אירוע חריג ברחבת הכותל המערבי

צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע רפואי ראשוני והצילו את חייה של צעירה (כבת 25) שסבלה מהתקף אלרגיה מסכנת חיים כששהתה ברחבת הכותל המערבי.

כוחות רפואה והצלה הוזעקו לדרמה גדולה שהתרחשה ברחבת הכותל המערבי.

צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע רפואי ראשוני והצילו את חייה של צעירה (כבת 25) שסבלה מהתקף אלרגיה מסכנת חיים כששהתה ברחבת הכותל המערבי.

שמעון לובה חובש איחוד הצלה שהזריק לה אפיפן סיפר: “הצעירה סבלה מהתקף אלרגיה חריף – לדבריה עקב רגישות לבוטנים. הענקתי לה סיוע רפואי ראשוני מציל חיים תוך שימוש במזרק אפיפן (מזרק אוטומטי לטיפול בהתקף אלרגיה חריף) שקיבלתי מאיחוד הצלה.

לאחר שייצבנו את מצבה בסיוע רופא איחוד הצלה ד”ר ישי בן אורי, וישראל קמה פרמדיק באיחוד הצלה היא פונתה להמשך קבלת טיפול בבית חולים”.

תגובה אנפילקטית נובעת מאלרגיה מסכנת חיים, והיא מתרחשת כשאדם נחשף לחומר אליו הוא אלרגי. התגובה האנפילקטית מופיעה במרבית המקרים תוך דקות מרגע החשיפה לאלרגן. ההערכה היא כי 0.05% עד 2% מכלל האוכלוסייה ילקו בתגובה אנפילקטית לפחות פעם אחת במהלך החיים.

נשיאת מזרק אפינפרין ושימוש בו בזמן אמת ובסמוך לתגובה אנפילקטית  – יכולים להציל חיים. מזון הוא הגורם השכיח ביותר לתגובה אנפילקטית בילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים. בגילאים מבוגרים יותר הגורמים השכיחים ביותר לתגובה אנפילקטית הם אלרגיה לתרופות, עקיצות חרקים וחומרים נוספים.

איך מזהים תגובה אנפילקטית?

תפרחת אדומה ומגרדת היא התסמין השכיח ביותר, מלווה בצקת על פני העור, עם או בלי מעורבות דרכי הנשימה (נזלת, שיעול, קוצר נשימה, צפצופים, כיחלון ולעיתים צרידות). בנוסף, תיתכן מעורבות של מערכת העיכול הכוללת הפרעה בבליעה, כאבי בטן, הקאות ו/או שלשולים.

מקרים קשים של תגובה אנפילקטית, בהם לא ניתן טיפול מיידי, עלולים להסתיים במוות. בנוסף, תגובה אנפילקטית קשה עלולה לגרום לדברים הבאים: פגיעה בתפקוד הלב, ירידה בתפוקת הלב, ירידה בלחץ הדם, בלבול, חרדה, אובדן הכרה.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: איחוד הצלה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן