news08.net/ads.txt

ברחובות מעודדים את התושבים לקרוא | מגוון פעילויות לרגל חודש הקריאה הארצי בספריות שברשת חוויות

רשת חוויות תקיים שפע של אירועים בחודש הקריאה הארצי, בשיתוף משרד התרבות והספורט שיכלול אירועים לילדים ולמבוגרים והענקת תעודות לקוראים מצטיינים.

מנתונים שמפרסמת רשת חוויות, עולה כי ברחובות רשומים 25,319 מנויים ברשת הספריות ובשנה החולפת בוצעו כ-188,186 השאלות בספריות. רשת הספריות מתפרשת על פני 6 סניפים ברחבי העיר – הספרייה המרכזית ע”ש מאירהוף, ספריית רחובות החדשה, ספריית קריית משה ע”ש מנשה מילוא, ספריית כפר גבירול ע”ש מרגלית סלע, ספריית אושיות ע”ש משה פלד וספריית מרגולין ע”ש ציון ענקי.

בשנה האחרונה התקיימו 307 אירועי תרבות למבוגרים ולילדים בספריות, בהם השתתפו 3828 מבוגרים ו-7964 ילדים. במהלך השנה החולפת בוצעו 61,000 כניסות למחשבים ולחדרי העיון שרשת חוויות מעמידה לרשות הציבור.

לקראת פתיחת אירועי חודש הקריאה, אמר ראש העיר, רחמים מלול: 

“אני מברך את קוראי הספרים הנאמנים. הנתונים מעידים כי תושבי רחובות מייצגים נאמנה את “עם הספר” וממשיכים במסורת ארוכת שנים ודורות של אהבה למילה הכתובה. אני מזמין את כולם לבוא וליהנות מאירועים איכותיים שיתקיימו החודש ברחבי העיר”.

אמיתי כהן, יו”ר דירקטוריון רשת חוויות: “השנה תקיים רשת חוויות עשרות אירועים, הצגות ופעילויות לילדים ומבוגרים, כחלק מפעולות לעידוד הקריאה בקרב התושבים. זאת ועוד, היקף הפעילות מלמד על החשיבות שאנו מייחסים לקריאה, לסופרים ולספרים, שהפכו ברבות השנים לחלק מהותי בעיצוב התרבות הישראלית. השנה לראשונה יתווספו פעילויות חדשות, לצד מועדוני קריאה ותיקים ואירועים מיוחדים”.

סיגל לוי בן ישי, מנהלת רשת הספריות של חוויות מציינת כי: “רשת הספריות ממשיכה להביא את מיטב הפעילויות לעידוד הקריאה ופיתוח החשיבה בקרב ילדים ומבוגרים. עדיין לא הומצאה תכנית הטלוויזיה או משחק המחשב שיש לו את היתרונות העצומים של קריאה בפיתוח הדמיון, המחשבה, השפה, החיבור לעולם הפנימי ולעולם שמסביב. השנה התחלנו בפרוייקט מיוחד לעידוד קריאה בקרב ילדי גן חובה בשם ‘שמע סיפור’ המזמין ילדי גן והוריהם להגיע לספריות לפעילות ולהיחשף לעולם המופלא של הספרים. אנו רואים עלייה מתמדת בכמות הקוראים העושים שימוש בספרים הדיגיטליים, למרות שעדיין רב רובם של הקוראים מעדיפים את הספרים המודפסים”.

חלוקת תעודות לקוראים מצטיינים “תרגומו של חנון”- תומר קרמן, סופר ילדים ומתרגם מספר על חוויותיו כמתרגם סדרת הספרים המצליחה “יומנו של חנון”. לגילאי 7 ומעלה (13.6, 18:00, ספרייה מרכזית, כניסה חופשית, מספר המקומות מוגבל).

עידוד קריאה מההתחלה הרצאה פתוחה להורים עם סופרת הילדים והמרצה לספרות איריס ארגמן. למה כל כך חשוב לקרוא ואיך נסייע לילדים שלנו לגלות את עולמם המופלא של הספרים? למבוגרים, במסגרת פרוייקט “שמע סיפור”. (יום שני, 3.6, 20:00, ספריית רחובות החדשה, כניסה חופשית).

“קוראים בקפה” שלושה יוצרים, דור שני למקימי המדינה, במפגש אחד ומיוחד של שיח וזמר על דברים שנוגעים לחיינו בארץ, אז ועכשיו עם ישי שריד, ניר ברעם, אריאל הורוביץ. למבוגרים. (יום חמישי, 13.6, 20:30, ספריה מרכזית, 40 שקל).

חדש בספרייה – שעת סיפור משפחתית פעילות משפחתית לפיתוח מיומנויות חברתיות בגיל הרך דרך סיפור, משחק, מוסיקה ויצירה עם סמדר דגני. הפעילות מתקיימת בקבוצה קטנה של 6-8 משפחות (לגילאי 5-7, ימי שני, 10.6, 24.6, 17:00, ספריית רחובות החדשה, 100 שקל למשפחה כולל ילד/ה ושני מבוגרים).

מצעד הספרים מפגש מוזיקלי עם שק סיפורים מתוכו קופצות דמויות מוכרות ואהובות מהספרים. בהפעלת אלי פלפלי, לגילאי 3-5. (יום שלישי, 11.6, 17:00, ספריה מרכזית 10 שקל).

אפונה וגזר- מופע מוזיקלי שירי משוררים לילדים על חברות וקבלת האחר עם רן זמיר וניר לויאן. גילאי 3-5. (יום רביעי, 12.6, 17:00, ספריה מרכזית כניסה חופשית, מספר מקומות מוגבל).

“עכבר הספרייה” עם תיאטרון תות, גילאי 3-5. (יום שלישי, 18.6, 17:00, ספריה מרכזית, 10 שקל)

“הארנב ממושי” עם תמר מלחן, גילאי 3-5. (יום שלישי, 25.6, 17:00, ספריה מרכזית, 10 שקל)

יצירה בעקבות סיפור עם נועה יצחקי, לגילאי 9-12 (ימי חמישי, 13.6 ,20.6 ,27.6, 18:30, ספריית רחובות החדשה, 190 שקל לחודש).

מומלץ למבוגרים: מועדוני קוראים עם סמדר דגני, קבוצה בניהול עצמי ללימוד יצירות שייקספיר ועוד. כל הפרטים בספרייה המרכזית. 

לרכישת כרטיסים: הספרייה המרכזית ע”ש מאירהוף 08-9457916

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן