חג השכנים – יום של פרגון, אהבה וחיזוק החוסן הקהילתי באשדוד

גם השנה, כדי לעודד יותר שכונות להצטרף למיזם, היחידה לשכונות ותיקות והון חברתי מציעה ערכת הפעלה לחמישים הנרשמים הראשונים

“יום השכנים” – חג חברתי חדש אשר נחוג במדינות רבות בעולם – כבר הפך למסורת ישראלית וזו השנה החמישית שגם אשדוד חוגגת אותו תוך שהיא מבליטה את רעיון הסולידריות והקהילתיות המקומיות.

השנה, חג זה מקבל משמעות כפולה לאור אירועי ה-7 באוקטובר וההכרה כי “כוחנו באחדותנו!” אינה רק סיסמה בעלמא אלא ערך מהותי המבטיח את קיומנו.

“יום השכנים” יתקיים ב-30/5 והוא מלווה על-ידי היחידה לשכונות ותיקות והון חברתי אשר מבטיחה ערכת הפעלה ל-50 הנרשמים הראשונים במשרדי היחידה טלפון 08-9238893/7.

יום השכנים הוא חג של פרגון, חיבוק ומילה טובה” אומרים ביחידה לשכונות ותיקון והון חברתי ומציינים כי זו השנה החמישית שהיחידה מקיימת את החג מיוחד הזה באשדוד. “בשנה שעברה השתתפו כ-100 בניינים משותפים ב’חג השכונות’ וכמו אשתקד, גם השנה נחלק ערכת הפעלה ל-50 הנרשמים הראשונים” הם מבטיחים.

חג השכנים החל לראשונה בפריז בשנת 1999, כמענה לתחושת הבדידות, לזרות בין תושבים ולאינדיבידואליזם. קבוצת חברים מקומית החליטה לשנות את המצב ע”י פעילות לחיזוק הקהילה ויצירת מסורת חדשה של חגיגת שכנים מחוץ לבתים. הם הוציאו שולחן, אוכל טוב, מוזיקה, אווירה חגיגית ונפגשו להכיר אחד את השני קצת יותר. מאז מסורת זו הפכה לחג עולמי שנחגגת גם בישראל.

שכונות רבות בישראל יציינו ב-30/5 את “יום השכנים” הלאומי, ולאור אירועי ה-7 באוקטובר הציפייה היא כי יותר שכונות יבקשו לחוג את היום הזה, להעצים את תחושת השייכות בקרב המשתתפים, להביע תמיכה הדדית ולחזק את החוסן האישי והקהילתי. המארגנים מציינים כי מלחמת חרבות ברזל הוכיחה פעם נוספת כי תושבי מדינת ישראל ערבים זה לזה גם במצבים קשים ואף מסכני חיים. בעקבות ובמהלך המלחמה, נרקמו יחסי שכנות רבים והעזרה ההדדית שהתגלתה במהלכה מעוררת השראה בכל קנה מידה.

את היוזמה הקהילתית המבורכות הזו מובילים ארגון ארץעיר, ארגון הג’וינט והשירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה והביטחון החברתי, והגוף המלווה את היום הזה באשדוד היא היחידה לשכונות ותיקות והון חברתי. במסגרת ‘יום השכנים’ יתקיימו ארוחות משותפות ופעילות מגבשת במרחב הציבורי, במטרה להעמיק את מערכות היחסים ולהוקיר שכנים שערבים זה לזה. כמו כן, חג השכנים הוא הזדמנות נהדרת לעצור ולהביט בשכנים שלנו כשותפים ליצירת קהילה המעניקה תחושת שייכות, אחדות וביחד.

מסורת זו מתקיימת בערים רבות בישראל: אשדוד, עכו, רעננה, באר שבע, חיפה, פתח תקווה, ירושלים, תל אביב, הקריות, חבל יבנה ועוד. ובכל שנה היא הולכת ומתרחבת.

גם השנה, כדי לעודד יותר שכונות להצטרף למיזם, היחידה לשכונות ותיקות והון חברתי מציעה ערכת הפעלה לחמישים הנרשמים הראשונים. את הרישום אפשר לבצע במשרדי היחידה, טלפון 08-9238893/7.

 

◼️ לקבוצת חדשות אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אשדוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן