news08.net/ads.txt

גיא צור ושות’ להתחדשות העירונית: “יזמים יחויבו לממן יועצים חברתיים למקבצי הדיור וליישם את המלצותיהם”

גיא צור חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחדשות עירונית, התייחס היום (ראשון) להחלטה שהתקבלה בוועדת הרישוי העירונית ובמרכזה יזמים יחויבו לממן יועצים חברתיים למקבצי הדיור וליישם את המלצותיהם.

לדברי צור, “תוכניות ההתחדשות העירונית הינם בראש ובראשונה פרויקטים חברתיים. השינוי שיבוא מהשטח חייב להיות מותאם לאופי השכונה בשיתוף התושבים ולמענם. בהנהגת העירייה אנחנו פועלים לאזן בין רצונות היזמים לצרכי התושבים שעבורם ובזכותם מתבצעות תוכניות ההתחדשות העירונית. חיוב היועץ החברתי בתוכניות ההתחדשות מהווה מסר שרואה קודם כל את התושב מעבר לכל ערך יזמי כלכלי כשותף שווה וכמוביל דרך לביצוע מוצלח וליצירת שינוי”.

בקריית משה עשרות מקבצי דיור – ולכל מקבץ דיור צרכים ממוקדים וייחודיים. לפי צור, “העירייה רואה ערך חברתי רב בתוכניות ההתחדשות העירונית בשכונה ועל כן הוחלט כי יועצים חברתיים ילוו את תכניות ההתחדשות מתוך הבנה לאופייה הייחודי של השכונה. על פי תפיסת העירייה והמנהלת להתחדשות עירונית בשכונה, מתן המענה לצרכי התושבים יעצים את הערך החברתי והקהילתי שיופק מן הפרויקט: יגביר את האמון של התושבים בפרויקט, יבטיח גיבוש הסכמות עם היזמים ויאפשר את שיפור איכות החיים של התושבים ומעבר פשוט ונוח יותר למגורים בבניינים החדשים”.

ראש מינהלת התחדשות עירונית, ד”ר אור גולדפרב: “המנהלת שמה לנגד עיניה את הצורך במתן מענה לצרכי התושבים גם בתקופת הביניים וגם בתהליכי ההתחדשות העירונית ובמעבר לבניינים החדשים. החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובניה לחייב את היזמים במימון ויישום המלצות היועץ החברתי מהווה בשורה אמיתית להבטחת השגת ייעדי הפרויקט”.

אם כן, מהו תפקיד היועץ החברתי?

יהיה עליו להכין עבור הדיירים דו”ח לאחר מיפוי מעמיק של צרכיהם לרבות ניתוח הממצאים שיתבצע ביחס לתוכנית שאושרה ויפרט את ההשפעות החברתיות והקהילתיות כתוצאה ממימוש התכנית במטרה לערוך ולהציג תמונת מצב אקטואלית של צרכי הדיירים בכל מקבץ ומקבץ. בנוסף, במסגרת הדו”ח תוצג תכנית לליווי הדיירים ובדו”ח תירשם התייחסות לסעיפים רלוונטיים בהסכם עם היזם: סוג הסיוע שיינתן באריזה, בפירוק המטלטלים, הסיוע במציאת דירה חלופית לתקופת הביניים (ככל ויידרש), במעבר לדירה החלופית לתקופת הביניים ובמעבר חזרה לדירת התמורה החדשה, זמן ההתארגנות שיהיה לדיירים לפני פינוי הדירה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן