news08.net/ads.txt

השרה גילה גמליאל לא תיחקר: היועמ”ש החליט כי אין בסיס להמשך הבדיקה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט כי השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל  לא תיחקר על הפרת הסגר. ממצאי הבדיקה העלו כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת. היועמ”ש ציין כי רשם לפניו את טענתה כי “טעתה בשיקול הדעת וכי היה מקום מצדה לנהוג אחרת”, והעביר את הנושא לטיפול משטרת ישראל על מנת שתברר עם השרה את נסיבות העניין, ותפעל בהתאם לסיכום העקרוני שקיבל לגבי סגירת התיק.
החלטה בעניינה של השרה גמליאל התקבלה במסגרת פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה שבהן נטען כי השרה שנדבקה בקורונה הפרה את ההגבלות המחמירות שחלו בתקופת יום הכיפורים, וכן לא מסרה אמת בדיווח למשרד הבריאות בחקירה האפידמיולוגית שנערכה לה. הטענה האחרונה, החמורה יותר, נבחנה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה.
במסגרת בדיקה שנערכה על ידי יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה בראשות ד”ר חיים ויסמונסקי, התקבלו חומרים ממשרד הבריאות, לרבות מידע קונקרטי מידי הגורם הרפואי שביצע את החקירה האפידמיולוגית לשרה גמליאל. לאחר בחינת הדברים, המליצה פרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, כי אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת. לעמדה זו הצטרפו גם ראש אח”מ והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה, מר רז נזרי והגב’ עמית מררי.
היועץ המשפטי לממשלה קיבל את ההמלצה המתוארת וקבע כי הממצאים שהוצגו בפניו מלמדים כי השרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן, ולפיכך, אין עילה להמשך בדיקה בנושא.
בתחילת החודש עדכנה השרה להגנת הסביבה כי נדבקה בקורונה. כעבור כמה ימים דווח כי גמליאל ניסתה להטעות לכאורה את אנשי משרד הבריאות שערכו לה חקירה אפידמיולוגית. גמליאל, כך נטען, אמרה להם כי נדבקה מהנהג שלה, אך במקביל דווח כי היא שהתה בבית כנסת בטבריה – כ-150 קילומטרים מביתה בתל אביב ובניגוד להנחיות הסגר.
אחר כך התברר כי גמליאל נסעה לפני יום כיפור למשפחתו של בעלה, חובב דמרי, והתפללה בבית הכנסת עץ החיים בשיכון ד’ בטבריה. לבסוף הודתה גמליאל שביקרה עם משפחתה ביום כיפור בבית כנסת. בעקבות המידע בדקו במשרד הבריאות כמה אנשים היו בבית הכנסת, ואם מספר המתפללים היה גבוה מהמותר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן