news08.net/ads.txt

ורדה אופיר, מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך: “נפעל שהרשויות שבחרו לא להפעיל את מערכות החינוך – ישובו על פי ההנחיות ויכולות המיגון של כל מוסד”

ורדה אופיר מנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך התייחסה היום להסלמה והשלכותיה לרבות חוסר הוודאות בקרב ציבור ההורים והתלמידים – ואמרה: “המחוז שלנו, כמחוז הגדול ביותר במשרד החינוך, משתרע מישובי גדרות שבדרום ועד עמק חפר שבצפון, וכולל אוכלוסיות יהודיות וערביות, ולכן ההסלמה שהחלה אתמול נותנת את אותותיה ופוגעת גם בנו”.

“עשר רשויות מהמחוז נמצאות בקו ה40 קמ’ מרצועת עזה ועקב כך קיבלו הוראה על ידי פיקוד העורף שלא לשלוח תלמידים למוסדות החינוך הרשויות הם: גן יבנה, גדרה, בני עייש, יבנה, מ.א. גדרות, מ.א. חבל יבנה, מזכרת בתיה, קריית עקרון, מ.א. נחל שורק ומ.א. ברנר. בשמונה רשויות נוספות, בחרו ראשי הרשויות בתיאום עם פקוד העורף שלא להפעיל את מערכות החינוך ברשות שלהם היום, ואלו הן: באר יעקב, בית דגן , לוד, נס ציונה, גזר, ראשון לציון, רחובות, רמלה. אך מחר אנו נפעל שהם ישובו על פי ההנחיות ועל פי יכולות המיגון של כל מוסד.

“ברשויות האחרות הנמצאות במרחק ה80 קמ’ מרצועת עזה, התקיימו הלימודים בהתאם ליכולות המיגון במוסד בהתאמה לדרישות פיקוד העורף, ואלו הן: גבעת שמואל, גני תקווה, יהוד, סביון נוה אפריים, מ.א. חבל מודיעין (חלק מהישובים) ומ.א. שדות דן.
חשוב לציין – שבכל הרשויות גם באלה שהתלמידים לא הלכו פיזית לבתי הספר והגנים, נערכה פעילות לימודית ורגשית בזום ואנשי ההוראה של המחוז ליוו את התלמידים בשיחות ובניסיון לשמר את שגרת יומם.

“קיימתי שיחות אישיות עם ראשי הרשויות בקו השני, בראש ובראשונה הרשויות, אשר נמצאות מבחינתנו פה במחוז – בקו הראשון. השיחות היו ראשית להבעת תמיכה ועידוד וכמובן לפרוס בפניהם את היכולות של מערכת החינוך לתת מענה מותאם לילדים גם בלמידה מהבית. בנוסף נשלחו תוכניות לסיוע רגשי המותאמות לתלמידים ולצוותי החינוך, שנכתבו על ידי הפסיכולוג המחוזי בשיתוף היועצת הבכירה.

חדר המצב המחוזי נפתח אתמול, ואליו התרכזו ומתרכזים הנתונים ונמצא תחת שליטה וטיפול מהיר ומדויק לפי הצרכים שעולים הן עבור התלמידים שלומדים מהבית והן עבור התלמידים שהגיעו יגיעו לבתי הספר. משרד החינוך מציע בנוסף גם קו פתוח לסיוע רגשי.

“נושא נוסף שעולה הוא הסלמה בערים המעורבות, הכוללים ביטויי אלימות קשים והתפרעויות. נושא מורכב ורגיש זה נמצא בטיפול הגורמים השונים: בהיבט הרגשי, הבטחוני והבטיחותי, אני נמצאת בקשר ישיר עם ראשי הרשויות המעורבות והערביות ברחבי המחוז מתוך מטרה לסייע להרגעת הרוחות ולהחזרת הסדר על כנו. חדר המצב פתוח כל העת ומתעדכן בנעשה בשטח. וממנו אנו דואגים לעדכן את מנהלי בתי הספר אנשי ההוראה ומנהלי אגפי החינוך ברשויות בכל שינוי והתפתחות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן