news08.net/ads.txt

טור אורח | אמהות יחידניות, ד”ר אמיר רבהון

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים לוקחות את ההחלטה להיות אמא יחידנית. אם בשל העובדה שלא מצאו בן זוג מתאים להקמת משפחה, או בשל החלטה שהן אינן רוצות בן זוג, או מכל סיבה אחרת.

ההחלטה להיות אמא יחידנית לא פשוטה וכרוכה בנטל רגשי וכלכלי לא מבוטל. עבור נשים רבות תהליך ההחלטה ייקח חודשים רבים ואף שנים מהרגע בו יתחילו לחשוב על כך ועד היציאה לדרך באופן מעשי. לאחר קבלת ההחלטה מומלץ מאד לבחור רופא פריון אשר ילווה וינהל את הטיפול. בשבילנו כרופאי פוריות הטיפול באמהות יחידניות שכיח ומוכר היטב. אנחנו מכירים היטב את ההתלבטויות וההחלטות הדרושות ויכולים לסייע רבות בעצה והכוונה.

ההחלטה הראשונה לפני התחלת התהליך היא האם להעזר בתרומת זרע מבנק זרע או להכנס להסכם הורות משותפת עם גבר המעונין גם הוא להיות אבא והזרע יגיע ממנו. שתי האופציות לגיטימיות כמובן ולכל אחת יתרונות וחסרונות.

במידה וההחלטה היא להיעזר בתרומת זרע יהיה צורך בשלב ראשון להחליט באיזה בנק זרע ”פותחים חשבון“ ומקבלים ממנו (יותר נכון קונים) מנות זרע. נשים בתהליך של אימהות יחידנית זכאיות להשתתפות קופת החולים בטיפולי הפוריות אבל מנות הזרע הן על חשבון המטופלת! קיימים בנקי זרע בבתי החולים הציבוריים וכן בנקי זרע פרטיים. בקבלת ההחלטה חשוב לקחת בחשבון גם את העלויות הכרוכות ברכישת מנות הזרע. יש לקחת בחשבון שלא תמיד יושג הריון בפעם הראשונה ויהיה צורך בטיפולים חוזרים ולכן נדרשות מספר מנות זרע. מי שמתכננת יותר מילד אחד תירצה במרבית המקרים לרכוש מנות זרע שיאפשרו גם הריון נוסף מאותו התורם.

בשלב הראשון הטיפול יכלול בדרך כלל זיהוי מועד הביוץ ובצוע הזרעה במועד המתאים. במידה ולא יושג הריון במספר מחזורי טיפול של הזרעה בלבד מקובל ”לעלות מדרגה“ בטיפול ולהוסיף גם טיפול תרופתי שמטרתו לגרות את השחלות ליצירת מספר זקיקים בו זמנית. במידה וגם טיפול זה לא מצליח במספר מחזורי טיפול מקובל לבצע הפריה חוץ גופית (IVF).

במידה ואת חושבת על אמהות יחידנית רצוי לא לדחות את ההחלטה יותר מדי. כבר לפני גיל 35 מתחילה ירידה בפוריות ומעבר לגיל 40 הירידה דרסטית. לצערי לא מעט נשים מגיעות לטיפול בגיל מבוגר כאשר סיכוי ההצלחה נמוכים. חוץ מהנטל הכלכלי, קיים גם נטל רגשי עצום ולעתים אין עם מי לחלוק אותו ולהעזר בו. זוגות שעוברים טיפולי פוריות יכולים לתמוך אחד בשני. לאם יחידנית לא תמיד יש על מי להישען והצורך בתמיכה רגשית ע“י גורם מקצועי חשוב כאן שבעתיים.

הדרך לא פשוטה אבל אנחנו כאן כדי לעשות הכל לעזור לך להיות אמא!

*הכותב, ד”ר אמיר רבהון, רופא הנשים המחוזי במאוחדת מחוז דרום, מומחה במיילדות, גניקולוגיה ופוריות.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן