news08.net/ads.txt

ילדי רחובות מקבלים עול מצוות מול חומות ירושלים

חניכי כיתה ז’ במרכז הנוער ‘מקום בלב’ של OU ישראל ברחובות, יצאו השבוע למסע בר ובת מצווה חווייתיים ברחבי ירושלים. המסע מהווה סיכום מסע משמעותי ועמוק של הכנה לגיל מצוות אותו עברו התלמידים במרכז הנוער בשנה האחרונה, בתוכנית ייחודית המתקיימת בשיתוף עם הסוכנות היהודית ומשרד החינוך.

טיול בני ובנות המצווה לירושלים, מסכם שנה של מסע בעקבות הזהות היהודית, ערכים, מנהיגות ועוד, אותו חוו ולמדו חניכי OU ישראל במהלך השנה האחרונה בתהליך ארוך ומשמעותי שכלל מפגשים ופעילויות רבות. בשעות הבוקר החניכים הצטרפו לחניכים וחניכות מכל רחבי הארץ, מקריית שמונה בצפון ועד דימונה בדרום והחלו את היום בשכונת ימין משה בירושלים. החניכים יצאו לסיור ברחבי השכונה, כשהמסרים שלמדו לאורך השנה, כחלק מתהליך מההכנה לבר המצווה הכוללים לקיחת אחריות אישית, מנהיגות מעבר ממקבל לנותן ועוד, נשזרו בתוך ההיסטוריה של השכונה ובתוך כך בהיסטוריה של עם ישראל.

אירוע השיא היה טקס בר מצווה מרגש מול חומות העיר העתיקה, בו קראו החניכים בספר התורה, וכל ילד חיפש את “האות שלו בתורה”. בהמשך, הופיעו הילדים בפני המשפחות וההורים שהיו חלק בלתי נפרד מהמסע, כאשר בסוף הטקס הוענקו לנערים תעודות הוקרה ומתנה אישית, איתה יצאו לדרך כבוגרים. לאחר הטקס השתתפו החניכים במשחק לייזר טאג חוויתי, במסגרתו הם תרגלו מנהיגות ואחריות הלכה למעשה.

קובי זיאת, מנהל מפעלים ב –OU ישראל: “במהלך סדנת הבר מצווה החניכים לומדים על לקיחת אחריות, המעבר ממקבל לנותן ומעגלי השייכות. אין ספק שרגע השיא של הסדנא הוא ההגעה לירושלים שהיא ליבת עם ישראל וארץ ישראל. אני מאחל לכל החניכים המשך עשייה ותרומה לעם ישראל כבוגרים וכמנהיגים”.

חיים פלזנר, סמנכ”ל OU ישראל ציין במהלך הסיור כי “לכבוד בני ובנות המצווה, עלינו לעיר הקודש ירושלים. העלייה מסמלת את המעבר של בר ובת המצווה מגיל ילדות לבגרות. ירושלים למרגלות העיר העתיקה היא המקום שמסמל את החיבור של המורשת שלנו עם החיבור לארץ ולעם, וזהו המסר שביקשנו להעביר היום לילדים לקראת גיל המצוות”.

 מנכ”ל OU ישראל, הרב אבי ברמן: “אירוע בר המצווה של חניכי וחניכות מרכזי הנוער של ה-OU הוא ללא ספק מאירועי השיא של מרכזי הנוער. מסע שנתי הכולל הכנה ערכית ורוחנית לקראת גיל בר ובת המצווה, שמתנקז לאירוע שיא מרגש שמעצים את הלב והנפש שסופו בקבלת עול מצוות מול חומות ירושלים”.

(צילום: OU ישראל)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן