ישיבת מועצת העיר לרגל 75 שנים לשחרור אילת נפתחה בסימן הוקרה לכוחות הביטחון וההצלה

ישיבת המועצה שהתקיימה בקריה האקדמית שהקימה וחנכה העירייה בשנה האחרונה, היתה כאמור בסימן הצדעה והוקרה לחיילות וחיילי צה”ל, כוחות הביטחון, החירום וההצלה ובני משפחותיהם העומדים בכל החזיתות, מגנים על חירותנו ומבטיחים את שלומנו בארץ הזאת.

כמידי שנה נפתחו אירועי יום אילת המציינת השנה 75 שנים לשחרורה, בישיבת מועצת עיר חגיגית, שהתקיימה הערב (רביעי) בקריה האקדמית החדשה.

במסגרת הישיבה העניק ראש העירייה – אלי לנקרי, תעודות הוקרה והערכה לכוחות הביטחון, החירום וההצלה הפועלים במרחב אילת.

 

ישיבת המועצה שהתקיימה בקריה האקדמית שהקימה וחנכה העירייה בשנה האחרונה, היתה כאמור בסימן הצדעה והוקרה לחיילות וחיילי צה”ל, כוחות הביטחון, החירום וההצלה ובני משפחותיהם העומדים בכל החזיתות, מגנים על חירותנו ומבטיחים את שלומנו בארץ הזאת. השתתפו בה חברי מועצת העיר הוותיקים והחדשים שיושבעו בקרוב למועצת העיר. עוד השתתפו מפקדי כוחות הביטחון, החירום וההצלה, משפחות החללים והנופלים, מייסדי העיר ותושבים. בקבלת הפנים נהנו הבאים מקטעי שירה ונגינה של מגמת המוסיקה בבית ספר התיכון ע”ש “גולדווטר” בניהולה של קטרינה.

בפתח הישיבה ברך ראש העירייה את העיר ואת הבאים, ביניהם מייסדי וותיקי העיר, בני הנוער שהם דור העתיד, משרתי כוחות הביטחון, החירום וההצלה. עוד בדבריו התייחס ראש העירייה לכיווני הפיתוח של אילת המבטיחים לה עתיד מזהיר והתייחס כמובן לתושבי העיר, החלק המשמעותי בחוסנה של העיר. ברכו את העיר ביום חגה, גם רבני העיר הרב משה הדאיה שליטא והרב יוסף הכט שליטא.

בצד העשייה הרבה וההתפתחות המרגשת, הפכה אילת במהלך חודשי המלחמה לעורף האיתן של מדינת ישראל. מאז פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר (7.10) התגייסה עיר שלמה וקלטה למעלה מ – 60 אלף אזרחים, מפונים ומתפנים ודאגה לכל מחסורם. בצד קליטת המפונים, זכתה אילת למעטפת הגנה רחבה ואיתנה באוויר, בים וביבשה.

במסגרת הישיבה הוענקו כאמור תעודות הערכה והוקרה לכוחות הביטחון, החירום וההצלה על פועלם ללא לאות ליצירת מעטפת ביטחונית רחבה ואיתנה תוך חיזוק מערך ההגנה על העיר אילת. בזכות תרומתם המשמעותית ויוצאת הדופן לביטחון תושבי אילת ועשרות אלפי האזרחים המפונים בעת מלחמת “חרבות ברזל”, הפכה אילת לעורף האיתן של מדינת ישראל בעת הקשה בתולדותיה. בין מקבלי התעודות יחידת לוט”ר אילת שהיו שותפים לחילוץ יישוב סופה ופעלו בגבורה, אוגדה מרחבית 80, חטיבה מרחבית יואב, בסיס חיל הים – זירת ים סוף, נפת אדום פיקוד העורף, משטרת מרחב אילת, כיבוי אש אילת, מד”א אילת.

אילת

לצד אלה, התברכה העיר אילת בקהילה חמה ואנשים מיוחדים. רבים מהם מתנדבים ופעילים במגוון תחומים ויש כאלה שעושים את זה כבר עשרות שנים. אחד מהם הוא אמנון שפר, מעמודי התווך של הקהילה, שקיבל גם הוא תעודת הערכה והוקרה על תרומתו ופועלו רב השנים לקידום העיר אילת והקהילה, בהגנה על משאבי הטבע, בקידום תעשיות עתירות ידע, בפיתוח וקידום מענים לאזרחים ותיקים, בהרחבת שירותי הבריאות לתושבים וגם בשימור המורשת של אילת. משך עשרות שנים פעל אמנון בהתנדבות בארגונים כמו רוטרי, הבונים החופשיים, עמותת “ידידי בית החולים” והעמותה למען הקשיש והינו חלק משמעותי מעמודי התווך בקהילה.

עוד במסגרת הישיבה העניקו האימהות של דור אביטן ודור מלכה זכרם לברכה, תמונה לראש העירייה הנושאת את פניהם של כל הנרצחים באירוע נובה, ביניהם בניהם והתבשרו ממנו שהשנה בטקס הממלכתי, שיתקיים ביום שלישי הבא (ט׳ באדר ב׳ 19.3) יניפו את הדגל משפחות הנרצחים והנופלים במלחמת ״חרבות ברזל״.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יוד צילומים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן