טקס הקמת גדוד 139 של מערך ההגנה האווירית

“נגזר עלינו לבנות את רוחנו להצטייד, תוך כדי עמידה במשימה, הגנה על העם, הגנה על הבית והשגת הניצחון והוא בוא יבוא”
טקס הקמת גדוד 139 של מערך ההגנה האווירית בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד מערך ההגנה האווירית, תא”ל גלעד בירן, מפקד הגדוד ומפקדי העבר וההווה במערך, מפקדי ולוחמי הגדוד התקיים אתמול (שני).

הגדוד נפתח מחדש לאחר שבעברו הפעיל את מערכות הנשק ׳הוק׳ ו-׳יהלום’ ונסגר בשנת 2021 לאחר כ-53 שנות פעילות. במהלך המלחמה וכחלק מהצורך המבצעי, הוחלט לפתוח את הגדוד מחדש ומעכשיו יפעיל את מערכת הנשק ‘כיפת ברזל’.

חלק מהלקחים המופקים במהלך המלחמה, עלה צורך מבצעי לחלוקת מרחבי הפיקוד בצורה שתאפשר ניהול לחימה מותאם לגזרות הפעילות השונות. הקמת הגדוד תאפשר הגדלה בפריסת סוללות ‘כיפת ברזל’ וייעול מעטפת ההגנה.

“למעלה משבעה חודשים שלוחמי מערך ההגנה האווירית מצויים בקרב הגנה רב זירתי מאתגר וחסר תקדים בהיקפו”, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, “ישראל היא מהמדינות הבודדות בעולם המחזיקות במערכי הגנה אווירית כל כך משוכללים ורבים, אותם מפעילים אנשים כל כך איכותיים. בצד הגנת הברזל, אנו פועלים התקפית ושוללים יכולות חיזבאללה, כתף אל כתף עם פיקוד הצפון. יחד, נדע גם להרחיב ולהעצים את ההתקפה באם נידרש. זו תהיה התקפה בעלת היקפי אש אדירים, שתסיר איומים ותאפשר את שינוי המציאות הביטחונית בצפון. התאמנו לכך. החיל ערוך לכך”.

 

 

 

״הקמתו של הגדוד היא חלק מתהליך השתנות והתעצמות מהותי, המובל בחיל האוויר, תוך כדי הלחימה, שנועד לחזק את ההגנ״א על הבית – הבית הפרטי של כל אחד ואחת מהניצבים כאן מולי, והבית הלאומי של העם היהודי בארצו ישראל”, מפקד מערך ההגנה האווירית, תא״ל גלעד בירן, “גם בשעה זו, ניצבים אנשי המערך, לאורכה ולרוחבה של הארץ, איתנים ודרוכים בכדי להגן על שמי המדינה מפני כל אויב שיאיים על ריבונותו ולשמור על אלו הנושאים אלינו את עיניהם, שבשמם ובשליחותם אנחנו פועלים. נמשיך לעמוד על משמרתנו, ככל שיידרש, עד להשלמת כל המשימות״.

“אמנם דרכו החדשה של הגדוד מתחילה באופן רשמי היום, אך כבר בתקופת ההקמה, תוך כדי המלחמה, לקחנו חלק משמעותי והיסטורי בלחימה”, מפקד הגדוד, סא״ל תום עירוני, “אנשי הגדוד קלטו מערכות נשק חדשות, פרסו אותן בחזית הלחימה, יירטו איומים אוויריים של האויב והפגינו רוח לחימה, יוזמה ומקצועיות, כנהוג ומצופה מלוחמי גדוד 139. נגזר עלינו לבנות את רוחנו להצטייד, תוך כדי עמידה במשימה, הגנה על העם, הגנה על הבית והשגת הניצחון והוא בוא יבוא”.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן