news08.net/ads.txt

הרב זלמנוביץ: “סכסוכים פנימיים עלולים להביא את הקץ על מדינת ישראל”

חובה לנהל מערכת בחירות נקייה מהשמצות הדדיות, מחשש שאלה יובילו לשנאת אחים ופילוגים, העלולים חלילה להביא חורבן על מדינת ישראל. שומה עלינו ללמוד מחוליי שלטון החשמונאים שהקים מדינה עצמאית בשנת 140 לפני הספירה, ואחרי כמאה שנים בא עליה הקץ כתוצאה מפילוגים ושנאות במשפחת המלוכה – כך קובע הרב אפרים זלמנוביץ, הרב הראשי מזכרת בתיה.

שמעון התרסי בן מתתיהו החשמונאי, ואחיו יהודה המכבי, גירשו את הכובשים ששלטו כאן ושחררו חבלי ארץ מעול זרים. אמר שמעון נשיא ישראל החופשית: לא ארץ נכריה לקחנו. לא ברכוש נוכרים שלטנו. כי אם את נחלת אבותינו אשר ביד אויבינו, אותה הם כבשו בכוח הזרוע ולא במשפט.

שמעון הנשיא ובני לוויתו באו לביקור ביריחו, והמושל תלמי בן חבוב, חתנו של שמעון, רצח אותו. ניסה להחליף את השלטון ממניעים אידיאולוגים ונכשל. בנו של שמעון, יוחנן הורקנוס היה לנשיא במקום אביו. הוא ובנו ששלט אחריו, יהודה אריסטובולוס, ואף בנו השני אלכסנדר ינאי  ששלט אחרי יהודה, הרחיבו את שליטתם על עוד ועוד חבלי ארץ ואף ייהדו אותם.

בשנת 76 לפני הספירה, מת ינאי המלך ועלתה לשלטון אשתו שלומציון המלכה. בימי שלטונה בא שלום לציון. פסקו המלחמות ונכרתו הבריתות עם האויבים. היא מסרה את תפקידי המפתח לפרושים ודחקה את הצדוקים. עם מותה ירש אותה בנה הבכור הורקנוס. אריסטובולוס בנה הצעיר חבר אל הצדוקים שהאצולה והצבא נמנו עליהם ויצא למלחמה על אחיו הבכור עד שזה ויתר על הכהונה והמלוכה גם יחד. מלחמת אחים זו פילסה את הדרך לרומאים לכבוש את הארץ עד שערי ירושלים.

חז”ל הפכו את ניצחון החשמונאים בשדה הקרב לחג של רוח ואור. אין אנחנו מפרסמים בחנוכה את עוצם כוחנו בחיסול אויבינו אלא את נס פח השמן. אותה כמות שמן שבדרך הטבע אמורה הייתה לספק לנו אור ליום אחד, האירה את המנורה בבית המקדש שמנה ימים. אותו אור המאחד ומלכד אותנו לעם אחד. אחדותנו היא הערובה לביטחוננו.

מי שסבור שבכוח הזרוע כבשנו את הארץ, טועה לחשוב שגם הוא יכול בכ”ט בנובמבר 2012 לזכות במדינה משלו על חורבות מדינת ישראל. אנחנו, בדומה לחשמונאים שידעו שיהודה ה.מ.כ.ב.י. (מי כמוך באלים ה’) ניצח בעזרת ה’ וישועתו, מאמינים שמדינת ישראל קמה היום על בסיס זכותנו ההיסטורית ובעזרת צור ישראל וגואלו. ממש כפי שחזו נביאנו. מה שיקיים את הריבונות שלנו על הארץ לעדי עד יהיה אחדותנו ואמונתנו שארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי הכתוב בתורת ישראל.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן