news08.net/ads.txt

הורים ישלמו פחות: תעריפי סל תרבות ומסיבות כיתתיות | כל הפרטים

כסף

כסף

ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות מ”מ היו”ר ח”כ אלון טל, אישרה לפני זמן קצר (שלישי) את הסכום המרבי לתשלומי הרשות לתלמידים בשנת הלימודים תשפ”ג.

עיקרי השינויים מהשנה הקודמת נוגעים לתשלום המרבי לסל תרבות שהופחת ב 12 ₪ לתלמיד. בנוסף, בוטל התשלום של מסיבות כיתתיות בגני הילדים ובשכבות א’-י”ב. משרד החינוך יעביר למוסדות החינוך סך של 8 ₪ לתלמיד לצורך מימון שירות זה. בשאר תשלומי הרשות לא חל שינוי בתעריפים לעומת שנת הלימודים תשפ”ב.

להלן תשלומי הרשות המרביים שאושרו לתלמיד לפי שכבות הגילאים: גני ילדים – 253 ₪; כיתות א’-ב’ – 540 ₪; כיתות ג’-ד’ – 565 ₪; כיתות ה’ – 691 ₪; כיתות ו’ – 901 ₪; כיתות ז’-ח’ – 1026 ₪; כיתות ח’ (בבתי ספר א’-ח’) – 1,151 ₪; כיתות ט’ (בבתי ספר שש שנתי) – 1,042 ₪; כיתות ט’ (חט”ב עצמאית) – 1,167 ₪; כיתות י’-י”א – 1,219 ₪; כיתות י”ב – 1,372 ₪. הסכומים כוללים סל תרבות, מסיבות סיום (גני ילדים, כיתות ו’, ט’, י”ב), השאלת ספרי לימוד לשנה”ל תשפ”ד, הנהגת הורים, ועד הורים ישובי, טיולים, של”ח (בכיתות ז’-י”א).

מנכ”לית משרד החינוך דלית שטאובר: “כפי שהתחייבנו, אין עלייה בתעריפי תשלומי הרשות. מאמצי שר האוצר ושרת החינוך נשאו פרי, כל אחד הביא ממשרדו סכום שהצטבר ל-50 מיליון ₪. אדגיש כי אין מדובר בירידה ברמה. באשר לביטוח תאונות אישיות לתלמיד, המכרז הסתיים אתמול עם זוכה, שהתחייב להגדיל את הכיסוי הביטוחי. אנחנו שואפים להוריד את השתתפות ההורים בנושא הטיולים, שמהווה עלות תקציבית גבוהה מתוך סך התשלומים, והנושא יעלה בדיוני תקציב המדינה בהמשך. אנחנו רואים עלייה בדיווח של בתי הספר במערכת התשלומים “אפיק”. נכון לעכשיו בחברה הכללית יש למעלה מ-95 אחוז גבייה. בחברה החרדית יש למעלה מ-50 אחוזי דיווח. במחוז החרדי יש מנהל חדש ואגף הבקרה והאכיפה ידאג שהמשאבים יגיעו לילדים ולא לצרכים אחרים”.

שטאובר התייחסה גם למתן מלגות לתלמידים נזקקים “המדיניות שלנו היא דיפרנציאלית, לחלשים מגיע יותר. מתוך אמונה שהמנהל והצוות החינוכי מכירים טוב יותר מכל אחד את המשפחות, הכסף למלגות יימצא, החל מהשנה, בידי מנהל בית הספר. המדיניות שלנו היא שאין ילד שיד משפחתו אינה משגת שיפגע בפעילויות. סכום המלגות נוצל בשנה האחרונה במלואו. בשנה הקרובה יעמוד סכום המלגות על 180 מיליון ₪”.

ח”כ אלון טל הזכיר כי היה בעבר סיכום בין הוועדה למשרד החינוך שלפיו בסופו של דבר יצומצמו תשלומי ההורים. נציגת משרד החינוך אינה זלצמן עדכנה כי מידי חודש וחצי מתקיים שיח בוועדה משותפת למשרד החינוך ולהנהגת ההורים “ועולים שם תוצרים יפים”.

ח”כ סימון דוידסון ביקש להעלות את סכומי המלגות שניתנות לתלמידים משכבות מוחלשות: “יש ילדים במדינה שלא יכולים לשלם עבור הטיולים ומי שנשאר בבית נותר עם טראומה לכל החיים”.

ח”כ אמילי מואטי: “למה ילדים צריכים להיות תלויים בחסדי מלגות ולא בסבסוד שניתן בצורה אוטומטית? נוכחנו לדעת שרק 20% מהמשפחות הזכאיות פונות בבקשה לקבלת מלגה. כך נותרים עודפים במערכת המלגות בכל שנה”.

ח”כ משה טור פז: “דרושה חלוקה דיפרנציאלית בין אלו שיש להם לבין אלו שאין להם”. מוביל המאבק לחינוך חינם פיצ’י דובינר “אין יותר חשוב מהדרישה לפטור לילדי הרווחה”.

כלכלנית של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, נטע משה, הציגה נתונים בנושא: “בישראל לא קיימים אין נתוני נתוני אמת על גבייה בפועל של תשלומי הורים. בשנת 2019 סך תשלומי ההורים ששולמו על ידי משקי הבית נאמד בכ-4.63 מיליארד ש”ח, על פי עיבוד לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בהתחשב בקצב גידול משקי הבית באוכלוסייה, סך העלות המשקית לשנת 2022 נאמד בכ- 4.94 מיליארד ₪. מבין כלל הפעילויות שמשולמים בגינן תשלומי הרשות, העלות הגבוהה ביותר היא בעבור טיולים, ונאמדת בכ-613 מיליון ש”ח בשנת הלימודים תשפ”ב, ולאחריה סל תרבות בעלות כוללת של 283 מיליון ש”ח”.

יועמ”ש המועצה לשלום הילד, עו”ד לירון אשל: “שלא יהיה ספק, תשלומי ההורים לא רק שלא מעודדים את הערכים האלה, הם גם מנציחים פערים, חוסר שוויון ומביאים גם לאפליה ולחיכוכים בתוך בית הספר. אני מדברת על דוגמאות שמגיעים אלינו מידי שנה, מקרים שמכווצים לנו את הבטן, כל שנה מורידים תלמידים מהאוטובוסים, כל שנה נתלים רשימות בפומבי של ילדים שההורים שלהם לא שילמו, כל שנה מוצאים תלמידים מתוך הכיתות כדי שיבואו להסדיר את התשלומים”.

במהלך הדיון הוצאה מהאולם יו”ר מפלגת צעירים בוערים הדר מוכתר: “שני מיליארד ש”ח שאנו משלמים למערכת החינוך זה לא חינוך חינם. יש פה ח”כים ששפכו 2.7 מיליארד ש”ח על בחירות. אתם יכולים לקחת את זה לתשלומי הורים ועוד תצאו ברווח. אני באתי מוקדם לדיון ותפסתי כיסא והזיזו אותי. למה חברי הכנסת יותר חשובים ממני? אני משלמת את המשכורת שלכם.” לאחר ההתפרצות של מוכתר כינו אותה חלק מחברי הכנסת ‘חצופה’. מ”מ היו”ר ח”כ טל: “זלזול בנבחרי ציבור הוא לא מקובל. זה טוב בשביל הפייסבוק שלך אבל בבקשה – תצאי מהחדר”.

ההצעה אושרה ברוב של 6 תומכים (יוסי שיין, אלון טל, בני בגין, עלי סלאלחה, משה טור פז, סימון דוידסון) מול 2 מתנגדים (עופר כסיף ואימאן חטיב יאסין).

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן