news08.net/ads.txt

מלול: “בשואה נמצאו סיפורי גבורה חרף הנסיבות הקשות והמצוקה, מעשים של חסד וגילויים של ערבות הדדית וסיפורים אנושיים שמאירים אומה ערכית ונצחית”

הטקס העירוני המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשע”ט, התקיים הערב (רביעי), בבית העם רחובות במעמד ראש העיר, רחמים מלול וח”כ גדי יברקן – אשר זכה במהלך השבוע לחשיפה גדולה לאחר שבמעמד ההשבעה בכנסת נישק את רגלי אימו והוקיר לה תודה.

שישה ניצולי שואה תושבי רחובות הדליקו נרות זיכרון – ובו בזמן מ”מ ראש העיר זהר בלום, סגן ראש העיר עו”ד יניב מרקוביץ’ וחברי המועצה אמיתי כהן, גיא צור, שאול צגהון, איטל בציר אלשיך, עו”ד קארין ברגינסקי ופנחס הומינר הקריאו את הסיפורים העצובים והמרגשים על הישרדותם בשואה של כל אחד ממדליקי נרות הזיכרון.

״לא מדובר היה רק בהישרדות פיזית אלא גם בהישרדות הרוח ומורשת העם היהודי”, אמר ראש העיר, רחמים מלול בדברים שנשא. “בשואה נמצאו סיפורי גבורה חרף הנסיבות הקשות והמצוקה, מעשים של חסד וגילויים של ערבות הדדית וסיפורים אנושיים שמאירים אומה ערכית ונצחית. ככל שפוחת דור השורדים, כך גדלה האחריות המוטלת עלינו לזכור ולהזכיר, ללמד ולא לשכוח. לצערנו גילויי האנטישמיות רק מתגברים בעולם. יהודי הוא לחיות ולהאמין להגשים – וגם להיות למשענת לניצולי השואה שחיים בקרבנו”.

הטקס אשר היה בהנחיית שלמה טולדו, בוים על ידי ז׳ק זרביב, המנהל האומנותי של בימת הנוער והופק על ידי אילן גרזי מנהל בימת הנוער. יצוין כי היה מונגש והועבר על ידי מתורגמנית בשפת הסימנים. הטקס כלל קריאת יזכור מפי חבר המועצה אמיתי כהן, חבר המועצה פנחס הומינר אמר ״קדיש״ והחזן דב סלע קרא את תפילת אל מלא רחמים.

כמו כן, לאחר מכן נקראו קטעים מתוך ספרה של שרה וינשטיין “אור בקצה היער” בהשתתפות שחקני תיאטרון רחובות וחניכי בימת הנוער רחובות ומקהלת מיתר של הקונסרבטוריון העירוני בניצוחה של מיכל אוקון. איתי אברמוביץ’ ליווה את הטקס בפסנתר והילה ימיני בכינור כאשר הרגע המרגש נרשם ששרה עלתה בכבודה ובעצמה לבמה, בסיום הטקס.

מחר (חמישי), בשעה 10:00, יתקיים טקס נוסף באנדרטת השואה, ברח’ הרצל פינת שד’ הקיבוצים, במעמד ראש העיר. צבי אבן בר יישא דברים בשם ניצולי השואה, שלמה אנגלמן יאמר קדיש, והחזן ליאור ניצן יישא את תפילת “אל מלא רחמים”. תלמידי קריית החינוך למדעים יציגו מסכת.

בבית דרור, המרכז למורשת השואה ברחוב החלוץ 5, ידליקו נרות ויקריאו את שמות הנספים בין השעות 10:00 עד 14:00.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן