news08.net/ads.txt

הורים בתיכון מזכרת בתיה למנהלי אגף החינוך: “ילדינו לא צריכים להרגיש שהם בעונש בשם האינטגרציה וההומוגניות בשאר הכיתות”

עצומה הנושאת את השם “הורים בעד כיתה טכנולוגית בחטיבת הביניים במזכרת בתיה”, עלתה לרשת לפני שישה ימים ומופנית אל גיא לוי – מנהל קריית החינוך ע”ש רבין מזכרת בתיה ואסנת דוכובני – מנהלת חטיבת הביניים, עם העתק  לראש המועצה גבי גאון – מאת הורי התלמידים.

“ברצוננו להביע את מורח רוחנו מאופן ההתנהלות של קבלת ההחלטות בנוגע למגמות החטיבה”, נכתב. “ראשית, רק בחודש מרץ התבשרנו כי מגמת ” מופת” הנהוגה בכל עיר/יישוב הדוגל במצויינות  בחינוך – בוטלה.  השיקולים לביטול תכנית זו, שהינה תכנית  מצויינות עבור ילדים בעלי רצון ויכולת מתמטית וטכנולוגית, היו בשל מחסור בתקציב מצד אחד ובשל רצון הנהגת ההורים מצד שני לגרום ל”הומוגניות” בשאר הכיתות.

מזכרת בתיה, מאז ומתמיד חרטה על דיגלה ומתפארת בנתוני החינוך הגבוה והשאיפה למצויינות לכן, תמוה מאוד כיצד דווקא בתחום ראוי וחשוב זה, לא נמצאו המשאבים לשמר ואפילו לפתח את כיתת המופת בחטיבה – מגמה הקיימת היום בשכבה ז’ ובשכבה ח’. הנהלת החטיבה “הרגיעה” את ההורים בתכנית “מסלול למצטיינים במדעים ובטכנולוגיה” – אשר תהיה פתוחה לכלל המגמות ותכלול 6 שעות שבועיות נוספות בתחומים של פיזיקה, מתמטיקה ומחשבים. תכנית זו עתידה להתקיים לאחר סיום שעות הלימודים של המגמות השונות.

“לא ברור מדוע רואים לנכון לפתוח את המגמות הבאות: *מנהיגות ותקשורת *אומנויות *משפט וחברה *חינוך גופני *דיפלומטיה ותרבויות *קיימות ומנהיגות סביבתית* ומדוע לא רואים לנכון לפתוח כיתה טכנולוגית??? מדוע, ובפרט לאחר סגירת תכנית “מופת”, מדוע מופקרים דווקא הילדים שתחומי העניין שלהם טכנולוגיים??? כיצד ייתכן הדבר??? כיצד ייתכן שבמושבה המתגאה בהישגיות בחינוך – לא נותנים מקום וחשיבות גם למגמה זו?

“אנו המומים מעצם העמדתנו בפני עובדה מוגמרת זו, מבלי שהותירו בפנינו ברירות אחרות. מיד עם היוודע “רוע הגזירה” (שוב, רק בחודש מרץ) הורים רבים פנו לערים סמוכות על מנת למצוא פתרון הולם לילדיהם – אולם בשל ההודעה המאוחרת, כיתות המופת והטכנולוגיה בערים הסמוכות כבר נסגרו להרשמה מזמן – ומדוע בכלל צריכים הורים לשלוח את ילדיהם מחוץ למזכרת בתיה כדיי למצוא מסגרת חינוכית הולמת ? מדוע מזכרת בתיה צריכה “לאבד” את ילדיה לחינוך בערים שונות? היכן המצויינות כאן ???

לעניין “לימודים למצטיינים במדעים וטכנולוגיה”, אשר אמורה לפתור את בעיית ה”הומוגניות” בכיתות השונות על חשבון ילדינו – שייאלצו לראות את יתר חבריהם לכתה פורשים לבתיהם ועיסוקיהם בעוד הם ייאלצו להישאר 3 ימים בשבוע שעתיים מעבר לשעות הלימודים. מדוע ? מדוע עליהם להרגיש שהם ב”עונש” על הישגיות? הרי מציאות כזאת בוודאות תגרום לפרישה של רבים מהתכנית , אגב, כפי שקרה בפועל בשנים קודמות בתכנית זו. הטענה כי במגמה של כתה טכנולוגית בכל מקרה ייאלצו הילדים להישאר מעבר לשעות הלימודים של שאר המגמות היא נכונה, אבל הם יישארו ביחד ככיתה, כמקשה אחת, כחלק מהמגמה – זוהי מצויינות.

ילדינו לא צריכים להרגיש שהם ב”עונש” בשם האינטגרציה וההומוגניות בשאר הכיתות. אנו דורשים לקיים בחינה מחודשת של הקמת מגמה טכנולוגית ראויה עבור ילדינו ועבור הצדקת המצויינות בחינוך של מזכרת בתיה”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן