news08.net/ads.txt

בעקבות נתוני מזג האוויר החריג בל”ג בעומר: נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, חתם על שורה של הגבלות לקיום מדורות | כל הפרטים כאן

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, חתם היום (שני) מתוקף סמכותו לפי תקנה 8 לתקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה על הגבלות לקיום מדורות ל”ג בעומר.

שמחי קיים הבוקר הערכת מצב במהלכה הוצגו בפניו נתוני מזג האויר החריג, כיווני הרוחות והיערכות הכוחות. בתום הערכת המצב, חתם הנציב על צו המורה על שורה של הגבלות הכוללת בין היתר, איסור הדלקת מדורות ביערות, שמורות טבע, גנים לאומיים ואזורי סיכון. כמו כן, הגבלת מימדי המדורה עד לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד 3 מטר. יש להדגיש כי איסור הדלקת מדורה ביער וחורש קיים גם במקומות המיועדים לכך. בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון כגון יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק, קווי חשמל.

נציב הכבאות הנחה על תגבור כוחות ובמהלך ימי החג יצאו לשטח ולמוקדי האש כאלף לוחמי אש, מפקחי מניעת דלקות ומתנדבים. שמחי מסר: ״אני קורא להורים ולילדים להקפיד על הנחיות הבטיחות הכוללות הדלקה של מדורות קטנות, אך ורק במקומות שהוגדרו לכך על ידי הרשות המקומית”. מכבאות והצלה נמסר: “אנו שבים וקוראים לציבור לגלות אחריות, לאחד מדורות, ולהקפיד על הנחיות הבטיחות המפורסמות באתר ובדיגיטל של הכבאות”. שימו לב: בהתאם לסעיף 76(א)(2) לחוק הרשות הארצית לכבאות והצלה, תשע”ב-2012, העובר על צו הנציב דינו מאסר שישה חודשים או קנס כאמור בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין.

להלן הצו המלא:

בתוקף סמכותי לפי תקנה 8 לתקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה (כללי התנהגות ובטיחות אש בקיום מדורות), התשע”ה – 2015 להלן – התקנות, בשל תנאים קיצוניים המעלים את הסבירות להתרחשות דליקות, אני אוסר על הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים, מיום ד’ 22 במאי, 2019 יז’באייר, התשע”ט – שעה 08:00 ועד ליום ו’ 24 במאי, 2019 יט’ באייר, התשע”ט שעה 20:00 בכל רחבי ישראל, למעט:
א. באזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 25 – כביש נחל עוז- צומת הערבה.
ב. באזורים שהוכשרו למטרת הדלקת מדורות והבערת אש בשטח פתוח על ידי הרשויות המקומיות, וקיבלו אישור של הרשות הארצית לכבאות והצלה ובכפוף לתנאים המיוחדים המפורטים להלן.

במקומות בהם הותרה הדלקת מדורות כמפורט לעיל, ההדלקה תעשה בכפוף למפורט להלן:

1) מדורה המצויה בתוך גומה באדמה- בהתאם לקבוע בתקנה 3 (1) לתקנות אך בכל מקרה לא בשטח יער וחורש גם אם הוקצה לכך שטח ייעודי.
2) מדורה שאינה בתוך גומה-
א. המרחק בין מדורה ליער – יעלה על 500 מטר.
ב. לא תודלק מדורה בכל שטח יער וחורש גם אם הוקצה לכך שטח ייעודי.
ג. המרחק בין מדורה למתקני גז ודלק- יעלה על 60 מטרים.
ד. המרחק בין מדורה לקווי חשמל וטלפון- יעלה על 20 מטרים.
ה. המרחק בין מדורה למבנה- יעלה על 60 מטרים.
ו. המרחק בין מדורה למדורה אחרת יעלה על 8 מטרים.
ז. גודל בסיס מדורה לא יעלה על 3 מטרים. גובה מערום חומרי הבעירה המשמשים למדורה לא
יעלה על 1.5 מטרים מגובה הקרקע.
3) צו זה בא להוסיף על הוראות התקנות, ולא לגרוע מהן, ונדרש להקפיד על מילוין.
4) לגבי אתר מירון, ייקבעו תנאים מיוחדים על ידי מפקד מחוז צפון.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן