לקראת יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, התקיימו היום (שלישי) בבית שמש שני מפגשי הנצחה ופעילות חינוכית בהשתתפות כ-250 תלמידי כיתות ז’-ט’.
הפעילות התקיימה בשני מוקדים מרכזיים בעיר: בחדר ההנצחה העירוני, שם השתתפו תלמידי בית הספר “אהבת ישראל בנים”, ובבית הספר “עמית דביר”, שם נערכה פעילות ייעודית לשכבת ז’.
במסגרת המפגש בחדר ההנצחה נשא דברים המרצה עמרם אקלום, שהציג בפני התלמידים את סיפור מסעם של יהודי אתיופיה לישראל, לצד סיפורי גבורה, התמודדות וכמיהה לירושלים, ולזכרם של אלו שנספו בדרך דרך סודן.
הפעילויות נערכות כחלק ממערך אירועי הזיכרון שמובילה מחלקת שח״ק באגף קהילה, בשיתוף הרשות הלאומית לביטחון קהילתי, במטרה להעמיק את החיבור למורשת, לחזק את ערכי הזיכרון ולהנחיל לדור הצעיר את סיפור העלייה והגבורה.
מחר יתקיים בבית שמש טקס הזיכרון העירוני ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, בהשתתפות בני הקהילה, תושבי העיר ונציגי העירייה, בסימן זיכרון, אחדות והוקרה למסע העלייה ולמורשת הקהילה.
◼️ חדשות בית שמש והסביבה בווטסאפ לחצו כאן
זכויות יוצרים: המערכת משקיעה מאמצים רבים באיתור בעלי זכויות היוצרים בתכנים המופצים ברבים. במידה ופורסמה מדיה שבעליה אינו ידוע, השימוש נעשה לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, ניתן לפנות אלינו לצורך הוספת קרדיט או הסרת התוכן.








