news08.net/ads.txt

בג”ץ דחה דיון נוסף – בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל לא ייהרס

בג”ץ דחה היום (חמישי) בקשה לקיים דיון נוסף בהריסת ביתו של נזמי אבו-באכר מחברון, המחבל שרצח במאי השנה את עמית בן-יגאל ז”ל באמצעות בלוק. זאת, לאחר שבדיון הקודם לפני כחודשיים נקבע שאין להרוס את בית המחבל מפני ש”איש מבני הבית לא ידע ולא היה מעורב במעשיו של המפגע”.

 

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, קבעה כי ההלכה בכל הקשר להריסה של בתי מחבלים – “הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע – הגם שהיא נושאת משקל במכלול השיקולים שעל המפקד לשקול בבואו להפעיל את הסמכות המסורה לו בתקנה 119 – אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף”.

בסיכום ההחלטה הוסיפה הנשיאה חיות כי “הלב דואב על אובדן חייו של סמ”ר עמית בן יגאל ז”ל ועל השבר הגדול שנבקע בחיי בני משפחתו ויקיריו שלעולם לא יתקון. ליבי עימם”. עם זאת, ציינה השופטת חיות כי מן הטעמים המשפטיים שפורטו בהחלטה – “אין זה המקרה לקיים דיון נוסף”.

בדיון הקודם שנערך באוגוסט קבעו שני שופטי בג”ץ מני מזוז וג’ורג’ קרא כי אין להרוס את בית המחבל, שנאשם בגרימת מוות בכוונה ובשיבוש הליכי משפט. אבו-באכר מתגורר במבנה שממנו הושלכה האבן הקטלנית לעבר בן יגאל ז”ל. השופטת השלישית בהרכב, יעל וילנר, הייתה בדעת מיעוט.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן