יונית לוי תקבל פרס על סיקור אובייקטיבי במזרח התיכון

העיתונאית ומגישת החדשות יונית לוי תקבל פרס לסיקור אובייקטיבי במזרח התיכון ע”ש רוברט סנט ג’ון, במהלך כינוס חבר הנאמנים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

העיתונאית ומגישת החדשות יונית לוי תקבל פרס לסיקור אובייקטיבי במזרח התיכון ע”ש רוברט סנט ג’ון, במהלך כינוס חבר הנאמנים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

פרס זה ניתן עבור פעילותה העיתונאית המייצגת יושר מקצועי וייצוג האמת ללא מורא, כפי שבאו לידי ביטוי גם בהגשתה את המהדורה המרכזית וגם את הפודקאסט הפופולארי UNHOLY.

הפרס לסיקור אובייקטיבי במזרח התיכון ע”ש רוברט סנט ג’ון מוענק במסגרת חבר הנאמנים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לכתבים ועיתונאים המסקרים את אזור המזרח התיכון.

לרוב אלו עיתונאים זרים שמקבלים את הפרס, אולם השנה זוכת הפרס היא העיתונאית הישראלית ומגישת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 12, יונית לוי.

לוי שימשה כתבת חוץ בגלי צה”ל ובחדשות 12. ב-2002 החלה להגיש את מהדורת החדשות המרכזית. לאורך הקריירה שלה קיימה ראיונות עם מנהיגי מרחבי העולם, ובהם נשיאי ארצות הברית ג’ו ביידן, ברק אובמה, ג’ורג’ בוש וביל קלינטון, שרים ושגרירים, וכן דמויות מפתח בעולם העסקים ובתרבות. במשך השנים לוי סיקרה וליוותה אירועים היסטוריים ודרמטיים ברחבי העולם ובישראל, ומאז 7 באוקטובר היא נהפכה לפנים המרכזיות של החדשות בישראל, כשהיא מיטיבה לתווך את המציאות הקשה לצופים במקצועיות, בתבונה וברגישות.

ערכים אלה באים לידי ביטוי גם בפודקאסט שלוי מגישה מאז 2021 עם העיתונאי הבריטי המוערך ג’ונתן פרידלנד, איש “הגרדיאן”. הפרקים השבועיים של “UNHOLY: Two Jews on the News” עוסקים במציאות הישראלית וביחסי ישראל ויהודי העולם, וצבר מאות אלפי מאזינים ביותר מ-120 מדינות, שמוצאים בו לא רק שיחה חריפה בין שני עיתונאים מנוסים אלא מקור מידע אמין, מעמיק ואובייקטיבי לגבי הנעשה בארץ, בייחוד מאז 7 באוקטובר. שילוב נקודות המבט של המגישים, מהארץ ומחו”ל, מספק לקהל הפודקאסט תמונה רחבה ומורכבת יותר של המציאות, בהקשרים רחבים, היסטוריים, גיאופוליטיים, כלכליים, יהודיים ועוד.

הפרס המוענק ניתן ע”ש רוברט סנט ג’ון, כתב חוץ אמריקאי, סופר ומרצה, שסיקר את המזרח התיכון כבר משנת 1948 עם המלחמה לעצמאותה של ישראל. במשך 70 שנות קריירה שאופיינו במוסריות, חופש עיתונות ותשוקה למקצוע, סיקר סנט ג’ון במשך השנים אירועים כמו משפט אייכמן, חמש ממלחמות ערב-ישראל, בכלל זה מלחמת לבנון ב-1982, גם לאחר שמלאו לו 80. הוא כתב תריסר ספרים על המזרח התיכון ויהדות, בכלל זה ביוגרפיות של ג’מאל עבד אל-נאצר ודוד בן-גוריון שכינה אותו “הציוני הגוי שלנו”.

בין זוכי הפרס בעבר: ג’רולד קסל- לשעבר ראש דסק CNN לשעבר עורך JPost, מרווין קאלב-כתב חדשות CBS ו- NBC News, איתן ברונר- ראש דסק בישראל וסגן עורך בעיתון הניו- יורק טיימס, צבי יחזקאלי- כתב לענייני ערבים, ערוץ חדשות 10, ג’ונתן פרזיגר- סוכנות הידיעות בלומברג, יוסף פדרמן- יו”ר התא הבינ”ל של כתבי החוץ בישראל, עורך ראשי בסוכנות AP, פרנקלין פור- לשעבר העורך הראשי של The New Republic.

נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ’ דניאל חיימוביץ: “כולנו מודעים לתפקיד המשמעותי של התקשורת בתיווך העובדות והאירועים לציבור הרחב. הפרס ניתן עבור היכולת לבחון, להעמיק ולבקר את העבודה העיתונאית, במיוחד בתקופה זו בה התודעה מוכתבת על ידי גורמים רבים ושונים. ליכולת הזו תפקיד היסטורי והוא שישמר את הנרטיב של האירועים עבור כולנו.”

טקס קבלת הפרס ייערך בסוף החודש במסגרת חבר הנאמנים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במהלכו ייערך שיח בין יונית לוי לקולגה המקצועי שלה, העיתונאי נדב אייל.

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ברנז’ה, רכילות, בידור, טלוויזיה, מוסיקה לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יחצ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן