news08.net/ads.txt

איפה לא יחזרו לגנים? זה ציון הרמזור ברחובות

ילדים

לפי המתווה, בשבוע הבא ישובו הילדים לגנים ולפעוטונים – אבל לא בערים האדומות. מספר היישובים האדומים אמנם צנח בשלושה ימים מ-104 ל-45, אבל הציון של בני ברק ומודיעין עילית עדיין גבוה מ-10 וגם ירושלים ואשדוד אדומות כרגע. הנתונים מראים: 55% מהנדבקים אתמול – ביישובים האדומים.

 

במשרד הבריאות מתכננים שהילדים יחזרו לגנים ולפעוטונים בתחילת השבוע הבא, במשרד החינוך דורשים שגם התלמידים בכיתות הנמוכות ישובו לבית הספר בשלב הראשון שאחרי היציאה מהסגר, אבל על דבר אחד כולם מסכימים: במוקדי התחלואה המרכזיים החזרה ללימודים תידחה. לפי המתווה המסתמן של משרד הבריאות, ביום ראשון הבא ייפתחו גני הילדים והמסגרות מגיל לידה עד שלוש – אבל לא בערים “האדומות”. אבל מיהן אותן ערים אדומות? כבר יותר מחודש שציוני הרמזור לא פורסמו באתר.

ציון הרמזור מתקבל מנוסחה הלוקחת בחשבון כמה פרמטרים: שיעור הבדיקות החיוביות בשבעת הימים האחרונים, שיעור החולים הפעילים (אלו שטרם החלימו) מבין כלל תושבי העיר וקצב גידול הנדבקים, ביחס לשבוע הקודם. עד החזרה ללימודים עשויים להיות שינויים רבים בצבעי הערים, אבל מבדיקת ynet של ציון הרמזור בערים הגדולות ובמוקדי התחלואה ניתן כבר לראות את המגמה.

ב-ynet התפרסם לראשונה כי לפי הבדיקה, ציון הרמזור הן בבני ברק והן במודיעין עילית הוא 10.6 . למעשה, מדובר בציוני רמזור שגבוהים יותר מכל ציוני הרמזור ביישובים בארץ לפני חודש. ברוב ערים חלה ירידה בתחלואה בשבוע האחרון, אבל באותן שתי ערים חרדיות מספר החולים הפעילים גבוה יותר ביחס לשבוע שעבר. עיר אדומה הוא עיר שציון הרמזור שלה גבוה מ-7.5. לכן, גם ירושלים שהציון שלה הוא 7.8 נחשבת לאדומה . עם זאת, בפעמים הקודמות ההתייחסות הייתה לשכונות בעיר, ולכן גם הפעם ההערכה היא שגם אם בחלק מהאזורים הגנים לא ייפתחו ביום ראשון הבא, בחלק אחר הילדים כן יחזרו למסגרות.

גם אשדוד, שהציון שלה כעת הוא 7.6, נחשבת לעיר אדומה. ביתר הערים שנבדקו הציון מעט נמוך יותר מהגבול המסוכן, אך לא בהרבה: בנתניה 7.3, בפתח תקווה 7, בבאר שבע 6.4 ובתל אביב 6.3.

יישובים רבים אחרים שנחשבים לאדומים הם בית שמש, אלעד, ביתר עילית, אופקים, רכסים, אור יהודה, נתיבות, קריית מלאכי וגבעת זאב. גם ערים אחרות כמו רחובות, רמלה וחדרה עלולות להיות אדומות אם רמת התחלואה לא תרד בימים הקרובים . במשרד הבריאות כבר אמרו כי גם לאחר סיומו של הסגר, הוא יימשך ב-10 עד 15 יישובים אדומים.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול 55.4% מהנדבקים הגיעו מ-45 יישובים אדומים, 22.2% מ-41 יישובים כתומים, 12.5% מ-48 יישובים כתומים ו-5.2% בלבד מ-29 יישובים המוגדרים ירוקים. לשם השוואה, מנתוני משרד הבריאות המתייחסים ליום חמישי – 83% מהנדבקים היו מ-104 יישובים אדומים.

מהנתונים עולה עוד כי כ-38% מהישראלים מתגוררים ביישובים המוגדרים אדומים, כ-31.5% ביישובים המוגדרים כתומים, 19% ביישובים צהובים ו-11.5% ביישובים ירוקים. מכאן עולה כי שיעור הנדבקים ביחס לאוכלוסייה גבוהה רק ביישובים האדומים, בעוד ביתר הצבעים ברמזור שיעור הנדבקים אתמול נמוך מהשיעור באוכלוסייה בכל צבע – פרט לאדום.

 

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן