fbpx

זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת (24-25.6.22)

להלן זמני הדלקת נרות שבת וצאת שבת (24-25.6.2022), פרשת קרח

אילת
כניסת שבת 19:13
צאת שבת 20:25

קרית גת
כניסת שבת 19:21
צאת שבת 20:32

קרית מלאכי ובאר טוביה
כניסת שבת 19:20
צאת שבת 20:33

רחובות
כניסת שבת 19:28
צאת שבת 20:33

גדרה
כניסת שבת 19:20
צאת שבת 20:33

נס ציונה
כניסת שבת 19:28
צאת שבת 20:33

מודיעין מכבים רעות
כניסת שבת 19:22
צאת שבת 20:32

מזכרת בתיה
כניסת שבת 19:19
צאת שבת 20:33

קרית עקרון
כניסת שבת 19:28
צאת שבת 20:33

גן יבנה
כניסת שבת 19:20
צאת שבת 20:33

יבנה
כניסת שבת 19:20
צאת שבת 20:33

באר יעקב
כניסת שבת 19:28
צאת שבת 20:33

לוד
כניסת שבת 19:28
צאת שבת 20:33

רמלה
כניסת שבת 19:28
צאת שבת 20:33

דימונה
כניסת שבת 19:21
צאת שבת 20:30

נתיבות
כניסת שבת 19:22
צאת שבת 20:32

פרשת "קרח": מחלוקת לשם שמיים – סופה להתקיים

מחלוקת לשם שמיים מאפשרת גילוי המרחב השלם והעמוק ביותר, אך מחלוקת שבנויה על אינטרסים אישיים, תאווה וכבוד אין סופה להתקיים כי אינה אחוזה באמת האלוהית

פרשת קורח מבטאת יותר מכל את מושג המחלוקת בעם ישראל. אמנם, למחלוקת ישנם היבטים שונים בלשון המשנה- מחלוקת שהיא לשם שמיים סופה להתקיים ובלשון חז"ל "אלו ואלו דברי אלוהים חיים". אם כן, מה מאפיין את המחלוקת שהיא לשם שמיים ואת המחלוקת שאינה לשם שמיים?

בגמרא נאמר: "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם", שנאמר: "וכל בניך למודי ה' ורב שלום בניך, אל תקרא 'בנייך' אלא 'בונייך וראה בנים לבניך שלום על ישראל". חז"ל מלמדים אותנו במאמר זה שתלמידי חכמים, למרות ריבוי המחלוקות והדיונים בתלמוד ובמדרשים, נקראים "בנאים" והם שמבטאים את השלום בעולם.

השלום נבנה מריבוי הדעות והגוונים אשר מאפשרים למצוא את המרחב הגדול ביותר של המשמעות של מציאות ה' בעולם. המציאות האלוהית הינה רחבה ועמוקה ובאמצעות הפסיפס הרוחני הבא לידי ביטוי בדרשות ובלימודים, אנו מגלים את מרחב החיים הגדול והשלם ביותר, ועל ידי כך בונים את העולם ומאפשרים לכל צבע וקשת בעולם להופיע בתוך המרקם השלם.

תופעה זו אינה באה על חשבון מישהו או צבע אחר, אך היא שמאפשרת לגלות את המרחב השלם והעמוק ביותר, וכך, נבנית מחלוקת לשם שמיים שסופה להתקיים. אך מחלוקת שבנויה על יסוד אינטרסים אישיים וחולשות רגשיות דוגמת קנאה, תאווה וכבוד המוציאים את האדם מן העולם- מחלוקת כזו אין סופה להתקיים כי היא אינה אחוזה באמת האלוהית, אלא בנגיעות האישיות.

לכן, חז"ל מתארים את הבניין השלם בריבוי הדעות המבטא את השלום האמיתי. אם כן, קורח ביטא את המחלוקת הנוגעת בכבוד, תאווה ובקנאה שהוציאו אותו מן העולם ובכך הוא נהפך לסמל למחלוקת שאינה לשם שמיים. זאת בעוד שלימוד דעותיהם והשקפותיהם של חז"ל מהווים את הבניין היציב והאיתן בעולמינו.

▪️ הכותב הרב שלמה לוי ראש ישיבת ההסדר ראשון לציון ונשיא הגרעין התורני ראשון לציון.

הסיפור לשבת – כאן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן