יום השכנים צוין ברחבי העיר באר שבע

המיזם בהובלת ארגון ארץעיר, ארגון הג’וינט והשירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה והביטחון החברתי, בשיתוף עם עיריית באר שבע ורשת קהילות מעגלים משולבים.

למעלה מ-100 ערים השתתפו ב”יום השכנים”

בצל המלחמה, צויין ב-30.5 חג השכנים הבינלאומי אשר לאור המצב הוסב שמו השנה ל”יום השכנים”. את המיזם הובילו ארגון ארץעיר, ארגון הג’וינט והשירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה והביטחון החברתי, בשיתוף עם עיריית באר שבע ורשת קהילות מעגלים משולבים.

באר שבע היא אחת מלמעלה מ-100 ערים שציינו את “יום השכנים” הלאומי בחמישי האחרון -30.5. במסגרת אירועי אותו יום יצאו מאות תושבים להכיר מקרוב את שכניהם, שבחלק מהשכונות בחרו לקיים ארוחה משותפת, באחרות קיימו פעילויות מגבשות שונות והיו שבחרו לצאת עם השכנים לפיקניק בפינה ירוקה קרובה.

מטרת המיזם קיבלה השנה משנה תוקף לאור התקופה בה אנו חיים והחשיבות הרבה שבקירבה, שייכות ואחדות בימים אלה.

את המיזם הובילו ברמה הארצית ארגון ארץעיר, ארגון הג’וינט והשירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה והביטחון החברתי,  וברמה המקומית – עיריית באר שבע בשיתוף רשת קהילות מעגלים משולבים החברה ברשת הקהילות של ארץעיר.

חג השכנים החל לראשונה בפריז בשנת 1999, כאשר תחושות של בדידות, אינדיבידואליזם וזרות בין תושבים ותושבות הביאו קבוצת חברים מקומית לפעול למען חיזוק קהילתיות על ידי יצירת מסורת חדשה של חגיגת שכנים מחוץ לבתים. הם הוציאו שולחן, אוכל טוב, מוזיקה, אווירה חגיגית ונפגשו להכיר אחד את השני קצת יותר. מאז מסורת זו הפכה לחג עולמי, שנחגגת גם בישראל וכל אחד יכול לחגוג את חג זה יחד עם שכניו.

על הערים שציינו ב-30.5 את יום השכנים נמנות באר שבע, עכו, רעננה, אשדוד, באר שבע, חיפה, פתח תקווה, ירושלים, תל אביב, פרדס חנה, הקריות, חבל יבנה ועוד.

אורי כרמל, מנכ”ל ארגון ארץעיר:

“תודה לכל האזרחים שלקחו חלק בחיזוק תחושת השייכות והקירבה בתקופה בה עם ישראל זקוק לזה מאוד. חיזוק קהילות מקומיות הוכיח בעבר את השפעתו הטובה על תחושת התושבים כחלק מקהילה תומכת ומחבקת, ואני בטוח שיום השכנים תרם גם הפעם לחיזוק השייכות הקהילתית”.

 

שמואל ילמה, ראש תחום קהילה בג’וינט-אשלים:

“אני מודה לכל השכנים שהשתתפו במיזם החשוב “יום השכנים” – מיזם שאנו בג’וינט-אשלים רואים כחלק בלתי נפרד מפעילותנו למען קידום מוביליות חברתית-כלכלית בישראל. יחסים טובים ומשמעותיים עם השכנים שלנו מייצרים קהילה חזקה, קהילה שהיא חיונית הן בימי שגרה והן בעתות משבר וחירום. בתקופות קשות כמו זו שכולנו חווים בשנה האחרונה, חשוב לחזק את הסולידריות והערבות ההדדית במרחבי החיים המשותפים, על מנת שנוכל להתמודד ולצלוח ביחד את המשברים והאתגרים”.

לימור מוסייל, מנהלת השירות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה והביטחון החברתי:

“חיזוק יחסי השכנות בתקופה זו חשוב מתמיד, ואנו מודים לכל העובדים, ולפעילים ולפעילות הקהילתיים שלקחו חלק ביום זה”.

ארגון ארץעיר פועל מאז 2006 בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית לקידום קהילות צעירים וחיזוק הקהילתיות במטרה לייצר הזדמנויות בערים השונות ולהפוך אותן לערים שטוב לחיות בהן. הארגון מוביל את יוזמת חג השכנים ומציע למארחי החג בעת ההרשמה לקבל ערכת אירוח מודפסת בתשלום או לינק להורדה חינמית של ערכת אירוח דיגיטלית. הערכה כוללת פוסטרים להזמנה שניתן לתלות בבניין, לוח מודעות בנייני, שלט ברוכים הבאים, דף צביעה כהשראה להפעלה ועוד.

 

◼️ לקבוצת חדשות באר שבע והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ג'ונם כהן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן