הודות לתושיית האחות: ניצלו חייו של גבר בן 52 מיבנה

“בדרך כלל אנחנו מקבלים שיחות על שפעת, שיעול ועוד כל מיני, אנחנו גם מפנים למיון במידת הצורך אבל לא ככה חשבתי שתגמר המשמרת”.

אילנית רז, אחות במכבי שירותי בריאות מזה כ-3 שנים התחילה עוד משמרת שגרתית במוקד האחיות, “בדרך כלל אנחנו מקבלים שיחות על שפעת, שיעול ועוד כל מיני, אנחנו גם מפנים למיון במידת הצורך אבל לא ככה חשבתי שתגמר המשמרת”.

אילנית קיבלה שיחה למוקד מאישה שמתארת כי בעלה סובל מכאבים בכתף ימין שהולכים וחוזרים בשבוע האחרון ועכשיו הם כבר בלתי נסבלים, “תוך כדי שיחת התשאול אני מבינה שיש פה משהו לא רגיל. מספר דקות אל תוך השיחה אני שומעת את האישה צועקת שהוא התמוטט. בלי להסס אני מבקשת ממנה  להתחיל החייאה תוך כדי שאני מעלה את מד”א על הקו ומזניקה ניידת טיפול נמרץ” מספרת אילנית.

בזמן האירוע ובשיתוף מד”א, אילנית מבינה כי יש מכשיר דפיברילטור ברחוב הסמוך ותוך כדי שהאם מבצעת החייאה, הבן שלה לוקח את הנייד כדי להמשיך לתפעל את האירוע ורץ להביא את המכשיר.

הבנת האירוע ותפעולו בצורה מהירה ע”י אילנית הצילו את חייו של החבר, “יום אחרי שחזרתי לעבודה הייתי חייבת לבדוק מה מצבו, לא הצלחתי לישון בלילה. חייגתי לאישתו ושאלתי לשלומו, היא סיפרה כי עבר צנתור והוא בסדר. התרגשתי מאוד יחד איתם. לא האמנתי שבשיחת טלפון מרחוק אני יכולה להציל חיים”.

ליאור אלהרר מנהל מרחב יבנה: “אנו גאים בדרך שבה פעלה אילנית, היה כאן תפעול מהיר ומקצועי שהציל את חייו של המטופל. מכבי עושה את מירב המאמצים כדי לספק מעטפת שירותים רחבה בכל שעות היממה. ישנו מסר חשוב במקרה הזה והוא הבנת החשיבות של הכשרה להחייאה בסיסית והימצאותו של דפיברילטור בהישג יד”.

סטלה רשקוביץ’, מנהלת מרכז לרפואה מקוונת, מכבי: ״מוקד האחיות הטלפוני של מכבי, מקבל אינספור שיחות במהלך היום והלילה, השיחה הזו ריגשה את כולנו במיוחד, מעבר לשירותיות ואדיבות של האחות אילנית, היה כאן זיהוי ותפעול מקצועי ביותר דרך הטלפון. כלל הגורמים פעלו בסנכרון ועבודת צוות יוצאת מן הכלל ובזכות המקצועיות, התשאול וההדרכה הנכונה והמדויקת, ניצלו חיי אדם. גאה ומעריכה מאד את עבודת האחיות במענה הטלפוני״.

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

צילום: מכבי שירותי בריאות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן