הפסטיבל הבינלאומי לפסנתר בערד לחינוך ומצויינות מוזיקלית

זה לא רק שיעור פסנתר, זה שיעור לחיים!

הפסטיבל הבינלאומי לפסנתר בערד לחינוך ומצויינות מוזיקלית, ייערך זו השנה השלישית, החל מה-25 ביולי ועד  ה-1 באוגוסט ויעניק מלגות לצעירים מהפריפריה.

בתכנית: קונצרטים עם אמנים ברמה עולמית, כיתות אמן ושיעורים לנוער מצטיין מהארץ ומהעולם וקונצרט חגיגי עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע כמחווה למפונים מהדרום

מהמקום הנמוך בעולם יעלו צלילי פסנתר גבוהים ומרוממי נפש  שיחברו לבבות בהרמוניה.

הפסטיבל הבינלאומי לפסנתר בערד הינו אירוע מוסיקלי מעורר השראה לחובבי מוסיקה קלאסית בכלל ופסנתר בפרט, וכמו כן מקדם מצויינות מוסיקלית לנוער ולחובבי מוסיקה, ברמה מקצועית בינלאומית גבוהה, במשך שבוע ימים, אחת לשנה בנגב (25 ליולי ועד ה-1 לאגוסט 2024).

המפגש בין המוסיקאים הבינלאומיים מהשורה הראשונה עם נוער מצטיין ושוחר מוסיקה, יוצר חווית העשרה מקצועית ואיכותית, וכן לימוד וקידום משמעותי של הנוער והמוסיקה בכלל. כ-20 מלגות יוענקו לתלמידים מרחבי הארץ כדי שיוכלו להשתלב בפסטיבל ולהנות מהחינוך המוסיקלי העשיר.

הפסטיבל מתקיים בקונסרבטוריון בערד, בניהולו של און כהן, תושב ערד, מנהל הקונסרבטוריון וסגן מנהלת אגף התרבות בעיר ומנכ”ל הפסטיבל, וכולל מגוון רחב של שיעורים וכיתות אמן הפתוחים לקהל הרחב, תחרות וקונצרטי גאלה בשיתוף התזמורת הסימפונית באר שבע, תכניות רסיטלים של אמנים בינ”ל, הרצאות ופאנל מקצועי וקונצרטים מיוחדים בביצוע תלמידי הפסטיבל. יוקדש קונצרט חגיגי כמחווה למפונים מהדרום.

און כהן מנכ”ל הפסטיבל ומנהל הקונסרבטוריון בערד וד”ר מיכל טל מייסדת ומנהלת אמנותית, צלם יואל לוי

ד”ר מיכל טל, מי שהגתה ויזמה את הפסטיבל ומשמשת כמנהלת האומנותית, נפגשה כנערה מפגש משנה חיים עם ארתור רובינשטיין כפסנתרנית צעירה, ובבגרותה הצליחה להגשים את חזונה ולגרום לעוד נערים\ות מוכשרים לקבל הזדמנות למפגשים משני חיים שיגרמו להם לשאוף הכי רחוק.  “אנו גאים לפתוח בפעם השלישית את פסטיבל הפסנתר הגדול בדרום, בו מתארחים בני נוער מוכשרים מהארץ ומהעולם, יחד עם סגל מכובד של מוסיקאים ברמה הגבוהה ביותר מגרמניה, אוסטריה, בריטניה, צרפת, ארה”ב וישראל. בנוסף, אנו נרגשים לשתף פעולה עם הסינפונייטה הישראלית באר שבע ולקיים שני קונצרטים חגיגיים עם הזוכים בתחרות הסינפונייטה והקונצ’רטו שלנו”.

בקיץ 2022 הפסטיבל קרם קלידים וצלילים והפגיש לראשונה בערד פסנתרנים צעירים ומורים בעלי שם בינ”ל, פנים אל פנים למפגשים משני חיים, להעשרה ולהשראה. החזון שדמיינה ד”ר טל מקבל כעת גם הכרה והערכה בינ”ל וישראלית רבה, ובמיוחד השנה, במציאות של חוסר ודאות ומלחמה מתמשכת, ישנה חשיבות של ממש לקיים אותו ולהעניק לדור העתיד תקווה ושאיפה קדימה, ולקהל, רגעים של התרוממות רוח והנאה מצלילי פסנתר פורצי גבולות ומגבלות.

בנוסף, מדגישה ד”ר טל, “ארוע זה לא היה מתממש ללא הצוות המקצועי, און כהן, מנכ”ל הפסטיבל ומנהל הקונסרבטוריון בערד, וורדה בדט, היועצת העסקית אשר מלווה את הפסטיבל מרגע הקמתו. אנו גם מודים מקרב לב לקרן JNF  לשותפות ערד-דלאוור ולסוכנות היהודית שנרתמו למען הצלחת הפסטיבל”

לפרטים נוספים היכנסו לאתר הפסטיבל בלחיצה על הקישור.

אמנים ופדגוגים משתתפים 2024:

בפסטיבל משתתפים בכירי האמנים והפדגוגים מחו”ל וביניהם: פרופ’ קלאודיוס טנסקי מה”מוצרטיאום” הנודע בזלצבורג, ופרופ’ פייר ריאק מבית הספר “אקול נורמל” בפריז . פרופ’ טנסקי , אוהב ישראל , הגיע לאחרונה  לארץ  ונתן כיתות אמן מרתקות  בעיצומה של המלחמה. בין האמנים הישראלים הבינלאומיים תשתתף הפסנתרנית עטורת השבחים והביקורות עינב ירדן שבסיסה בברלין, וכן הפסנתרן הצעיר תום בורו שהופיע עם כל התזמורות בארץ וביניהן התזמורת הפילהרמונית הישראלית ותזמורות נודעות בארה”ב ואירופה. ומוזמן בקביעות לפסטיבלים רבים (היה תלמיד של ד”ר טל מעל עשור).

 

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, מצפה רמון, ערד ומגילות ים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ברנז’ה, רכילות, בידור, טלוויזיה, מוסיקה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: צלם סטילס יואל לוי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן