news08.net/ads.txt

הנחיות לתפילות שמיני עצרת ושמחת תורה בשגרת קורונה בימי הסגר

התפילות יתקיימו באוויר הפתוח על פי הנחיות משרד הבריאות תוך הקפדה יתירה על חבישת מסיכות ושמירת מרחק וצמצום משך התפילות.

ההקפות לא יתקיימו במתכונתן הרגילה. החזן יוציא אל הבמה ספר תורה אחד וכל המתפללים יאמרו ממקום מושבם ללא מגע והקפדה על שמירת מרחק את הפסוקים לסדר ההקפות. ליצירת אווירת חג אפשר לשיר (בהקפדה על המסיכות) שיר אחד קצר לכל הקפה וירטואלית.

תפילת שחרית יש להתחיל מוקדם ככל האפשר. ברכות השחר ופסוקי דזימרה יאמרו ביחידות. החזן יתחיל את התפילה ב”האל בתעצומות עזך” חצי קדיש ו”ברכו”.

בתפילת שמונה עשרה החזן עם הקהל יתפללו יחד מילה המילה עד אחרי הקדושה ואחרי האל הקדוש ימשיכו את התפילה בלחש.

בקריאת התורה יאמרו “מי שברך האבות יברך את הבנים” לכל עולה. יעלו רק שבעה עולים. חתן תורה וחתן בראשית יעלו לתורה כשאר העולים לתורה ללא הברכות  “ברשות” הנהוגות לכבודם בשנים כתיקונן.

כל מי שסבור שהוא בדרגת סיכון בגדר פיקוח נפש או מי שאינו סובל את החום יתכבד ויתפלל בביתו תפילת יחיד וה’ יקבל תפילותיו מהרה.

יש לזכור שתפילה בציבור נתקנה משום הידור מצווה יען כי ברוב עם הדרת מלך וכן כדי לאפשר למי שאינו בקי בסדר התפילה לומר מילה במילה עם השליח ציבור ולצאת ידי חובה.

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שישמע לתפילותינו ויסיר מעלינו מגפה וכל חולי וצרה וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידינו, אושר ועושר שלום וכל טוב סלע ונזכה במהרה לשוב ולהתפלל בבתי הכנסת וללמוד תורה בבתי המדרש.

חג שמח ופיתקא טבא שנה טובה ומבורכת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן