הילדים השקופים: ערב לכבוד הספר ‘כשאבא חזר הביתה’ בפסטיבל הנפשות בירושלים

כבר כמה שנים גילי מחכה שאבא שלו יחזור הביתה. אבל כשהרגע הגדול הגיע, כלום לא קרה כמו שגילי חלם שיקרה.

אילה אלבאז כתבה את הספר ‘כשאבא חזר הביתה’, על ילדי אסירים, אשר נפגעים מהעדרות האב וגם מהסוד שמלווה לפעמים את תקופת המאסר והסטיגמה הנלווית לכך.

ב-7.7 יתקיים ערב לכבוד הספר בגלרית המקלט במסגרת פסטיבל נפשות בירושלים, לצד אילה תיחשף גם אשת אסיר חרדית.
‘נפשות’ – מיזם חברתי הפועל למען העלאת המודעות לתחום בריאות הנפש במרחב הציבורי באמצעות אירועי תרבות, אמנות ושיח.  בחודשים יוני-יולי יתקיימו סדרת אירועים ספרותיים שפותחים את הלב לעולם בריאות הנפש, סביב חודש הספר העברי בירושלים. במסגרתו, כאמור ערב לכבוד ספרה של אילה אלבאז.
כשאבא חזר הביתה/ אילה אלבאז

הַמְּעִיל שֶׁאַבָּא קָנָה לִי הָיָה גָּדוֹל עָלַי, וְנָזַל בַּשַּׁרְווּלִים, אֲבָל בִּזְכוּתוֹ הִגַּעְתִּי מָקוֹם שֵׁנִי בְּרִיצַת מֵאָה מֶטֶר בְּשִׁעוּר סְפּוֹרְט. עַד שֶׁנִּצָּן שָׂם לִי רֶגֶל וְנָפַלְתִּי. הוּא הִסְתַּכֵּל עָלַי מִלְּמַעְלָה וְאָמַר לְרוֹנִי, “זֶה בָּטוּחַ גִּילִי, גַּנָּב בֶּן גַּנָּב. בְּדִיּוּק כְּמוֹ אַבָּא שֶׁלּוֹ.”

כבר כמה שנים גילי מחכה שאבא שלו יחזור הביתה. אבל כשהרגע הגדול הגיע, כלום לא קרה כמו שגילי חלם שיקרה. האם אבא של גילי באמת היה כל השנים באמריקה? למה החברים בכיתה התחילו להתרחק, ואיך כל זה קשור לכדורגל?

כשאבא חזר הביתה הוא סיפור אותנטי ונוגע ללב. הוא יוצר אצל הקורא אמפתיה גדולה כלפי הילד המספר וגם כלפי הוריו, שנאלצים, כל אחד וביחד, להתמודד עם גילוי סוד, בושה וסטיגמה חברתית. הוא נותן כוחות לילדים ולהורים לצלוח בשלום התמודדויות מסוג זה, ואולי גם אחרות, ויש בו איכויות של השלמה וריפוי. (כתבה – הסופרת תמי שם-טוב, כלת פרס ביאליק)

אילה אלבאז היא עובדת סוציאלית קלינית ודוקטורנטית לקרימינולוגיה, מטפלת זוגית ומשפחתית ומומחית בטראומה ובהתמכרויות; סופרת ומשוררת, מחברת ספרי הילדים לילו גוץ, מסיבת זכרונות והמסע של מוך בן כוך מארץ השטיח.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן