news08.net/ads.txt

יש לכם עצי אורן בחצר? עליכם להדביר את זחל “תהלוכן האורן”

אגף גנים ועיצוב הסביבה בעיריית רחובות נערך לטיפול הדברתי בשטחים הציבוריים בעירייה קוראים לתושבים שבחצרותיהם עצי אורן – לבצע הדברה מקדימה מפני זחל “תהלוכן האורן” המזיק לבני אדם. ניתן לבצע הדברה באופן פרטי או באמצעות העירייה בתשלום.

עיריית רחובות קוראת  לתושבי רחובות, בעלי חצרות פרטיות, להקדים ולהדביר  מפני מפגע זחל “תהלוכן האורן”: שערותיו הצורבות של הזחל גורמות לדלקות עור ודלקות עיניים לילדים ומבוגרים. 

בחודשים ינואר-פברואר, ניתן למצוא על עצי האורן ביצים של תהלוכן האורן ותחילתה של בקיעת הזחלים. שערותיו הצורבות של הזחל גורמות לדלקות עור ודלקות עיניים לילדים ואנשים בעלי רגישויות שונות, העלולות להמשך שבועות אחדים.

את תחילתם של המפגעים ניתן לזהות ע”י איתור תטולות הביצים וכרסום ראשון של מחטים. במטרה למנוע פגיעה בציבור, נערך אגף גנים ועיצוב הסביבה בעירייה לטיפול הדברתי בתהלוכן האורן בשטחים ציבוריים בלבד, במהלך חודש נובמבר. 

 על מנת שניתן יהיה לטפל באופן יעיל ואפקטיבי בזחל המזיק, נערך האגף למיפוי ולסימון כל האתרים בהם נטועים עצי אורן לסוגיהם ברחבי העיר. לאחר הטיפול העצים יסומנו בצבע אדום (באמצעות נקודה בתחתית הגזע).

יוסי כפיר, מנהל אגף גנים ועיצוב הסביבה: “ברשותנו קיים מיפוי של כל עצי האורן בשטחי הציבור ברחבי העיר. בימים אלה, אנו נערכים לטיפול הדברתי בשטחים הציבוריים. אני קורא לתושבי העיר, שבחצרותיהם מצויים עצי אורן להקדים ולהדבירם. המצאות עץ נגוע בזחל התהלוכן אשר לא הודבר, הינו בגדר “מפגע תברואתי”- יש להדבירו על מנת להימנע מקנסות”.

לידיעת בעלי בתים- אחריות ההדברה בחצרות ובשטחים פרטיים אשר בהם נטועים עצי אורן, חלה על בעל הנכס בלבד ועליו לבצע הדברה באופן פרטי באמצעות תברואן מוסמך, עד תחילת חודש דצמבר השנה. 

לחלופין, ניתן לבצע הדברה באמצעות תברואן מטעם עיריית רחובות, לאחר תשלום אגרת הדברה בסך 118 ₪ לכל עץ. את התשלום לעירייה ניתן לבצע בבנק הדואר לפקודת אגף גנים ועיצוב הסביבה, מספר מסלקה- 246/540. את ההעתק עם חותמת הבנק יש להעביר עד ה-24.11.19, לאגף גנים ועיצוב הסביבה באמצעות פקס: 08-9392360 או בדוא”ל: [email protected]  

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאגף גנים ועיצוב הסביבה בעיריית רחובות, רחוב ביל|ו 2,קומה 4, או באמצעות טלפון: 08-9392393/56

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן