ירושלים: טקס יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ

ראש העיר ירושלים: “קהילת יוצאי אתיופיה בירושלים היא קהילה מפוארת, המזכירה לנו בכל יום שהמסע לירושלים עוד לא נגמר. השנה נזכור לא רק את אלו שנספו בדרכם לירושלים, אלא גם את אלו שחיו בירושלים וממנה יצאו ונפלו במאבק על הגנתה.”

כמדי שנה ביום ירושלים, גם השנה יצוין יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ, שיצוין בטקס המרכזי בהר הרצל ובטקס במנהל הקהילתי שונטל קראי שבתלפיות

יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ, מצוין מידי שנה ביום ירושלים. זאת על מנת לסמל את מסעם של העולים שכיסופיהם לציון הובילו אותם לצאת למסע לירושלים, שבמהלכו הלכו לעולמם רבים מהם. הטקס הממלכתי בהר הרצל יתקיים במעמד ראשי המדינה והעדה.

בערב שלפני כן, ערב יום ירושלים, תקיים עיריית ירושלים אירוע זיכרון קהילתי בהשתתפות נציגי ציבור וכהני הדת של העדה האתיופית – הקייסים . האירוע יתקיים היום (שלישי 4/6/24) החל משעה 17:30 במרכז הקהילתי שונטל קראי ויכלול טקס זיכרון קצר ולאחריו עדות מפי משתתפי מסע העלייה לארץ.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“יום ירושלים הוא לא רק יום בו אנו מציינים את איחודה של ירושלים, אלא יום בו אנו זוכרים את הקורבנות שהוקרבו במסע לאיחודה של ירושלים עם בניה השבים אליה מכל קצוות תבל. קהילת יוצאי אתיופיה בירושלים היא קהילה מפוארת, המזכירה לנו בכל יום שהמסע לירושלים עוד לא נגמר. השנה נזכור לא רק את אלו שנספו בדרכם לירושלים, אלא גם את אלו שחיו בירושלים וממנה יצאו ונפלו במאבק על הגנתה. בשנה האחרונה, הקריבה העדה האתיופית בירושלים ובארץ כולה את טובי בניה שנפלו במאבק על הזכות לחיות בירושלים. אנו מרכינים ראש לזכרם ומבטיחים שקרבנם לא היה לשווא.”

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן