news08.net/ads.txt

הקורונה היכתה ברשת מלונות פתאל: הפסד של 307 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה

חברת פתאל החזקות של המלונאי ואיש העסקים דוד פתאל חטפה זעזוע ענק לאחר שהבוקר (שלישי) היא מדווחת על הפסד נקי של 307 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2002. זאת לעומת הפסד של כ-88 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה, שנפגשה באופן משמעותי ממגפת הקורונה וסגירת בתי מלון בארץ ובעולם, הציגה בשורה העליונה ירידה של 18% בהכנסות ברבעון הראשון השנה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ואלה הסתכמו בכ-839 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על הפסד של 161 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח תפעולי של כ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כאמור בדומה לחברות אחרות בענפי התיירות והתעופה פתאל, המחזיקה ומנהלת כיום 221 בתי מלון בארץ ובאירופה , נפגעה באופן מאוד קשה ממגפת הקורונה. השבוע דיווחה החברה, כי חברת הבת , פתאל אירופה, נמצאת במשא ומתן למכירת 3 בתי מלון באירופה במתווה שלsale and lease back ששווים בספרי החברה כ- 136 מיליון אירו (כ- 524 מיליון שקל) ועליהם יתרת מימון בהיקף של כ- 58.5 מיליון אירו. 2 מבתי המלון נמצאים בגרמניה והשלישי בהולנד.

עוד מדווחת החברה, כי להערכתה הכנסות החברה וה-EBITDA צפויים לרדת באופן מהותי ברבעון השני והשלישי של השנה כתוצאה ישירה מסגירת מרבית מלונות הקבוצה ברבעון השני ועצירת פעילותה העסקית עקב משבר הקורונה.

בשבועות האחרונים נפתחו בהדרגה חלק ממלונות הרשת ועד סוף חודש יולי צפויה החברה לפתוח 146 בתי מלון. צבר ההזמנות בישראל לחודשי הקיץ (יוני – אוגוסט) הגיע לכ-50% בהשוואה לתקופה המקבילה ב- 2019.

נכון לסוף חודש מרץ בקופתה של פתאל מזומנים שווי מזומנים וניירות ערך בהיקף של כ- 1.045 מיליארד שקל. החברה מתכננת לגייס ביולי כ-100 מיליון שקל בהנפקת זכויות, במסגרתה ישקיע בעלי השליטה, היו”ר והמנכ”ל דוד פתאל כ-57 מיליון שקל.

בכתבה שנערכה בגלובס, שחר עקה, דירקטור וסמנכ”ל הכספים בחברה, ציין היום כי “התפשטות נגיף הקורונה בעולם השפיע מהותית על דוחות הרבעון הראשון של החברה שגם כך נחשב לרבעון חלש בתחום התיירות. היות ולהערכת החברה צפויה ירידה גם ברבעונים השני והשלישי כתוצאה ישירה של נגיף הקורונה. פעלנו ואנו פועלים רבות על מנת לצמצם את ההוצאות ולהגדיל את נזילות החברה לרבות, משא ומתן למכירת 3 בתי מלון באירופה במתווה של מכירה והשכרה ( sale and lease back ) הפחתה של כ- 45 מיליון שקל בדמי השכירות ודחיית תשלומים של כ- 33 מיליון שקל, הלוואות בערבות מדינה בספרד, הולנד, גרמניה, אנגליה וישראל בהיקף של מעל 400 מיליון שקל, מימון מחדש לנכסי החברה הבלתי משועבדים או נכסים עם TLV נמוך יחסית ודחיית תשלומים לבנקים בהיקף של כ- 120 מיליון שקל”.

עוד הוסיף כי “להערכת החברה, קופת המזומנים בהיקף של כ- 1.045 מיליארד שקל והפעולות הנוספות שננקטו לצמצום ההוצאות, יאפשרו לה לעמוד בכל מחויבויותיה בשנה הקרובה. הרשת ערה להתאוששות התפשטות הנגיף במדינות בהן היא פועלת ועל פי פאנל המומחים של ארגון התיירות העולמי של האו”ם UNWTO , הביקוש המקומי לתיירות צפוי להתאושש מהר יותר מהביקוש הבינלאומי וכבר ברבעון האחרון של 2020 יופיעו סימנים של התאוששות שימשיכו בעיקר בשנת 2021 . במקביל ועל סמך צבר הכנסות החברה מסתמנת התאוששות בעיקר בישראל ובחודש יוני -אוגוסט 2020 צבר ההזמנות בישראל הגיע לכ – 50% מסך ההזמנות בתקופה המקבילה אשתקד, 22% מסך ההזמנות באירופה וכ- 20% בבריטניה. יצויין, כי אנו רואים בימים אלה התעוררות נוספת בהזמנות ברחבי אירופה , אך אנו נזהרים בעת הזו מהנחות אופטימיות”.

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן