יותר ממלחמה וטרור, יותר מקורונה – 39% מנשאלי הסקר מהדרום חוששים מתאונות הדרכים

תוצאות סקר חדש של עמותת אור ירוק אשר בוצע על ידי מכון המחקר “מאגר מוחות” ונועד לבחון את עמדות הציבור בנוגע לטיפול בנושא תאונות הדרכים בישראל העלה את הנתונים הבאים: 39% מהנשאלים מהדרום מודים כי החשש הכי גדול שלהם הוא להיפגע בתאונת דרכים, יותר מאירועי טרור, יותר מהחשש להידבק בקורונה ויותר מכל תחום אחר; 38% מהציבור מהדרום חושש מאירועי טרור ופיגועים ורק 13% מביעים חשש מהקורונה.

עוד עולה מתוצאות הסקר באזור הדרום: כשהנשאלים נתבקשו לתת ציון להתמודדות הממשלה עם תאונות הדרכים הם העניקו  את הציון הממוצע 4.44 (בסולם של 1-10). בנוסף, 66% מהמשיבים העניקו ציון נמוך (בין 1-5) להתמודדות הממשלה במאבק בתאונות הדרכים. 48% מהנשאלים מהדרום – כמחצית מהמדגם, טענו כי יש למנות שר שיעסוק רק בבטיחות בדרכים. 50% מהנשאלים חושבים שהפתרון הוא ענישה קשה יותר לעברייני תנועה, 13% חושבים שהפתרון הוא שיפור התשתיות בכבישים האדומים, 17% חושבים שיש להוסיף שוטרים וניידות להגברת ההרתעה ו-19% חושבים ששיפור התחבורה הציבורית הוא הפתרון לתאונות הדרכים. 61% מהנשאלים מאמינים כי האחריות לתאונות הדרכים שווה בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובין הנהגים.

לדברי ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יהיו קשובים לרחשי הציבור ויקצו את התקציב הנדרש כדי לצמצם את הקטל בדרכים. תאונות הדרכים הן החשש הגדול ביותר שאתו מתמודד האזרח בישראל, יותר מטרור ויותר מקורונה או אלימות כיום. מהסקר עולה עוד שרוב הציבור מבין שלא מדובר בגזירת גורל אלא גם מכיר באחריותו של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולכן דורש גם פעולה מתאימה. חובה להגדיל את הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. רק כך נוכל למנוע את ההרוג הבא”.

יצוין כי המחקר בוצע באמצע חודש אוקטובר 2021 באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 504 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, מתוכם 402 יהודים ו-102 ערבים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4%.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יובל
יובל
2 years ago

סקר של הממשלה קובע שהציבור מעוניין שהמיסים יועלו לפחות בפי 2

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יובל
יובל
2 years ago

סקר של הממשלה קובע שהציבור מעוניין שהמיסים יועלו לפחות בפי 2

דילוג לתוכן