יוקם באילת: מרכז חדשנות בתחום הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית

מרכז החדשנות יוקם כחלק מהפיכת העיר אילת למרכז לאומי ובינלאומי למחקר ופיתוח בתחומי הביוטכנולוגיה הימית וחקלאות המים והמדבר ובמסגרת אקוסיסטם המתפתח סביב התחום

התעשייה האווירית לישראל עתידה להקים בעיר אילת מרכז חדשנות בתחום הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית במסגרת קול קורא שפרסמה רשות החדשנות בשיתוף משרדי ממשלה ועיריית אילת בליווי האגף לפיתוח כלכלי ויזמות. השבוע (א’) הגיעו לאילת יו”ר התעשייה האווירית (תע”א) – עמיר פרץ וסמנכ”ל טכנולוגיות חדשנות ומו”פ תא״ל (מיל׳) איתן אשל. במהלך הביקור נפגשו השניים עם ראש העירייה – אלי לנקרי, סיירו באזור הטרמינל שם עתיד לקום מרכז החדשנות ונפגשו עם גורמי הביטחון בעיר ומפונים מהעיר שדרות.

מרכז החדשנות יוקם כחלק מהפיכת העיר אילת למרכז לאומי ובינלאומי למחקר ופיתוח בתחומי הביוטכנולוגיה הימית וחקלאות המים והמדבר ובמסגרת אקוסיסטם המתפתח סביב התחום בדגש על חינוך, אקדמיה, מדע ומחקר, כנסים בינלאומיים, חממה טכנולוגית ופארק תעשייתי לייצור מזון מן הים. מרכז החדשנות יעסוק באתגרים גלובליים ובהם משבר האקלים וזמינות האנרגיה, רובוטיקה וביולוגיה ימית, אנרגיות מתחדשות ו AI. התעשייה האווירית ניגשה כאמור לקול הקורא ועתידה להקים ולהפעיל בשיתוף העירייה את מרכז החדשנות. מטרת המרכז לעודד חדשנות ויזמות אזורית, תוך קידום כוח אדם איכותי מאזור הדרום וזאת על ידי שימוש בניסיון ובידע הרב שצברה התעשייה האווירית בתחום החדשנות הפתוחה ושיתופי הפעולה עם סטארטאפים.

בדיון שהתקיים השבוע באילת,  ציין ראש העירייה – אלי לנקרי, כי במיוחד בימים אלה נדרשת אילת לגוון את מקורות התעסוקה, צורך שהתחדד בתקופת הקורונה ומקבל משנה תוקף גם בימים אלה. יו”ר תע”א – עמיר פרץ ציין, כי הוא רואה חשיבות רבה בפיתוח עוגני תעסוקה בפריפריה והדגיש, כי כניסה של התעשייה האווירית לאילת תהווה אבן שואבת. סמנכ”ל הטכנולוגיות – איתן אשל ציין, כי בכוונת תע”א להיות שותפים מלאים ולתמוך במרכז חדשנות בין היתר באמצעות סיוע עסקי, סיוע טכנולוגי, מנטורינג והשקעה כספית. בנוסף סוכם, כי התעשייה האווירית תבחן אפשרות להקמת מפעל חדש בעיר, זאת כחלק מהאסטרטגיה של דירקטוריון והנהלת החברה לחיזוק ופיתוח הדרום.

ראש העירייה הודה ליו”ר ולסמנכ”ל וציין, כי זוהי בשורה משמעותית ומרגשת שמשמעותה עשרות רבות של משרות חדשות לתושבי אילת והמשך בניית ענפי תעסוקה נוספים המתבססים על יתרונותיה של העיר אילת. “אני מודה ליו”ר ולסמנכ”ל על ההירתמות לסייע לחוסן הכלכלי של העיר אילת ומברך אותם ואת תע”א כולה, על היכולות הטכנולוגיות ומערכות ההגנה האדירות, ששומרות על כולנו ומאפשרות לנו לשמור על שגרה בצל המלחמה” אמר ראש העירייה ושיבח את היירוטים המוצלחים של מערכת ההגנה האווירית ‘חץ’, תוצרת התעשייה האווירית בים האדום.       

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן 

צילום: דוברות העירייה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן