news08.net/ads.txt

כיפה אדומה? “בלי יעקב מלכה העיר הזאת לא הייתה הופכת להיות עיר ספורט כפי שהיא היום, קיבל אפס תמיכה וקרדיט”

חודשיים כמעט חלפו מאז התפוצצה פרשת השוחד הגדולה, לכאורה, בעיריית אילת. בית המשפט התיר לפרסום את שמותיהם של חלק מהחשודים והנחקרים אולם עושה רושם כי אט אט, מתבהרת תמונה שונה מכפי שנדמה היה מלכתחילה. האמנם?

כזכור, החשוד המרכזי הינו מנהל אגף הספורט יעקב מלכה. מלכה היה עצור, נשלח למעצר בית והורשה להיכנס לעיר בתוך חגי תשרי, אולם מקורביו חוזרים פעם אחר פעם על אותה מנטרה: “מישהו ניסה לעשות לו כיפה אדומה – ולא הצליח”. אמנם לא ניתן לחרוץ מפורשות כי הכוונה לאדם כזה או אחר, אולם ברור הוא כי מדובר בגורמים בכירים ביותר, שנחקרו כבר בנושא עומתו מול מלכה וטענו כי אין הם יודעים על עיסוקיו הנוספים. לרוע מזלם, ישנם מצגים קצת שונים בפועל – אשר הוצגו בפני בית המשפט ויוצגו כך נראה, גם בהמשך, במידת הצורך.

“בלי יעקב מלכה העיר הזאת לא הייתה הופכת להיות עיר של ספורט כפי שהיא היום”, אומר מקורב נוסף למלכה. “הוא איש מקצוען ברמות אחרות ועוד יוכח, גם אם הסיפור הזה יימשך כמה שנים – שהוא התנהל ביושרה לאורך כל התקופה שלו כמנהל האגף – ועבד כחוק היכן שעבד. יותר מזה, אנשים נוטים לשכוח מהר, אבל שווה לזכור שיעקב מלכה, בתחום הספורט, עשה את מה שאף אחד בעירייה לא הצליח לעשות. הוא הביא את המחוזיאדה, הוא המציא את הספורטיאדה ואחראי למירוץ המדברי. הוא אחד המוכשרים והמקצוענים בעיר שקיבל אפס קרדיט ואפס תמיכה לאורך השנים מהנהגת העיר”.

ובכל זאת, שמו שורבב שמו כחשוד מרכזי בפרשת השוחד הגדולה.
“את מכירה את יעקב מלכה?? מדובר באחד האנשים היותר טובים בעיר הזאת. כנראה שלא אוהבים אותו, לא יודע למה. לא נוח להם עם הדרך שלו, ניסו להזיז אותו כבר לפני עשור. ניסו לעשות לו כיפה אדומה – ולא הצליחו להזיז אותו מהתפקיד. זה איש משיכמו ומעלה, לא יצליחו להפיל אותו. עם זאת, יכול להיות שדווקא אנשים סביבו באותה מחלקה שגו – וקישרו את זה אליו, ולא רק אנשים במחלקה שלו אלא בכירים אחרים, שמנסים לעשות עליו סיבוב ב ואם יחקרו היטב יתגלו פרשיות רבות שכנראה יסתיימו בסורג ובריח”.

אותו גורם סירב להתייחס מפורשות לדמויות המעורבות, אולם הבהיר כי אם יחידת להב תחקור במקומות הנכונים ובצורה המיטבית את התנהלות עירית אילת בהקשר לאירועים העירוניים השונים – יתגלו ליקויים שגובלים בפלילים, לרבות נותן או נותני שירותיים בלעדיים, שהינם הרבה יותר מפרשת שוחד לכאורה.

כזכור, הפרשה הזו הוגדרה על ידי נציג מדינת ישראל כ”מורכבת מאוד, הכוללת מספר רב של בעלי תפקידים בעיריית אילת ובעמותת הכדורסל… ב-23 באוגוסט צו האיסור על שמותיהם של  החשודים בפרשה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ונודע כי מדובר במנהל אגף הספורט בעיריית אילת, יעקב מלכה וסגנו, רונן שחרור. 

הדיון בעניינם של השניים התקיים בבית משפט השלום בבאר שבע. נציג המבקשת מדינת ישראל ציין כי “מדובר בפרשיית שוחד חמורה מאוד בעיריית אילת כמספר בעלי תפקידים בכירים בעירייה תוך שהם נמצאים בניגוד עניינים ומקבלים שוחד בין באמצעות פעולות ובין באמצעות כסף. זו חקירה סבוכה שלצערי בכל מקום שאנו נוגעים בו מתפשט לו זרועה חדשה של חשדות בעירייה עצמה לעוד פרקים ועוד תחומים ועוד נושאים. כפי שבית המשפט רואה מדובר במספר פעולות רב וכל פעולה אחת יש נגזרות. אבקש מבית המשפט להיעתר לבקשה במלואה שכן אנו בראשיתה של החקירה ויש עוד המון פעולות ומעורבים להיחקר בתיק הזה”. נמשיך לעדכן.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן