news08.net/ads.txt

המשרד להגנת הסביבה יוציא צו לקצא”א להפסקת המפגע, ולהשבתה מפעילות שוטפת של המכל שהתגלתה בו תקלה

בעקבות המשך מפגעי הריח החריגים מקצא”א אשקלון: המשרד להגנת הסביבה יוציא היום (שישי) צו לחברה להפסקת המפגע, ולהשבתה מפעילות שוטפת של המכל שהתגלתה בו תקלה; מנהלי קצא”א יזומנו לשימוע במשרד; לדברי

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: “אנו רואים בחומרה את הפגיעה הקשה באיכות חיי התושבים בשל מפגעי ריח קשים שנובעים מפעילות חברת קצא”א. החברה הייתה אמורה אתמול להשלים את עבודות תיקון המכל, אך לא כך קרה. משרדי יוציא היום צו לחברה ולמנהליה, ובהתאם לתוצאות התחקיר של האירוע החמור המשרד להגנת הסביבה ינקוט בהליכי אכיפה נוספים אל מול החברה ומנהליה”.

בהמשך לאירוע דליפת הדלק הגולמי בחברת קצא”א לגג אחד ממכלי אחסון הדלק אתמול, המשיכו גם היום להגיע פניות מתושבי אזור אשקלון על מפגעי ריח קשים. מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, דוד יהלומי, ביקר בקצא”א, יחד עם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם; מנהל מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה, ברוך ובר; מיטל אמיתי, מנכ”לית איגוד ערים לאיכות סביבה נפת אשקלון וכונני המשרד להגנת הסביבה.

לאור הימשכות המפגע, בכוונת המשרד להגנת הסביבה להוציא עוד היום צו לחברת קצא”א ומנהליה להפסקת המפגע, המורה על נקיטה בצעדים מיידיים, כולל: שאיבת הדלק שדלף לגג המכל באופן מיידי וניקוי הגג מכל שרידי דלק; הפסקת הזנת דלק למכל והשבתתו מפעילות שוטפת; ונקיטת אמצעים למניעת המשך אידוי הדלק. חזרת המכל לפעילות תותנה בקבלת דוח תקינות לאטימות המכל, לרבות הגג שאליו דלף החומר, וממצאי תחקיר כי התקלה טופלה באופן סופי, כך שתונח דעתו של המשרד שלא תתרחש שוב. המשרד יזמן את מנהלי קצא”א לשימוע.

בדיקת המשרד להגנת הסביבה אתמול העלתה, כי מקור הריח הוא באחד ממכלי הדלק הגולמי שנמצאים בצידה הצפוני של חוות המכלים, קרוב לאשקלון. בשטח נמצא מכל דלק שעל גגו אותרו שאריות של דלק גולמי מעורב עם מי גשמים, והדבר יצר את מפגע הריח הכבד והחריג באזור. המשרד ינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו אל מול החברה, למניעת המפגע והישנותו.

צילומים: המשרד להגנת הסביבה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן