news08.net/ads.txt

הרב של מזכרת בתיה: “על שר הבריאות להוציא הנחיות שיאפשרו פתיחת בתי הכנסת”

הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה קורא לשר הבריאות הרב יעקוב ליצמן בבקשה להזדרז ולקבוע במסגרת ההנחיות לחזרה לשגרה גם הנחיות לפתיחת בתי הכנסת בישראל שיהיו תואמות את ההלכה, כמו בחירת מד חום כשר לשימוש בשבת קודש.

ההנחיות של משרד הבריאות למניעת התפרצות נגיף הקורונה כתורה מסיני הם וחובה להקפיד לקיימן מדין מצוות פיקוח נפש כאמור “ונשמרתם מאד לנפשותיכם” (דברים ד’ ט”ו). רבי שמעון בן מנסיא אומר: ושמרו בני ישראל את השבת (שמות ל”א) אמרה תורה חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה. אמר רב יהודה אמר שמואל: אי הואי התם הוה אמינא דידי עדיפא מדידהו “וחי בהם” (ויקרא ח”י) ולא שימות בהם.

הפרי מגדים כתב: ואפילו ספק פיקוח נפש דוחה שבת. והפלא יועץ כתב: שאפילו ספק פיקוח נפש דוחה את כל התורה. אין ספק, במגיפת הקורונה הקטלנית חובה לעשות הכל בכדי להימנע מלהידבק, ואסור באיסור חמור להדביק אחרים חס וחלילה, מחשש לשפיכות דמים ממש.

ראוי לקבוע הנחיות ברורות לפתיחת בית הכנסת ולשמשן לתפילות בהקדם. לשם כך יש להקפיד על הגיינה ושמירת מרחק. בקהילה בבית הכנסת החיכוך בקרב המתפללים גבוה מאד וההפרדה קשה לביצוע. חובה לבצע חיטוי יסודי ולאוורר לפני ואחרי כל תפילה. למנות שומר בכניסה שיקפיד על קיום ההנחיות במלואן וימנע את הכניסה ממי שמפר את ההנחיות. כמו מדידת חום לכל מתפלל וחבישת מסיכה וכפפות ושמירת מרחק בין המתפללים ולשמור על כל ההנחיות.

להלכה נפסק “מותר למדוד חום בשבת וכן מותר למדוד לחץ דם של החולה ולמשש את הדופק שלו ובכל אלה לא ישתמש במכשירים חשמליים או דיגיטליים” (שמירת שבת כהלכתה מ’ ב’).

במידה ומשרד הבריאות ינחה לבדוק חום של כל מתפלל הבא בשערי בית הכנסת כדי למנוע התפרצות המגיפה, יש לברר איך ניתן למדוד חום כדי למנוע את הסכנה מבלי לחלל את השבת קודש.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן