“אשרי האיש”: תערוכת תמונות קווילטינג בירושלים

“לצבעים יש תפקיד חיוני בסמליות של העבודה שלי. ישנן משמעויות מיסטיות הקשורות לתכונות אנושיות ולצבעים.”

תערוכה המציגה פן אחר של אומנות הקווילטינג. ל

א שימושן הפופולארי ככיסויי מיטה – אלא יצירות אומנות לכל דבר המיועדות לתלייה על הקיר.

ליצירות של האומנית מרלן סנדרס (1948–2022) שורשים הנעוצים בחקירה מעמיקה של התורה וקריאה והתעמקות בפרשנויות רבות לפרשות אותן בחרה להנציח בעבודת טלאים אמנותית.

יצירות אומנותיות, שופעות צבע וסמליות. בהשראת סוגיות היסטוריות, ומסורות יהודיות. תמונות שנארגו ונתפרו לאחר מחקר של מקורות יהודיים. התערוכה מציגה פן אחר של אומנות הקווילטינג לא שימושן הפופולארי ככיסויי מיטה – אלא יצירות אומנות לכל דבר המיועדת לתלייה על הקיר.

היצירות כוללות חלקים מבד צבעוני תפור על גב, מסודרות בשילובים שונים, ומעוטרות ברקמה אמנותית כשהתוצאה היא יצירה רבת צורות מרוכבת ולא פעם ססגונית . כל תמונת קווילטינג לקחה קרוב לששה חודשים ליצור ולתפור אותה.

בספרה על יצירותיה הדגישה היוצרת את חשיבות הצבעים ביצירתה: “לצבעים יש תפקיד חיוני בסמליות של העבודה שלי. ישנן משמעויות מיסטיות הקשורות לתכונות אנושיות ולצבעים. לבן מסמל רצון לתת, אדום מסמל יכולת להילחם ברוע, ורוד בהיר מייצג תחושה שיש משהו ששווה לעשות או להילחם עבורו שהוא גדול ונצחי יותר מהאדם עצמו. צהוב וסגול קשורים ומסמלים  ליכולת להבין את האמת.”

בקצרה:

“אשרי האיש” תערוכת יצירות אמנות בטכניקת קווילטינג (עבודת טלאים) של האומנית מרלן סנדרס, בהשראת סוגיות היסטוריות, ומסורות יהודיות. אולם בית הכנסת המרכזי ישרון, רח’ המלך ג’ורג’ 44 ירושלים, ב’-יג’ אדר א’ תשפ”ד, 11-22/2/2024, א-ה 10:00-13:30

הכניסה חופשית. לפרטים: 052-7693708

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: Marlène V. Sanders

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן