news08.net/ads.txt

האלוף במיל’ דורון אלמוג, בצעדה לזכר בנו: “בעבר ילדים עם מוגבלות הוחבאו מאחורי חומות של בושה”

תלמידי מערכת החינוך צעדו למען קבלת אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית במסגרת מיזם ‘תיקון עולם’ של עמותת עלה, ולזכר ערן אלמוג, בנו של דורון.

יותר מ-500 אנשים השתתפו בצעדת ערן יחד עם עלה ‘מוריה’ בגדרה. הצעדה התקיימה זו השנה התשיעית, בהשתתפות כ-250 תלמידים מ-18 תיכונים השותפים למיזם החינוכי’ תיקון עולם’, לצד ילדים ואנשים עם מוגבלויות. הצעדה התקיימה תחת המסר “ביחד זה אחד”, כחלק ממיזם ‘תיקון עולם’, של עמותת ‘עלה’ המונה ארבעה מרכזים לאנשים עם מוגבלויות ברחבי הארץ, ומשרד החינוך, במטרה להעביר את מסר השינוי החברתי ביחס לאנשים עם מוגבלויות וקבלתם כשווים בחברה הישראלית.

את הצעדה הובילו האלוף במיל’ וחתן פרס ישראל דורון אלמוג, סגן ראש מועצת גדרה סער רווח, מנהלת עלה ‘מוריה’ בגדרה נעמה סודקביץ’, חבר הנהלת עלה שמעון רבינוביץ’, מתנדבים מהמשטרה, עובדי חברת אל-על, חיילים וצוות עמותת ‘עלה’. לאחר הצעדה התכנסו הנוכחים יחד עם חניכי ודיירי מרכז ‘עלה מוריה” בגדרה, קיימו פעילויות חווייתית, הפעלות, דוכנים ועוד, על בסיס מסר המיזם: שילוב, הכלה והכרת האחר.

האלוף במיל’ דורון אלמוג, יוזם צעדות ערן על שם בנו ערן אלמוג ז”ל: “בעבר ילדים עם מוגבלות שכלית הוחבאו מאחורי חומות של בושה. היום אנו מתייצבים יחד עם ילדי עלה גדרה למצעד של ערבות הדדית ואהבת אדם באשר הוא. כי עוצמת החברה לעולם תימדד בעוצמת החוליות החלשות. ככל שנעשה יותר לחיזוקן נהיה אנשים טובים יותר וחברה טובה יותר. ערבות הדדית ואהבת אדם הן לא סיסמאות, זו הרוח של העם היהודית שהביאה לתקומת מדינת ישראל, וזו הרוח שבסופה יש תמיד ניצחון”.

לאורך שנת הלימודים השתתפו התלמידים במיזם. לצד לימוד ושיח בבתי הספר, סדנאות מיוחדות והרצאות מפי אנשים עם מוגבלויות, הצגות וסרטים על נושא המוגבלות, התלמידים מגיעים לביקור במרכזי עלה לאנשים עם מוגבלויות בירושלים, בבני ברק, בגדרה ובכפר השיקומי ‘עלה נגב – נחלת ערן’, לאחר מכן כל תלמיד יתנדב עם אנשים עם מוגבלויות במקום מגוריו. מרכזי ‘עלה’ מובילים בישראל ובעולם בתחום טיפול, שיקום ואיכות חיים של אוכלוסיות עם מוגבלויות מורכבות, במקצועיות בלתי מתפשרת לצד הרבה אהבה, חום ונשמה. זאת מתוך אמונה שגם לאנשים עם מוגבלות יש הזכות להיות שווים בחברה וכי זו חובתה של החברה הישראלית כלפי אנשים עם מוגבלות.

סגן ראש המועצה המקומית גדרה סהר רווח, השתתף באירוע והביע גאווה באירוח המיוחד שמעניקה המועצה המקומית למיזם יחד עם מרכז עלה ‘מוריה’: “תודה לתלמידים על השותפות ביום זה ולאורך השנה כולה” אמר רווח, “אתם העתיד של ישראל. נבחרתם להוביל שינוי מהפכני, ואנו גאים בשותפות, בעשיה ובטיפול בשונה ובאחר”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן