הרב אפרים זלמנוביץ: לו השמאל היה מצטרף לממשלה הניצחון היה כבר בידינו

הרב אפרים זלמנוביץ בטור אישי: “חוקרים טוענים שהחמאס ראה את המאבק בין הימין והשמאל וסבר שזו ההזדמנות לכבוש את מדינת ישראל מהנהר ועד הים. לפני מלחמת ששת הימים הפחד איחד אותנו ובעזרת צור ישראל וגואלו הבסנו את האויבים בששה ימים וכבשנו חלקים נוספים מארץ ישראל המובטחת. לו זכינו והשמאל היה נכנס לממשלת הימין היו חיילינו כבר שבים ועטרת ניצחון על ראשם”.

חוקרים טוענים שהחמאס ראה את המאבק בין הימין והשמאל וסבר שזו ההזדמנות לכבוש את מדינת ישראל מהנהר ועד הים. לפני מלחמת ששת הימים הפחד איחד אותנו ובעזרת צור ישראל וגואלו הבסנו את האויבים בששה ימים וכבשנו חלקים נוספים מארץ ישראל המובטחת. לו זכינו והשמאל היה נכנס לממשלת הימין היו חיילינו כבר שבים ועטרת ניצחון על ראשם.

משטר נשיאותי יעניק יציבות שלטונית. שתי מפלגות בלבד, ימין ושמאל, תתמודדנה על כס הנשיאות. למפלגה קטנה תהיה השפעה קטנה על הנשיא. מה שאין כן במשטר פלמנטרי השפעת מפלגה קטנה על ראש הממשלה  גדולה. קולם של הקיצונים מהדהדת ומשפיעה מעבר לכוחם האלקטורלי.

משטר נשיאותי יקרב את בית ישראל לאבינו שבשמים. עם ישראל מאמין באלוה אחד. יש לו תורה אחת וארץ אחת. חסר לנו מנהיג אחד שייבחר ישירות על ידי העם. עצם בחירתו בידי הרוב ולא במניפולציה שעושה קבוצה קטנה מוכיחה שהבחירה היא רצון ההשגחה

. דבר שיקל על האזרח לתת בו אימון.

אמרה התורה (דברים י”ז) “כִּֽי־תָבֹ֣א אֶל־הָאָ֗רֶץ אֲשֶׁ֨ר ה’ אֱלֹהֶ֙יךָ֙ נֹתֵ֣ן לָ֔ךְ וִֽירִשְׁתָּ֖הּ וְיָשַׁ֣בְתָּה בָּ֑הּ … שׂ֣וֹם תָּשִׂ֤ים עָלֶ֙יךָ֙ מֶ֔לֶךְ אֲשֶׁ֥ר יִבְחַ֛ר ה’ אֱלֹהֶ֖יךָ בּ֑וֹ מִקֶּ֣רֶב אַחֶ֗יךָ תָּשִׂ֤ים עָלֶ֙יךָ֙ מֶ֔לֶךְ לֹ֣א תוּכַ֗ל לָתֵ֤ת עָלֶ֙יךָ֙ אִ֣ישׁ נָכְרִ֔י אֲשֶׁ֥ר לֹֽא־אָחִ֖יךָ הֽוּא”. לממשלת ישראל דין מלך (הרב א.י. קוק). הנשיא או ראש הממשלה חייב להיות מזרע ישראל.

תנו רבנן: הרואה אוכלוסי ישראל אומר: ברוך חכם הרזים שאין דעתם דומים זה לזה ואין פרצופיהם דומים זה לזה (ברכות נ”ח א’). מחולקים בדעות (מהרש”א).

ראה זה פלא! אדם טובע כמה מטבעות בחותם אחד וכולם דומין זה לזה אבל הקב”ה טובע כל אדם בחותמו של אדם הראשון ואין אחד מהם דומה לחבירו (סנהדרין ל”ח א’). לכל איש פרצוף משלו ודעה השונה משל חבירו. לכן קובע בעל ספר החינוך: חובה על העם לבחור לעצמם מנהיג אחד והוא יתווה מדיניות. אם לא כן, איש הישר בעיניו יעשה יען כי מריבוי דעות לא יפעלו כלל.

אמר הנביא זכריה “כֹּֽה־אָמַ֞ר יה’ צְבָא֗וֹת צ֣וֹם הָרְבִיעִ֡י וְצ֣וֹם הַחֲמִישִׁי֩ וְצ֨וֹם הַשְּׁבִיעִ֜י וְצ֣וֹם הָעֲשִׂירִ֗י יִהְיֶ֤ה לְבֵית־יְהוּדָה֙ לְשָׂשׂ֣וֹן וּלְשִׂמְחָ֔ה וּֽלְמֹעֲדִ֖ים טוֹבִ֑ים וְהָאֱמֶ֥ת וְהַשָּׁל֖וֹם אֱהָֽבוּ” (ח’ י”ט). אימתי ימי הצומות לזיכרון הצרות שעברו על עמנו, יהיו למועדים טובים ויהפכו לימי ששון ושמחה? – בשעה שהאמת והשלום ישלטו יחדיו! האמת מיוצגת בימין והשלום מיוצג בשמאל. צירופם יקרב את הגאולה.

משה רבינו דגל בימין. אהרון הכהן דגל בשמאל. אמרה התורה “לֹ֤א תָג֙וּרוּ֙ מִפְּנֵי־אִ֔ישׁ כִּ֥י הַמִּשְׁפָּ֖ט לֵאלֹהִ֣ים ה֑וּא” (דברים א’ י”ז) הוא אשר אמר משה “יקוב הדין את ההר” (סנהדרין ו’ ב’). אמת יש אחת. תורת משה אמת היא. לדוגמא; אם כתוב בתורה (דברים ל”ג) “וְהוֹרַשְׁתֶּ֥ם אֶת־הָאָ֖רֶץ וִֽישַׁבְתֶּם־בָּ֑הּ כִּ֥י לָכֶ֛ם נָתַ֥תִּי אֶת־הָאָ֖רֶץ לָרֶ֥שֶׁת אֹתָֽהּ. וְהִתְנַחַלְתֶּם֩ אֶת־הָאָ֨רֶץ” זו האמת. זו תהא המציאות. אין ולא תהיה מציאות אחרת. עובדה! עברו אלפיים שנות גלות בתפילה “וְתֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ בְּשׁוּבְךָ לְצִיּוֹן בְּרַחֲמִים” והנה אנחנו כאן בארץ ישראל במדינת היהודים.

בניגוד למשה, אחיו אהרון הכהן הלך עם השמאל. אוהב שלום ורודף שלום ומשים שלום בין אדם לחבירו (סנהדרין ו’ ב’). אהרון הכהן לו חי בימינו היה מבקש להעניק לערבים החיים עמנו בשלום את מלוא זכויות הפרט. הוא גם היה מזדהה עם קביעת הרמב”ן שיש לרשת את הארץ “ברישיון האומות”. גאולת ישראל בארצו אמורה להביא גאולה לעולם. העולם חייב לסייע בידינו בהשגתו עד יתקיים דבר הנביא ישעיהו (ב’ ד’) “לֹא־יִשָּׂ֨א ג֤וֹי אֶל־גּוֹי֙ חֶ֔רֶב וְלֹא־יִלְמְד֥וּ ע֖וֹד מִלְחָמָֽה”.

אחרי שיצאנו למלחמה להשמדת החמאס בעידוד האומות, אל לנו לסגת עד להשמדתו. אמרה התורה “הֶן־עָם֙ לְבָדָ֣ד יִשְׁכֹּ֔ן וּבַגּוֹיִ֖ם לֹ֥א יִתְחַשָּֽׁב” (במדבר כ”ג ט’). בל נתחשב במבקשים לעצור את המלחמה. הרמב”ם מלמד שכל הנכנס בקשרי המלחמה יתעלם מהפחד ומכל מה שעלול להפריע לו בהשגת הניצחון אלא ישים מבטחו בה’ וישוב אל ביתו כשעטרת הניצחון בראשו. קרי; השמדת חמאס ופירוז עזה מכלי משחית ובד בבד מתן אפשרות לעזתים לחיות עמנו בשלום כאזרחים שווה זכויות בדומה לאחיהם החיים בקרבנו.

יהושוע בבואו לכבוש את ארץ כנען שלח לשבעת העמים היושבים בה ג’ איגרות; מי שיבקש לחיות עמנו בשלום יזכה בכל זכויותיו הלגטימיות. הרוצה להגר – יהגר. גרגשי פנה והלך לאפריקה. והמתנגד לשיבת ציון אחת דינו למות.

הרמב”ם (הלכ’ מלכים פ”י הי”ב) משווה את זכויות הפרט לגויים כליהודים “וכן יראה לי שנוהגין עם גרי תושב בדרך ארץ וגמילות חסדים כישראל, שהרי אנו מצווין להחיותן שנאמר לגר אשר בשעריך תתננה ואכלה, וזה שאמרו חכמים אין כופלין להן שלום בעכו”ם לא בגר תושב, אפילו העכו”ם צוו חכמים לבקר חוליהם, ולקבור מתיהם עם מתי ישראל, ולפרנס ענייהם בכלל עניי ישראל, מפני דרכי שלום, הרי נאמר טוב ה’ לכל ורחמיו על כל מעשיו, ונאמר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום”.

הַשְׁלֵךְ עַל יְהוָה יְהָבְךָ וְהוּא יְכַלְכְּלֶךָ. אל לנו לחשוש שלא נוכל לספק לעזתים את מלוא הזכויות.  עם אמונה בלב שבנו לציון בניגוד לכל היגיון, כך בקרוב נביס את החמאס ונשחרר את העזתים. הן כך מנבא הנביא ישעיה (ישעיהו נ”ד ג’) “כִּי־יָמִ֥ין וּשְׂמֹ֖אול תִּפְרֹ֑צִי” ואת ה’ תעריצי או אז “וְזַרְעֵךְ֙ גּוֹיִ֣ם יִירָ֔שׁ וְעָרִ֥ים נְשַׁמּ֖וֹת יוֹשִֽׁיבו”.

בזכות האחדות שרדנו אלפיים שנות גלות “ובכל מקום בואם המה מתאחדים ונעשים קהילות ואגודות לתורה ועבודה בריבוי צדקות ומעשים טובים וזה מורה על השגחה פרטית שהשכינה שורה בבני ישראל” (משך חכמה פ’ קדושים).

הקב”ה הרבה במצוות כדי לצרף בהם את הבריות ומבטיח “אִם־בְּחֻקֹּתַ֖י תֵּלֵ֑כוּ וְאֶת־מִצְוֹתַ֣י תִּשְׁמְר֔וּ וַעֲשִׂיתֶ֖ם אֹתָֽם … וַאֲכַלְתֶּ֤ם לַחְמְכֶם֙ לָשֹׂ֔בַע וִֽישַׁבְתֶּ֥ם לָבֶ֖טַח בְּאַרְצְכֶֽם. וְנָתַתִּ֤י שָׁלוֹם֙ בָּאָ֔רֶץ … וְחֶ֖רֶב לֹא־תַעֲבֹ֥ר בְּאַרְצְכֶֽם. וּרְדַפְתֶּ֖ם אֶת־אֹיְבֵיכֶ֑ם וְנָפְל֥וּ לִפְנֵיכֶ֖ם לֶחָֽרֶב” (ויקרא כ”ו). צו השעה! להבין שכוחנו באחדותנו. יחד ננצח!

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – הבמה הפוליטית, בחירות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: פרטי, ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן