news08.net/ads.txt

זה שיר פרידה | עשור לאחר ששי הרשקוביץ זנח את המוזיקה בעקבות משבר אישי, הוא שב עם שיר חדש • בשיתוף “סטטוס”

שי הרשקוביץ בן ה-41 הוא מוזיקאי ותיק מרחובות, אשר בשל משבר אישי עמוק מאד שחווה עם פטירתו של אביו לפני למעלה מעשור, זנח את המוזיקה למספר שנים, וכך נמנע מהציבור הישראלי לשמוע כישרון גדול בהתגלמותו | כעת הוא חוזר אליה עם שיר מרגש במיוחד, שלא מותיר אף אחד אדיש

השיר, הנקרא ‘מכתב לאבא’ ונכתב בשנת 2005, שנה לאחר שהאב נפטר, מתאר את השנה הקשוחה שחווה שי, בה החליט לעזוב את המוזיקה מאחר ולא מצא בו את הכוחות ותעצומות הנפש להמשיך ולהתנהל בשגרת העשייה המוזיקלית, כשעננת הכאב הגדול ליוותה אותו כל מקום ובכל מעשה ומהלך.

מילות השיר, והלחן המופלא שכתב עבורו אייבי קזס, מעבירות במדוייק את תחושות האובדן ועל הקושי להתמודד עם החלל הריק שנותר, על רגשי האשמה, ועל הכאב והצער הגדולים על שלא הספיק להיפרד מאביו. כעת, אחרי התלבטויות רבות, כאמור, ולאחר שחברים ואנשי מקצוע קראו את הטקסט הרגיש והעדין שכתב והתעקשו כי המדובר באובדן כפול אם לא יקליט את המכתב כשיר ויחלוק אותו עם הציבור – החליט להיכנס לאולפן, לא מבלי שימיכו להיות לו רגשות מעורבים בעניין.

“האלמנט המשכנע ביותר היה כשחברים ואנשי מקצוע אמרו לי שאם לא אקליט את השיר – זה יהיה בבחינת לאבד את אבי בשנית – ושוב לפספס הזדמנות של דברי פרידה”, אומר שי בעצב. כיום היצירה נמצאת על פרוטוקולי הפלליליסט של תחנות הרדיו המובילות במגזר המוזיקה – ‘גלגלצ’, רשת גימל, ‘כאן-88’, ‘אקו-99’, ‘רדיו לב המדינה-91 אף.אם’ ואחרות – ומושמע בתדירות גבוהה בתחנות הרדיו האינטרנטיות. שי ויוצרי השיר מקווים כי בקרוב יוחל בהשמעתו גם בתחנות המסחריות הגדולות, בכדי להגיע לתפוצה נרחבת יותר של המסר וששל הרגש שהשיר מכיל ומעביר הלאה למאזיניו.

כמו-כן, השיר ניתן להורדה לצד הקליפ המלווה אותו, באתר ‘פליילינק’, אשר הוקם בשנת 2010 על-ידי אנשי מקצוע מובילים מקרב תעשיית המוזיקה בישראל, והמעניק במה לכל יוצר ישראלי וכן חשיפה מקסימלית עבור היצירה אותה הוא מבקש לקדם. “אנו מאמינים שיש יצירות טובות שפשוט לא מגיעות לאוזניים הנכונות”, אומרים אנשי ‘פליילינק’, ומסבירים כי משימתם היא להביא את היצירות לתודעת כל אנשי המדיה הרלוונטיים. באתר ובערוץ ה-youtube של שי ניתן להאזין ולצפות גם בסינגלים נוספים שלו.

שי מיוצג ע״י אקו”ם ומושפע, לדבריו, ממוזיקת רוק: ‘משינה’, אביב גפן, סי היימן, ושירים ישנים ומלודיים. הוא מאמין שהמוזיקה היא כלי ריפוי ללב ולנשמה, ולכן בשירים שהקליט החליט לעסוק ב”סל האושר ושק הזעם, בים האהבה ובאוקיינוס הדמעות”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן