ועידת פיסגה באסף הרופא

ב”מתחם השבים” המיוחד שהוקם במרכז הרפואי שמיר שוהים 17 אזרחי תאילנד שחזרו משבי החמאס. מנהלת המרכז הרפואי שמיר, ד”ר אסנת לבציון-קורח, ליוותה את השרים לאורך הביקור, פרסה בפניהם את סיפורם של השבים ועדכנה לגבי מצבם הרפואי.

המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) אירח היום (28.11) את סגן ראש ממשלת תאילנד ושר החוץ שלה, Parnpree Bahiddha-Nukara, את שר החוץ של ישראל אלי כהן ואת שר הבריאות של ישראל אוריאל בוסו.

השרים הגיעו ל”מתחם השבים” המיוחד שהוקם במרכז הרפואי שמיר, בו עדיין שוהים 17 אזרחי תאילנד שחזרו משבי החמאס. את השרים קיבלה מנהלת המרכז הרפואי שמיר, ד”ר אסנת לבציון-קורח, שליוותה אותם לאורך הביקור, פרסה בפניהם את סיפורם של השבים ועדכנה לגבי מצבם הרפואי.

השרים סיירו במתחם וביקרו בחדרים המאובזרים בהם שוהים האזרחים התאילנדים. ד”ר לבציון-קורח סקרה בפניהם את הטיפול הרפואי שהם קיבלו והרחיבה גם על הטיפול הסוציאלי המיוחד שהוענק להם על ידי המחלקה לעבודה סוציאלית במרכז הרפואי שמיר, בראשותה של ורד שנער. שר החוץ התאילנדי ביקר לאחר מכן במתחם התפילה המיוחד שהוקם באגף, בו מתפללים האזרחים התאילנדים מדי יום ולאחר מכן נפגש עימם ושמע מהם את סיפורם האישי.

שר החוץ כהן הביע ניחומים לעם התאילנדי על 39 האזרחים התאילנדים שנרצחו בטבח ה-7 באוקטובר, והביע תקווה כי שאר החטופים התאילנדים (כ-15 על פי ההערכות), ישוחררו בקרוב, בריאים ושלמים: “ישראל מחויבת להחזרת כל החטופים, ישראלים וזרים כאחד. הבטחתי לידידי, שר החוץ של תאילנד, כי נסייע לכל מי שנפגע להשתקם בריאותית ונפשית. הסיוע לעובדים הזרים התאילנדים, שעבור חלק מהחקלאים הם משפחה, זו לא מחווה מצידנו אלא אנו רואים בכך חובה שלנו.
נמשיך לפעול על מנת להביא לשחרור כלל החטופים מידי ארגון הטרור חמאס, שעדיין מחזיק בנשים, ילדים וזקנים.
אני מודה לשר החוץ של תאילנד על עמידתה האיתנה לצד ישראל מאז פרוץ המלחמה.
בין ישראל לתאילנד קיימת ידידות אמת לאורך שנים ארוכות ומתקפת הטרור הנוראית כנגד ישראל קשרה את גורל שתי המדינות בדרך נוספת וקשה”.

שר הבריאות אוריאל בוסו: “מערכת הבריאות של ישראל דואגת לכל אדם, ללא הבדל. נמשיך לפעול בכל האמצעים כדי שכל מי שחוזר מהשבי יקבל את הטיפול הטוב ביותר עד לחזרתו לשגרה”.

מנהלת המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), ד”ר אסנת לבציון קורח: “המרכז הרפואי שמיר הפך בימים האחרונים ל’בית’ של האזרחים התאילנדים שחזרו מהשבי. שלא כמו הישראלים, לתאילנדים אין משפחה שמחכה להם ואין להם בית לחזור אליו ולכן התגייסנו אנחנו ועשינו מאמצים עליונים כדי לחבק אותם ולתת להם תחושה חמה של בית. הצוותים הרפואיים והסוציאליים מלווים אותם בימים האחרונים, בשיתוף הדוק עם השגרירות התאילנדית ומתורגמנים מטעמה. זוהי זכות גדולה שנפלה בחלקנו לקבלם ולטפל בהם כאן ואנו ערוכים להמשיך ולקלוט עוד חטופים שיחזור מהשבי, ככל שנידרש לכך”.

◼️ לקבוצת חדשות באר יעקב בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות לוד בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות רמלה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

צילום: איציק בירן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן