטיה. עוד השתתפו בוועדה חברי הכנסת מיכאל ביטון, דוד ביטן, שלום דנינו, עודד פורר, נאור שירי, סימון דוידסון ומתי צרפתי שהביעו תמיכה בלתי מסויגת בעיר אילת.

בפתח הדיון ציין ראש עיריית אילת – אלי לנקרי את ההשלכות הקשות של המלחמה על העיר אילת שכל כלכלתה נשענת על תיירות. בתוך כך מאות עסקים שנסגרו, אלפי עסקים שמדווחים על ירידה דרמטית בהכנסות, אחוז אבטלה שעולה מיום ליום ועוד. ״אילת משלמת את המחיר הכבד ביותר של מלחמת חברות ברזל. אלה השלכות שצפויות להחריף מתוך ידיעה שבכל משבר לאומי וגלובלי, אילת שכל כלכלתה נשענת על תיירות היא הראשונה להיפגע והאחרונה להתאושש״ ציין ראש העירייה ודרש כאמור לקבוע מתווה פיצויים מורחב לעסקים בעיר אילת. עוד ציין ראש העירייה שאילת הפכה לעיר הקולטת המרכזית של המפונים והמתפנים מאזורי העימות ובצל המלחמה, נמצאת תחת איום משמעותי וייחודי. עוד בדבריו הציג ראש העירייה נתונים על העסקים באילת, ביניהם 50% שמעידים על ירידה של 75% בהכנסות, 30% ירידה של 50% בהכנסות, ירידה של 60% בפדיונות בהשוואה לירידה של 19% בשאר הארץ, 14% אבטלה לעומת 3.4% לפני המלחמה, ביטול אירועי ספורט, כנסים ופסטיבלים עד פברואר בשלב זה, אירועים בינלאומיים עתידיים ועוד.

״אני גאה שלקחנו על עצמנו משימה לאומית של אירוח המפונים. אילת הוכיחה שהיא העורף החזק והאיתן של מדינת ישראל״ אמר ראש העירייה וסקר בפני חברי הוועדה את ההתגייסות העירונית מהיום הראשון למלחמה ואת המענים שניתנים עד היום בתחומי חינוך, רווחה, קהילה ועוד. ״אילת חזקה זה אינטרס לאומי מובהק, זה אינטרס של מדינת ישראל, לא הבינו את זה, מחלישים את אילת כל יום, נותנים לה לדמם. אמרתי שהמצב ילך וידרדר וזה בדיוק מה שקורה בכל מדד ופרמטר. בכל מדד של עסקים, לשמחתי יש יציאה מהקיפאון במדינת ישראל, אבל באילת המצב הולך ומדרדר. כל אילת נשענת על תיירות” אמר ראש העירייה והדגיש, כי אם ממשלת ישראל לא תחזק את אילת היום, זה יעלה לה פי כמה אם אילת תמשיך להיחלש. ראש העירייה ביקש שהמתווה המשופר שקבעה ועדת הכספים לאזורי העימות יחול גם על העיר אילת ובנוסף תכנית ייחודית להצלת כלכלת העיר כעיר תיירות.

כל חברי הוועדה וחברי הכנסת שהשתתפו בדיון הביעו כאמור תמיכה גורפת בעיר אילת ותמכו בהחלת מתווה משופר על העיר אילת. יו״ר הוועדה שיבח את ההתגייסות של אילת וחיזק את התמיכה של חברי הכנסת בגיבוש מתווה מיוחד לעיר אילת. היו״ר פנה כאמור בדרישה לנציגי משרד האוצר להציג תוך 4 ימים את עמדתם לעניין מתווה ייחודי לעסקים בעיר אילת וקבע, כי אילת צריכה מעמד מיוחד. “דנו הרבה מאוד זמן במתווה הפיצויים לעסקים, אמרנו במקביל שאילת במצב שונה, ואנחנו צריכים מתווה אחר לאילת, אחרת אילת תקרוס” אמר יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני ופנה למשרד האוצר: “אנחנו צריכים להגיע למתווה בו ניתן להחזיק את העסקים, המתווה הרגיל לא פותר את הבעיה. אמרו שצריך החלטת ממשלה, אני מעריך שלא נוכל לעשות זאת בדרך אחרת, אלא אם כן אנחנו מוותרים על אילת, אנחנו מדברים על מענה עכשיו. אני מבקש תשובה תוך 4 ימים”.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

 

צילום: דוברות העירייה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן