news08.net/ads.txt

הכתובת על הקיר | אלפי ילדים בסכנה: “חוויה בגבעה” – ללא רישיון עסק, תקני הבטיחות שבו לא נבדקו

אלפי תלמידים מבקרים מדי שנה ב”מתחם חווייתי” הפועל ליד גדרה ללא רישיון עסק – תוך פלישה לאדמות של חקלאים מהסביבה.

מתחם הפעילות “חוויה בגבעה” הפך לאטרקציה לאלפי תלמידי גנים ובתי ספר, וכך גם למבקרים רבים המגיעים למקום בסופי השבוע כדי ליהנות מקטיף תותים עצמאי, נסיעה על טרקטור ועוד. אלא שהמבקרים הרבים המגיעים אל המקום אינם יודעים שהמקום כולו פועל בניגוד לחוק, ללא היתרי בניה וללא רישיון עסק. 

אבראהים אבו עסא, תושב תל שבע שבנגב, הגיע לפני שנים אחדות לאזור גדרה. לאחר שהשתלט באופן בלתי חוקי על קרקעות באזור, הוא גידר אותן, סלל דרכים בנה חממות והזמין אנשים לבוא ולהתארח במתחם הבילוי רחב הידיים. אלא שהמקום איננו מחזיק רישיון עסק, ותקני הבטיחות שבו אינם נבדקו כחלק מקבלת הרישיון. הסכנה כמובן, ברורה.

מי שאמור לפקח ולאכוף את החוק במרחב, היא עיריית גדרה הסמוכה, אולם במשך למעלה משנה לא טרחה העירייה לפרט באלו הליכים נקטה, אם בכלל, כנגד המתחם. לאחרונה, לאחר פניות חוזרות ונשנות הגיבה העירייה כי “אין בידינו מסמכים בדבר הליכים משפטיים כנגד העסק או בעל העסק”, המשמעות היא שאין כל כוונה לפעול כנגד העסק הבלתי חוקי – “חוויה בגבעה”.

“מדובר בהתנהלות חסרת אחריות של העירייה, כי אם יתרחש אסון במקום, לא ניתן יהיה להשיב את הגלגל לאחור”, אומרים בתנועת רגבים. “העירייה יודעת בוודאות שאין לאדם רישיון עסק, ושהוא תופס את הקרקע באופן בלתי חוקי, אך היא לא טרחה לנקוט בשום פעולת אכיפה בה היא מחויבת. מכיוון שאנחנו רואים שהעירייה לא מתכננת לבצע את תפקידה נצטרך אנחנו להגיש עתירה לבית המשפט שיחייב את העירייה לנקוט בצעדי אכיפה כנגד המקום”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן