news08.net/ads.txt

הכתובת על הקיר והטרגדיה הבאה בדרך: פועלי בניין המשטרה החדש עולים לגובה של כ-30 מ’, ללא מיגון לגופו ולפניו; איך הגיב הקבלן סמי נופי?

הכתובת על הקיר והטרגדיה הבאה היא רק עניין של זמן: בבניין המשטרה החדש והמרהיב שנבנה בשבועות אלו – עושה רושם שאין פיקוח. מדובר בקומפלקס המכיל 3 מבנים – מבנה משטרה ושב”ס, מבנה מג”ב ומבנה אנרגיה, המשתרע על פני כ-9,500 מ”ר בשדרות ששת הימים. מי שזכתה במכרז היא חברת “אלקטרה” כאשר מבצע העבודות הוא הקבלן סמי נופי, שהציג בתנאים המוקדמים למכרז תעודת רישום של המציע בפנקס הקבלנים ותעודת קבלן מוכר לביצוע עבודות ממשלתיות.

יום אחר יום מועלות טענות כנגד התנהלות הפועלים שעובדים בגובה רב – אולם אינם ממוגנים, לא בפניהם ולא בגופם, כמתועד כאן. הטענות אינן רק על כך שעלול להתרחש אסון גדול, אלא בעיקר על ההתנהלות של מפקחי המבנה שכנראה אינם שמים לב או שמא מתעלמים, לכאורה, מאותם פועלים שעובדים בניגוד לחוק כפי שתועדו אך לפני דקות אחדות. סרטונים ותמונות מן השטח מוכיחים כי הפיקוח של כל הגורמים הקשורים לבניה במקום – לוקה בחסר.

ידוע לכל כי כל עבודות הבנייה חייבות להתבצע בהתאם לכללי הבטיחות המפורטים בתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), התשמ”ח – 1988 ובהתאם לתקנות רלוונטיות נוספות, לרבות הוראות חוזרי ונהלי תפעול ובריאות תעסוקתית, כפי שפורסמו בידי מינהל הבטיחות ומפקח העבודה הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה. ומעבר לכך, סביבת עבודתם של עובדי הבניין מחייבת תכנון מוקדם של הפעילות, בחינת חשיפה לסיכונים ונקיטה בפעולות למזעור נזקים בגינם.

בסעיף אמנת השירות במכרז המשטרה צוין כי במידה והמבצע לא יעמוד ברמת השירות המוגדרת הוא ישלם פיצוי מוסכם על פי מידת החריגה מהרמה המוגדרת ובהתאם לטבלת אמנת השירות והפיצויים המוסכמים. בין היתר נכתב כי על כל עבירה בגין אי עמידה בדרישות בטיחות המפורטות במסמך ב’-1 סעיף 22 אשר תועדו ע”י המשטרה ו/או מנהל פרויקט המבנה ו/או המפקח או כל נציג אחר של המשטרה או רשות מוסמכת אחרת – ישולמו אלף שקלים. בסעיף הנוגע לכח האדם המקצועי צוין כי הזוכה מתחייב כי כל האנשים שיופעלו מטעמו במכרז זה יהיו בעלי תעודות מקצועיות, רישיונות, רישומים והסמכות כנדרש עפ”י כל דין ו/או במכרז זה על נספחיו, ויהיו מיומנים, מקצועיים ומתורגלים במתן השירותים הנדרשים.

כמו כן נכתב כי נציג מטעם משטרת ישראל יפקח באופן שוטף על כל הכרוך בביצוע ההתקשרות נשוא מכרז זה, לרבות זמינות נותן השירות והיענותו לדרישות, עמידה בלוחות זמנים וכל דבר ועניין אחר הקשור למכרז ולמפרט. אם כן, איפה משטרת ישראל?

פנינו אל הקבלן סמי נופי, ובמקום להתייחס לדברים החמורים המועלים מעלה, הוא כעס על פנייתנו – וניתק את הטלפון. האם ראוי שקבלן בקנה מידה של סמי נופי ישיב כך לפנייתנו? האם במקום לנתק את הטלפון לא ראוי כי נופי ושות’ יוודאו בטיחות בסביבת העבודה, תוך הקניית אמצעי בטיחות הנדרשים לפי חוק לצד תרבות ארגונית של בטיחות ובריאות במטרה לצמצם תאונות עבודה וסכנות לחייהם? נקווה שלפחות לגורמים שאמורים לפקח על הבנייה במקום, יהיו תשובות. נמשיך לעדכן ותגובת המשטרה תובא לכשתתקבל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן