news08.net/ads.txt

בהלה ברחובות מהאזעקות. התושבים: “לא יודעים מה לעשות”; להלן הנחיות פיקוד העורף המצילות חיים בזמן אמת

השגרה בעיר רחובות נשארת נכון לשעה 15:00 בצהריים כפי שהייתה בשעות האחרונות אם כי תקיפות הדדיות מתרחשות כל העת בין צה”ל לחמאס. מחד – עד כה מניין ההרוגים הישראליים עלה ל-3 ולמעלה מ-500 רקטות נורו ביממה האחרונה לעבר יישובי ישראל. מאידך, הפלשתינים מדווחים על הרוגים.

המצב בעיר המדע והתרבות אינו פשוט כלל. בקומה השישית בה ניצבת הנהגת העיר בראשות רחמים מלול והמנכ”ל דורון מילברג, מקיימים מידי מספר שעות היערכות עם פיקוד העורף ומפנימים כי המצב הביטחוני מחריף. מעט לפני השעה שלוש בצהריים הסתיימה הערכת מצב נוספת,  במרכז החירום של עיריית רחובות כאשר בישיבה זו נבדקה המוכנות של מנהלי המכלולים השונים, וניתנו הנחיות בהתאם.

הוחלט כי בשלב זה ראשי המכלולים יהיו בכוננות, מוקד החירום יופעל על ידי כוננים במשך כל שעות היממה למעקב ולעדכון, עד להודעה חדשה ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, ממשיכים לשמור על השגרה קרי מחד אין להיבהל מהמצב אולם מצד שני אין להיות שאננים אלא באם יישמעו אזעקות נוספות – לפעול בהתאם.

לפי שעה לא ברור האם יתקיימו מחר לימודים וכמובן האם יתקיימו חגיגות העצמאות. יובהר כי נכון לרגע זה הכל מתנהל כרגיל ובמידה ויהיו שינויים נעדכן כאן, בחדשות אפס שמונה – באמצעות הוואטסאפ – וכמובן בדף הפייסבוק שלנו, של עיריית רחובות ושל ראש העיר. כמו כן, לאור המצב הביטחוני הועברה הודעה לוועדים בבניינים בשכונה לא לנעול את דלתות הלובי. יש לידע את ילדי העיר שבשעת אזעקה בסיום הלימודים/בשעות אחר הצהריים עליהם לרוץ אל הבניין הסמוך אליהם – שם דלתות הכניסה לא יהיו נעולות.

חשוב לציין כי לאחר בירור עם פיקוד העורף עלה כי לא היה ירי כלל לכיוון רחובות. עם זאת, המקלטים נפתחו, כוחות הביטחון והחירום בעיר שומרים על דריכות ועירנות.

ניתן להירשם לדיווחים בוואטסאפ – בחינם – בלחיצה כאן.

עם זאת תושבים רבים טוענים כי אינם יודעים כיצד להתנהל במצב של אזעקה ופשוט רצים לכל עבר. “אנו לא יודעים מה לעשות או איך להתנהל”, אמרו לחדשות אפס שמונה, רבים מהגולשים. הסיבה לבהלה הקיימת בקרב תושבים רבים נעוצה בעובדה כי העיר רחובות ותושביה אינם מורגלים למצב מלחמה ו/או צבע אדום.

לאור ריבוי פניות אזרחים בנושא, אנו מרעננים את הנחיות ההתגוננות בעת אזעקה, על פי הנחיות פיקוד העורף. בפיקוד העורף גובשו הנחיות התנהגות לאזרח בעת הישמע אזעקה, ציות להנחיות אלו ימזער באופן משמעותי את מידת הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מירי טילים או רקטות לעבר עורף מדינת ישראל.

בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן במסגרת פרק הזמן העומד לרשותכם, לפי ההנחיות הבאות:
השוהים במבנה – ייכנסו לממ”ד, ממ”ק, מקלט, חדר מדרגות או חדר פנימי ויסגרו דלתות וחלונות. השוהים בחוץ – בשטח בנוי, ייכנסו למבנה או למחסה קרוב. בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. הנוסעים ברכב – יעצרו בצד הדרך, ייצאו מהרכב וייכנסו למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

תחבורה ציבורית – הנוסעים באוטובוס: תנועה בצירים בין עירוניים– בהישמע אזעקה על הנהג לעצור בצד הדרך לפתוח את הדלתות, על הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה. תנועה בצירים עירוניים – בהישמע אזעקה על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, על הנוסעים לרדת במידה ויש מבנה קרוב, במידה ולא ניתן לרדת מהאוטובוס או שאין מבנה קרוב על הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. רק לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה.

תחבורה ציבורית – הנוסעים ברכבת: על הנהג להאט את הרכבת ל- 30 קמ”ש במשך 10 דקות, ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש.

חשוב!  יש להישאר במרחב המוגן 10 דקות כדי להתגונן ממטח טילים ומשברי יירוט.
דגשים: יש להתרחק מחפצים בלתי מזוהים. במידה וראית רקטה/טיל על הארץ, יש להרחיק סקרנים ולהודיע לגורמי הביטחון. אין להתקהל באזור האירוע, התקהלות מסוכנת, מחשש לירי/רקטות טילים נוספים.

מחפשים מקלט? ניתן לעיין באתר עיריית רחובות בכל המקלטים הפזורים ברחבי העיר, לפי רובעים או בתי ספר. רשימת המקלטים בלחיצה כאן

מדיווחים של מד”א ידוע כי מהשעה 12:00 היום (א’) ועד לשעה 15:00, החובשים והפראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח 4 נפגעים מרסיסים, בהם: גבר בשנות השישים שנפגע אנושות מרסיסים בירך (בכביש 34 במועצה אזורית שער הנגב) ומותו נקבע בבי״ח, גבר כבן 40 שנפצע קשה (במבנה בגזרת אשקלון) ומותו נקבע בבי״ח גם כן, צעיר בן 22 במצב אנוש וגבר בן 50 במצב בינוני (באותו המבנה בגזרת אשקלון).

כמו כן צוותי מד”א טיפלו ב- 12 נפגעים קל שנחבלו בזמן ריצה למרחב המוגן וב-66 נפגעים שלקו בהתקף חרדה. במד”א ממשיכים לעמוד בכוננות ופונים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, הנחיות מצילות חיים ובכל צורך רפואי לחייג 101 למוקד החרום של מגן דוד אדום או באמצעות יישומון “מד”א שלי” שמאפשרת חיוג מהיר למוקד מד”א ומאפשרות לזהות את מיקומו של הזקוק לעזרה. בנוסף, בסמוך לשעה שלוש בצהריים התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב נגב על נפילת רקטה בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול. חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים במקום טיפול רפואי לגבר כבן 30 (ככל הנראה פועל זר תאילנדי) במצב בינוני עד קשה מרסיסים באגן. מסוק צבאי הוזנק לאירוע.

יצוין כי צה”ל ממשיך כל העת לתקוף את האויב, הלילה הותקף אתר תת קרקעי של חמאס לייצור אמל”ח רקטי (צפו בסרטון). קודם לכן, בין היתר, תקף צה”ל את משרד המודיעין הצבאי והביטחון הכללי של חמאס, בשכונת רימל והשמיד את מנהרת הטרור של הג׳יהאד האסלאמי שנחפרה מאיזור רפיח לשטח ישראל ונשלטה באמצעים טכנולוגיים. המנהרה הייתה תחת מעקב, וסוכלה אתמול בתקיפת חיל האוויר ברצועה.

תקיפת אתר תת קרקעי של חמאס לייצור אמל"ח רקטי

התקיפה – ופיצוצי המשנה: צה"ל תקף הלילה מתקן תת-קרקעי של החמאס לייצור רקטות

Publiée par ‎צה"ל – צבא ההגנה לישראל‎ sur Samedi 4 mai 2019

המידע סייע לכם? שתפו עם חבריכם ובני משפחה. נמשיך לעדכן, בשעות הערב.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן