הזמר הגיאורגי האהוב בישראל, קקולי, הלך לעולמו

הזמר איציק גוריאלשווילי, המכונה קקולי, גדול זמרי העדה הגיאורגית בישראל ובעולם, הלך לעולמו לאחר שנאבק במשך שנים במחלת הסרטן. בן 59 במותו
“בצער רב וביגון קודר אבא שלי מסר את נשמתו לבורא עולם” – כך בישר מישל גוריאלשווילי על לכתו של אביו האהוב, הזמר קקולי, רגעים ספורים לפני השבת והמוות הזה הפך לשיחת השבת כולה.

עצב רב ירד עם הידיעה על לכתו בטרם עת של הזמר האהוב והנודע, איציק גוריאלשווילי המכונה “קקולי”. את האיש הזה כולם אהבו – הן בעולם והן בישראל. הוא היה אהוב בכל מקום בו דרך, החיוך שלו לא יישכח לעולם, הוא היה איש של כבוד והידיעה על מותו היכתה בכל מי שהכירו אותו, הגם שרבים ידעו על המחלה עמה הוא מתמודד כבר שנים.

כשכבר נדמה היה שקקולי לא יוכל לשיר יותר בשל המחלה הארורה שתקפה אותו בגרון, הוא התחזק וענה כשיכל במוסיקה – הוא המשיך לעלות על במות, המשיך לשמח לבבות, לספר בדיחות ולקרוע את כולם ובעיקר לשיר – בגיאורגית, בעברית וביוונית, המשיך לככב עם שירים חדשים וגם בשנות ה-80 כשחקן אורח. הוא אהב לשיר כמו שאהב את אישתו לורטה – אהבת חייו עד הרגע האחרון. מאז לכתו העלתה לורטה מספר שירים לפייסבוק. שיר שלו, “השיר שלנו” ואזכורים אודותיו. “הלב נשרף קקולי” כתבה לורטה, אשת החיל האהובה של קקולי, “כמה עצוב לי בלב”, הוסיפה, “איך מתגברים על זה ?”.

לורטה וילדיו היו כל עולמו, כמו המוסיקה. כשידעו שהגיעה העת להיפרד, בנו מישל וכלתו קיימו אירוע בר מצוה לבנם אדם יצחק שקרוי על שם סבו, אירוע מיוחד מאוד, מרגש מאוד, אירוע שמח – שסגר מעגל. קקולי החזיק מעמד, הוא נתן למשפחה לקיים את האירוע הזה, נתן לבתו סיוון לציין שנת יום הולדת נוספת והחזיק עוד כמה ימים. הוא התחשב בכולם וריגש את כולם. לאורך השנים צבר חברים אמיתיים שליוו אותו עד הדקה האחרונה לחייו, והוא הלך מן העולם ביום שישי, ביום בו היה נוהג לפתוח שולחן עם חברים, לערוך מיני קבלת שבת עם מוסיקה ואוזו.

נאור בנו של קקולי כתב: “הלב מסרב להאמין, אבא איך הלכת לנו ככה? איך הימים שלנו יראו בלעדייך? בלי הבדיחות שלך? בלי הצחוקים שלך? מה נספר לנכדים שלך שכל כך מעריצים אותך? לכל מקום שהיית נכנס היית מביא איתך שמחה כל כך גדולה, הלב נשבר לרסיסים. תודה לך אבא יקר שלנו על כל הרגעים איתך, תודה שלימדת אותנו כל כך הרבה על החיים על המשפחתיות על אהבה ועל האחדות. העולם כבר לא יהיה אותו דבר בלעדייך. לנצח נזכור אותך אבא אהוב ויקר שלנו”.

סיון בתו פרסמה תמונה מהרגעים האחרונים שלהם יחד, בו הם אוחזים ידיים. “כאן דרכנו נפרדות אבל בלב אתה עמוק בפנים ונצחי. פאפי תודה שעשית הכל כל כך יפה ונכון”.

קקולי היה ויישאר שם דבר בקהילה הגיאורגית. הוא הותיר אחריו שובל של טוב לב וערכים, היה מקובל מאוד בכל מקום אליו צעד – היה עוצר כדי לומר שלום, שר בערגה, הביא יוקרה למוסיקה הגיוארגית, הביא ניחוחות אחרים וצבעים מיוחדים, צבר קהל ענק בישראל, אירופה וגיאורגיה בפרט – שם היה מככב על הבמות הגדולות והיה אורח קבוע בתכניות טלוויזיה, יחד עם הזמר מרב ספאשווילי ובנפרד. השניים הפכו לחברי אמת, וכעת גם החברות הזו הסתיימה. לפני 3 שנים, כשמרב חגג יום הולדת באופן גרנדיוזי, הודיעו לו מההפקה שקקולי לא יוכל להגיע. מרב הצטער לשמוע אך הניח שמדובר בנושא הרפואי. קקולי הקליט עבורו ברכה ולפתע הגיח מתוך הווילון בשירה. כזה היה קקולי – החבר המפתיע, האוהב, ששם את הכאב בצד ואת המשפחה והחברים הרבה קודם.

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם: “השבת הלך לעולמו איציק (קקולי) גוריאלשוילי, חבר יקר ומי שהיה אחד מהזמרים הגיאורגיים המופלאים ביותר שהטמיע את המורשת הגיאורגית ודאג לשמר ולהנציח אותה. אדם עם לב ענק, חיוך תמידי, שמחה ונתינה תמידית. תנחומיי העמוקים למשפחה היקרה, שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו. נוח על משכבך בשלום, איציק היקר. יהי זכרך ברוך”.

הלב נשבר ונקרע ונסדק ונרמס, צריך להבין איזה איש היה קקולי כדי לרשום עליו את השורות האחרונות. השבת הזו הייתה עצובה וקשה, ודי לקרוא את המילים שכתבו בני המשפחה שהניחו לו לסיים את רגעיו האחרונים בביתם.

לווייתו תיערך הערב (מוצ”ש) בשעה 21:00 בבית העלמין החדש באשקלון. יהי זכרו ברוך

צפו בביוגרפיה של הזמר קקולי – כפי שפרסם בעצמו ב-2020

לקבל עדכונים בקבוצת ווטסאפ חדשה שכל כולה עדכונים על אירועים וחדשות מהעדה הגיאורגית לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יניב סופר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן