news08.net/ads.txt

הורים מודאגים | בעקבות המקרה בביה”ס נבון: “אני לא שלם. מחשבות מעוררות פחד”

בעקבות המקרה בו אשת צוות חינוכי מביה״ס נבון ברחובות נדבקה בנגיף הקורונה, ולאחר בדיקה בה התברר כי היא באה במגע עם שתי כיתות של ילדים, המונות 52 ילדים. הורים רבים מודאגים מקצב החזרה המהיר לבתי הספר ולגנים ומעלים תהיות האם זה נכון לשלוח את ילדיהם. “אם היה לי את היכולת, הייתי משאיר את הילד בבית”.

 

כזכור השרים הסכימו כי תלמידי כיתות א’-ג’, וכן כיתות י”א-י”ב יחזרו ללימודים היום (ראשון) כמו כן, ישובו לפעילות כל מוסדות החינוך המיוחד. על מוסדות הלימודים לנוער בסיכון יסוכם בנפרד. שאר התלמידים ישובו למערכת החינוך עד לתחילת החודש הבא, כשהיעד לגבי כיתות ד’-י’ הוא לחזור ללימודים במהלך חודש מאי, לא יאוחר מ-1 ביוני. הפעוטונים וגני הילדים ייפתחו מחדש ב-10 למאי. בחינוך החרדי ייפתחו כיתות ז’ עד י”א, ולא ייפתחו הכיתות הנמוכות. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה, מלבד הכנה לבגרויות. אמנם הורים רבים עדיין מודאגים, ועל אף המתווה שסוכם, הם טוענים שהקורונה עדיין מרחפת מעליהם ומעל ילדיהם.

כאמור לפי המתווה שהציעו במשרד הבריאות, החזרה ללימודים תיעשה באופן מדורג, בקבוצות קטנות וקבועות ועם צוות קבוע, זאת תוך שמירה על כללי היגיינה ומרחק. אך הפחד עדיין שורר אצל ירון כהן מרחובות, שבנו בן השנה וחצי נשלח לפעוטון:  “לא מרגיש שלם בכלל. אני עדיין מפוחד, מנסים לעשות הפרדה עם 15-17 ילדים בכל חדר, אך עדיין יש הצטופפות והפחד שהמרחק לא נשמר. אם היה לי את היכולת, הייתי משאיר את הילד בבית”.

האם יש הקפדה על ההנחיות בפעוטון?

“כשהגעתי לכניסה, ישר לקחו אותו. אני יכול להבין זאת רק מהתמונות שנשלחות אלינו. קשה לי להאמין שהגננות שמות מסיכה כל הזמן הזה. זה לא קל”.

לירן זוהר, תושב אשדוד המגדל תאומים בני 5 עדיין סקפטי בנוגע למצב: “שלחתי את הילדים יום שלישי למשך שלושה ימים, אך ביום שישי השארתי אותם בבית מחשש, כי הייתה לי אפשרות לעשות זאת. ואני אמשיך לעשות זאת עד שהמצב יתאוורר. אני שמעתי על המקרה ברחובות, אי אפשר לעצום עין כי אתה ער לזה, כמובן שאני אהיה קצת יותר רגוע ברגע שתהיה ירידה חדה בנדבקים”.

האם ההנחיות נאכפות בגן? כן. דואגים לקחת את הילד מהשער, הגננות עם מסיכות, מחלקים את הילדים לקבוצות.

משה דוד שבתו לומדת בכיתה ז’: “האמת? אני כבר לא יודע מה עדיף. האם לשלוח את הילד לבית ספר או שכל היום יטייל בחוץ וגם שם אני דואג. קשה לשים את האצבע מה נכון ומה לא. אבל אני כן יודע שהמקרה ברחובות גרם לי לחשוב כמה פעמים. אני מקווה שהאירוע הזה היה חד פעמי”.

משרד החינוך פרסם מספר עקרונות לחזרה לשגרה מלאה –

  • ​מערכת החינוך תיפתח באופן מלא מלבד אותם “אזורים מוגבלים” שמהווים מוקד לתחלואה, כפי שהוגדרו ופורסמו על ידי משרד הבריאות.
  • תתבצע הקפדה מלאה על היגיינה בהתאם להנחיות של משרד הבריאות, אשר תכלול, בין היתר, שטיפת ידיים והפרדה מיטבית בשירותים, כפי שיפורט בהמשך.
  • כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בהגיעו לבית הספר.
  • יש להקפיד על עטיית מסכה בשטחים הפתוחים במהלך ההפסקות. תלמידי כיתות ד’ ומעלה יחבשו מסיכות גם בשיעור עצמו.
  • בהפסקות האוכל תהיה הקפדה על מרחק של שני מטר בין התלמידים.
  • ההפסקה בין השיעורים תהיה מדורגת.
  • בתי הספר יפעלו להעביר את מרב הפעילות למקומות שמאפשרים מרחק של שני מטר בין תלמיד לתלמיד.
  • אם תתגלה תחלואה במוסד חינוכי, המוסד ייסגר לפעילות בהתאם להנחיות המשרד ומשרד הבריאות.
  • הרשות או הבעלות יכינו את המוסדות לפתיחה מלאה בהתאם להנחיות ההיגיינה והניקיון הנדרשים במסמך זה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן