המשורר מוטי לוי מנס ציונה הוציא ספר ואלבום שירי ילדים “צופי הכלבלב והנחליאלי הקטן” 

מוטי לוי הוגדר על ידי הרופאים כנס רפואי ומאז לא מפסיק לכתוב: ספרים, שירים ותסריטים. את האירוע המוחי הקשה שעבר תיעד במילות השיר “חלום לא, מציאות כן”

המשורר מוטי לוי מנס ציונה הוציא בימים אלו את ספר הילדים “צופי הכלבלב והנחליאלי הקטן”  ואלבום עם שירי ילדים, הנושא שם זה ובו חמישה שירים מרגשים שכתב על ילדותו בראשון לציון.

השירים מבוצעים על ידי יעל מגל, זמרת ועו”ד מרחובות, הולחנו על ידי ניר בכר מנס ציונה ונורית פלד קירשטיין ועובדו על ידי יאיר סתוי וניר בכר

“הייתי תמים מאוד בילדות, והתמימות הזאת באה לידי ביטוי בכתיבה שלי ויותר קל לי להוציא אותה החוצה באמצעות הכתיבה שלי. השירים בספר ובאלבום החדשים שלי, שנכתבו אחרי שקיבלתי שבץ מוחי, מזכירים לי את הילדות שלי, מקרים שחוויתי בילדות ואת הילדות עצמה. זה ממש כמו לחזור 50 שנה אחורה במנהרת הזמן. השירים מדברים לא רק לילדים אלא גם למבוגרים, שגם הם יקראו את השירים בספר. לאחר שאנשים בוגרים יאזינו למילות השירים המולחנים, הם יוכלו להתחבר אליהם בקלות, וכך בעצם זה יזכיר את הילדות שלהם שכולם מתגעגעים אליה במיוחד בימים אלו”.

כך אומר הסופר והמשורר מוטי לוי, שבימים אלו יצא לאור ספר ילדים חדש שלו בשם “צופי הכלבלב והנחליאלי הקטן” (איורים: דיאנה שמעון, גלילי הוצאה לאור) ואלבום שירי ילדים בשם “צופי הכלבלב והנחליאלי הקטן”, שהשירים שלו הוקלטו באולפני מקצועיים ושרה אותם הזמרת יעל מגל: השיר “דובי צהוב עם פס ירוק” עם לחן ועיבוד מוזיקלי של המוזיקאי, היוצר והמעבד המוזיקלי ניר בכר, וארבעה שירים נוספים שאותם הלחינה המוזיקאית והזמרת נורית פלד קירשטיין ועיבד מוזיקלית המוזיקאי והמעבד המוזיקלי יאיר סתוי: “צופי הכלבלב”, “הנחליאלי הקטן”, “ילדה יפה” ו”ילדותי”.

הספר “צופי הכלבלב והנחליאלי הקטן” כולל 16 שירי ילדים מקוריים המזכירים להורים, לסבים ולסבתות את רגעי האושר והתמימות של ילדותם בישראל. האיורים המקוריים והאומנותיים של האומנית והציירת דיאנה שמעון מספקים לילדים הצצה נוסטלגית למשחקי הילדוּת עם חברים וחברות בשכונה ובבית הספר, לחיות הבית ולחיות הבר שהיו חלק בלתי נפרד מהחיים, למסיבות ימי הולדת ולטיולים בשדות ובפרדסים ירוקים, פורחים וריחניים.

מוטי לוי הוגדר על ידי הרופאים כנס רפואי ומאז לא מפסיק לכתוב: ספרים, שירים ותסריטים. את האירוע המוחי הקשה תיעד במילות השיר “חלום לא, מציאות כן”, שהשתתף ב”מוסיפים על האור” מספר 8 – תחרות ארצית לשירים וסיפורים בקרב יוצרים עם מוגבלויות שהתקיימה באולם ספי ריבלין קרית השרון בנתניה.

מאז ומתמיד עסק בכתיבה: פרוזה, שירה, אקטואליה וספרות מתח. הוא כותב שירים וסיפורים מגיל 14, ובמשך השנים הוציא לאור כמה ספרים ובהם “נער עצוב” – רומן על חיי נעוריו בשכונה. בשנה שעברה יצא לאור אחרי שלושה ספרים דיגיטליים “פטריוטים מחוץ לגבולות” (הוצאת ניב) – ספרו החדש הכולל שלושה סיפורים מרתקים ונועזים על פטריוטים ישראלים בחו”ל, שאותו העניק לנשיא המדינה יצחק הרצוג במהלך פגישה איתו בבית הנשיא ואף זכה לברכתו.

מוטי לוי החל לכתוב את שירי הילדים לאחר שנכדו הבכור ראם ראה נחליאלי בגן וביקש ממנו: “סבא, אתה יכול לכתוב לי שיר על נחליאלי?” והוא כתב לו שיר בשם “הנחליאלי הקטן”. לוי: “החלטתי לכתוב לו שיר נוסף, ואז נזכרתי לפתע בילדות שלי והתחלתי לכתוב שיר נוסף בשם ‘ילדותי’. אז התחילו לצוץ במוחי זכרונות הילדות שלי, שהיה קל לי יותר לזכור אותם ולהביאם לידי ביטוי בשירים שכתבתי בספר החדש”.

בשירי הילדים שהוא כותב הוא תמיד מסתכל אחורה על דברים שעבר בחייו ונזכר בהם: ציפור מסוימת, בעלי חיים ועוד. מוטי לוי: “בשירי מבוגרים קל לי יותר להפעיל את הדימיון יותר מאשר אני כותב על הזכרונות שלי. הטבע ונופיו מופיעים רבות בספר החדש, כי זה היה חלק מילדותי. אהבתי לגדל בעלי חיים כמו: תוכים, ברווזים, תרנגולים, כלבים וארנבים, וזה בהחלט בא לידי ביטוי בשירים בספר ובאלבום. כך למשל הסיפור על הכלב צופי התרחש באמת בבית של המשפחה שלי בראשון לציון”.

לדבריו כל שיר בספר ובאלבום מזכיר לו חלק מהפזאל של ילדותו, כשכל שיר הזכיר לו דבר אחר. “בגיל צעיר מאוד הייתי מאוהב בילדה יפה שהייתי שר לה שירים. למשל השיר על הילדה שירי הוא על מקרה אמיתי אבל עם ילדה עם שם אחר. השיר ‘הרפת של דודה שושנה’ למשל מספר על הביקורים שלנו כילדים בקיבוצים שבהם גילינו שלפרות נותנים שמות כמו לבני אדם. השיר ‘דובי צהוב עם פס ירוק’ נכתב בהשראת שיעור מלאכה בכיתה ד’ או ה’. המורה נתנה לנו צבעים וביקשה שכול אחד יצייר איתם ציור. ציירתי דובי צהוב, שכילד שיגעתי את אמא שלי שתקנה לי אותו, והחלטתי לגוון אותו עם פס ירוק. השיר ‘נסיך קטן’ נכתב על הנכד שלי מבתי השנייה, והוא למעשה מהווה סגירת מעגל אישית עבורי כי מה שמקשר אותי להווה ולעבר הם נכדיי האהובים”.

הוא מודה כי מכיוון שהוא כתב עד כה מאות שירים למבוגרים, כולל שירים אקטואליים על המלחמה מאז ה-7 באוקטובר שיופיעו בספר ייחודי שעליו הוא עובד בימים אלו, הוא רצה לאתגר את עצמו בכתיבת שירים לילדים. “בשירי הילדים היה לי יותר נוח לחזור לילדות ולזיכרונות, ורציתי להדגיש את הילדות המאושרת שלי בספר וגם באלבום”, הוא מציין.

העבודה על אלבום שירי הילדים “צופי הכלבלב והנחליאלי הקטן” התחילה עם השיר “דובי צהוב עם פס ירוק”, שאותה מבצעת הזמרת יעל מגל ללחן ולעיבוד מוזיקלי של המוזיקאי והיוצר ניר בכר, ונמשכה עם ארבעה שירים נוספים מהספר שהולחנו על ידי המוזיקאית והזמרת נורית פלד קירשטיין ועובדו מוזיקלית על ידי המוזיקאי והמעבד המוזיקלי יאיר סתוי. החלום הגדול של מוטי לוי הוא שילדים ומבוגרים רבים יאזינו לשירי הילדים מהאלבום וכמובן יקראו את הספר, שבהם נעשתה השקעה רבה.

צילום: יהורם גלילי | גלילי הוצאה לאור

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן