news08.net/ads.txt

אפקט הקורונה | מכוכב ילדים לעובד בנגריה: יניב המגניב מספר על השנה הקשה בחייו

בשנים האחרונות יניב אנג’ל המוכר בכינוי “יניב המגניב” היה כוכב ילדים מצליח. הוא הופיע ברחבי הארץ והצליח לפרנס את משפחתו בכבוד, אלא שאז הגיעה הקורונה, שינתה את חייו לחלוטין ופגעה בהכנסותיו באופן משמעותי. בשיא השפל, נעזר אנג’ל באמו שנאלצה למכור את ביתה על מנת לעזור לו להתקיים מבחינה כלכלית.

מאז ומעולם ידע יניב שהוא יתעסק בעולם הילדים: “גם שהייתי סטודנט למשחק שכולם חלמו תאטרון, אני חלמתי הצגות לילדים. אי אפשר להתווכח ילדים הם הקהל הכי אמיתי שיש, אתה לא מעניין הם יקומו וילכו. הם לא כמו מבוגרים שלא נעים אז ימחאו כפיים”, נהג לספר.

יניב שחגג יום הולדת בחודש האחרון, מופיע מגיל 13 על במות. “חגגתי את משבר גיל 40 בצורה אחרת”, מספר יניב. “אתה רוצה לעבוד אבל אתה לא יכול, פרנסתי בכבוד את ילדיי. מלבד הילדים שלך אין סיבה לקום בבוקר, נורא התלבטתי מה עושים כי ההוצאות אותן הוצאות, אותו שכירות אך אפס הכנסות. לאחר תקופה ארוכה, פניתי לאחד החברים שלי, ושאלתי אותו האם הוא מחפש נגר. הוא אמר לי לבוא וכך עשיתי סוויץ’ בחיי מלהופיע לאלפי אנשים אתה מגיע לנגריה – למסור, למשייפת, לפלטות של עצים ובעצם לכל עולם הנגרות”.

במסגרת הפרויקט של יניב המגניב “קורונלדת” בה הוא היה מגיע לחגוג יום הולדת בהתנדבות לילדים שלא יכולים לחגוג עקב המצב, הוא שימח ילדים כל יום במסגרת עבודתו ועבורו זאת הייתה שליחות. בפרוץ נגיף הקורונה, יניב ניסה להמשיך לעשות את מה שהוא אוהב ואף ידע טוב מאוד איך ילדים מרגישים בימים אלה (בכל זאת, יש לו שניים משלו בבית).  כדי לעודד ולשמח את הילדים העלה יניב לערוץ היו טיוב שלו ולעמוד הפייסבוק המון סרטונים מצחיקים ומשעשעים, סרטוני ברכות ליום הולדת ודפי יצירה להדפסה בבית – כמובן, ללא עלות.

בבוא הזמן, השכלנו להבין שהנגיף לא התנדף לשום מקום וכתוצאה מכך פגע קשות בעולם התרבות. בעקבות כך, יניב החל לחשב מסלול מחדש בחייו. הוא התראיין אנג’ל לתכנית “חדשות הבוקר” עם ניב רסקין וסיפר על השנה הקשה בחייו, שבסופה נאלץ אף לשנות עיסוק ולהפוך את תחביב הנגרות שלו למקצוע של ממש. “אני מנסה לחייך”, אמר אנג’ל, “אני מופיע מגיל 13, זה מה שעשיתי כל החיים, רק הופעתי. אני בן 40 ופתאום משבר גיל ה-40 הגיע בצורה אחרת, פתאום אתה יושב בבית, אתה רוצה לעבוד אבל לא יכול”.

אנג’ל סיפר כי במהלך הגל הראשון של הקורונה, החליט לממן מכיסו ובהתנדבות מלאה “מופע משאית” שבו שימח ילדים במרפסות הבתים, אלא שאז הוא קיבל דו”ח בסך 5,000 שקלים על פתיחת עסק שלא באישור. “למרות שהסברתי לשוטר שיש אישור מכל הגורמים הרלוונטים – הוא לא היה מוכן להקשיב ולהפעיל שיקול דעת ונתן דו”ח מכובד. הסיטואציה בה הילדה שלפני רגע צחקה ושמחה ,ראתה אותי נחקר ומובל ע”י 3 שוטרים לא נעימה (בהמשך הצטרף עוד שוטר לאירוע)”. בעקבות כך, יניב הבין שהמציאות לא תשתנה בזמן הקרוב: “ירד לי כל האוויר, נשארתי בבית כמה חודשים. הייתי באופטימיות שאנחנו כן נופיע וניצור, אבל לא. באיזשהו שלב נגמר הכסף”.

עוד הוסיף: “אין לך למה לקום בבוקר, מלבד הילדים שלך. יש לך לסחוב 14 שעות ביום. נורא התלבטתי מה עושים עכשיו”, אמר אנג’ל. “ההוצאות הן אותן הוצאות – שכירות, מזונות. הכל נשאר אותו דבר ויש אפס הכנסות”. בראיונות עבר, יניב סיפר כי היה שוקל לעשות הסבה במקצוע: “אם לא הייתי מופיע בטוח היה לי גן פרטי. אני חושב שאשאר עם האהבה הכי טהורה שיש. צריך גישה ואהבה לילדים ואני חושב שיש לי את שניהם”.

באיזשהו שלב, נאלצה אמו של אנג’ל למכור את ביתה ולהעביר לו את הכספים, והוא החל לעבוד בנגרייה. “ברגע שהבנתי שאני צריך לדאוג למשפחה שלי כל האגו נכנס לכיס. עם אגו לא הולכים לבנק. שאמא שלי תזכה לחיים ארוכים, לצערי ממרום גילי נעזרתי באמי. הבושה והאגו כבר לא קיימים”. עוד הוסיף: “לאחר תקופה ארוכה שלא הייתה לי הכנסה קבועה, אמא שלי פשוט אמרה לי ‘קח, שלא תזדקק. את הפן הכלכלי תוריד ממך'”. כאמור, עולם התרבות ספג מכה קשה, רבים מהם לא קיבלו מענק מהמדינה ומי שכן, טוען שזה לא מספיק כלל: “קיבלתי אך זה לא מספיק. זה טיפה בים כמו שאומרים”.

מה הכי חסר לך כשאתה הולך לישון?

“מי שמופיע על במות מקבל אהבה, חיבוק, ומחיאות כפיים שזה חלום שהיום נראה רחוק ממני. העטיפה של הקהל זו תחושה שאי אפשר לתאר וזה דבר רחוק כרגע”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן